{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt katte-tv
  • #1   18. jan 2014 Hvis nogen er i tvivl så handler dette emnet om at jeg har fået en kanin.

  • #2   18. jan 2014 Nu forsøger katten vel ikke at jagte dyret, når dyret sidder i bur?

  • #3   18. jan 2014 Jo, det er jo naturlig katteadfærd, men de kan ikke nå den..

    De prøver også at jage hamsteren, det er jo en del af deres instinkter..



  • #4   18. jan 2014 Bliver hamster og kanin ikke stressede af det? Jeg kan ikke tro, at det er særlig sundt for dem at blive jagtet, ej heller gennem tremmer. smiley

  • #5   18. jan 2014 Nej, de kan jo flytte sig i sikkerhed..

    Og hamsteren har ikke tremmer, hun har glas..

    https://www.facebook.com/photo.php?v=10152133349963334&set=vb.633223333&type=2&theater

    Hamsteren og katten..

    Kaninen er helt ny, så skal selvfølgelig vænne sig til alle nye lyde og lugte, men ligger sig selv helt henne ved kattene, hvis den var bange for dem kunne den have valgt den anden ende hvor der også er et hus smiley


  • #6   18. jan 2014 Og der er nu mange der har katte og smådyr samtidigt smiley Mine katte er vokset op med smådyr, ikke kun hamsteret, men også tamrotter..

  • #7   18. jan 2014 Jah men det er ikke særlig sundt for noget dyr at blive stresset på den måde.

    Jeg kender en, der måtte af med sin kanin, fordi hunden stressede den konstant ved at løbe frem og tilbage foran buret. Altså vi taler ikke engang om at stikke poten ind, kun at den løb frem og tilbage.

    Kaninen blev skræmt og så bange, at de ikke kunne komme til den.

    Jeg ville aldrig tillade mine katte at jagte mine andre dyr, så hellere at de andre dyr blev lukket væk fra kattene. Stakkels kanin og stakkels hamster. smiley


  • #8   18. jan 2014 Nu er de der ikke konstant smiley Den er oppe i højden så den kan holde øje med det hele..

    Kattene sidder der i få minutter, og så går de igen..

    Jeg lader dem ikke jage kaninen, men det forhindre dem jo ikke i at prøve..

    De er nu ikke stakkel (du kan jo se på videoen af den "stakkels" hamster at den sidder og spiser lige ved siden af en kat der prøver at jage den...


  • #9   18. jan 2014 # 3 15 minutter siden
    Jo, det er jo naturlig katteadfærd, men de kan ikke nå den..

    De prøver også at jage hamsteren, det er jo en del af deres instinkter..


    Jeg kan kun forholde mig til det, du skriver, og så synes jeg godt nok, at det er synd. smiley


  • #10   18. jan 2014 Da jeg var barn havde vi marsvin i forvejen da vi fik den første kat. Katten var en min lillebror og jeg tog ind fordi det var en forhutlet, mager killing vi over flere omgange havde reddet fra kvarterets katte der trynede den.. Anyways, det er en anden historie. Men katten og marsvinet legede sammen, når marsvinet var på gulvet for at blive motioneret. I starten trynede marsvinet katten indtil han fandt ud af han kunne sætte sig på en stol og så kunne marsvinet ikke nå.
    Det var en hel særlig rytme: katten lagde sig på siden og ventede på at marsvinet skulle blive nysgerrig nok og komme og stikke snuden ind i kattens mavepels, når den gjorde det, fik den er let bob (uden klør eller noget) hvorefter katten fløj afsted med marsvinet efter sig.. Når de havde gentaget det tilstrækkelig mange gange til at de begge mistede pusten, puttede de sammen indtil marsvinet blev taget op.
    De slikkede også på hinanden når de puttede smiley det var meget besynderligt men også fantastisk, og virkeligt sjovt at overvære, og da marsvinet døde, manglede katten den.
    Så smådyr og katte kan sagtens enes og have fornøjelse af hinanden smiley


  • #11   18. jan 2014 Ja og der står PRØVER, ikke at de får lov smiley Det er 2 vidt forskellige ting...

    Og hamsteren fylder 2 år i næste måned, så er en ældre dame.. hvis hun var så stresset ville hun for længst ha været død smiley

    Kaninen ligger lige nu helt afslappet i sit bur, skønt det er første dag et nyt sted.. Begge katte ligger og sover.. nyheden om det nye tv er blevet gammel for dem..

    Det er ikke mere synd end hvis den havde stået udenfor og der var gået en kat forbi udenfor


  • #12   18. jan 2014 Jeg vil nu ikke være bekymret. Min søn havde den sødeste lille løvehovedet dværgkanin, Eddie. Mads, vores MCO drillede den en smule, det kom den til at fortryde. Når Eddie (kaninen) var ude af buret, det var den altid når vi var der, så jagtede den Mads og snappede ham i bukserne. Når Eddie var i haven, var han aldrig lukket ind. Han gik kun til kanten af græsset. Men når der kom en fremmed kat i nærheden. Blev den "fulgt" ud i en sådan fart. De kom aldrig igen.
    Eddie var ved dyrlægen med en meget alvorlig hårbolle, der var kommet af at snappe Mads.
    Mads og de andre katte havde MEGET stor respekt for Eddie og hans tænder.
    Men man skal selvfølgelig holde øje med dyrene og ikke lade dem klare tingene selv.


  • #13   18. jan 2014 Tillykke med din nye kanin smiley

  • #14   19. jan 2014 Jeg havde hamster i starten da jeg fik kat, men hamsteret fik stress fordi katten konstant sad på buret og prøvede at få poterne ind, om natten måtte jeg dække buret til for at hamsteret fik fred da jeg jo også skulle sove. Jeg gik af med hamsteret fordi det blev alt for stresset. Men det kan sikkert godt fungere for nogen (:

  • #15   19. jan 2014 Liv - Det er derfor jeg ikke har tremmebur til hamsteren (Plus jeg ikke gider høre på tremmebideri :D)

  • #16   19. jan 2014 Ja tillykke med "familieforøgelsen" smiley

    Da jeg var ca. 15 år havde jeg både katte og kaniner. Mine kaniner elskede at komme med indenfor og legede med én af mine katte. Han var helt vild med "Ninne" og det lignede lidt et "Mor og Søn" forhold smiley

    Så det er ikke sikkert at det går så galt endda.
    Skal hilse og sige, at sådan en kanin virkelig kan nappe og også har kløer.... smiley


  • #18   19. jan 2014 Så er der video hvor kattene får lov til at møde kaninen uden for buret

    https://www.facebook.com/photo.php?v=10152136026178334&set=vb.633223333&type=2&theater

    De mener sådan en kanin er MEGET farlig når der ikke er tremmer til at beskytte dem smiley


  • #19   19. jan 2014 "Æææhh du er da for stor til at være en mus - og for lange ører til at være en kat! Vi må hellere tage vores forholdsregler - jeg tror den er farlig!"

    Siger misserne helt tydeligt smiley
    Men kaninen lignede da at den var ret nysgerrig efter at lære de 2 banditter bedre at kende smiley


  • #20   19. jan 2014 Hehe jeps smiley Den var hvertfald ikke stresset over dem...

  • #21   19. jan 2014 Årrhhh en sød lille ninus smiley

    Ja den er da ikke spor bange eller stresset over kattene, nærmere meget nysgerrig over hvad det mon er for et par størrelser smiley

    Men kattene er da ikke spor modige smiley de holder sig på sikker afstand smiley

    Det kan nok være de får glæde af hinanden hen af vejen, jeg har før set katte og kaninger leget i stor fordragelighed og til glæde for begge parter..


Kommentér på:
Nyt katte-tv

Annonce