{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.731 visninger | Oprettet:

Min gamle kat hvæser af min nye killing! {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteelskere!

I går kørte min kæreste og jeg til Slagelse for at hente en ny smuk hankilling på 13 uger. Min gamle hunkat/killing er 4 mdr gammel nu, og skulle selvfølgelig se ham an. Til at starte med pustede de sig begge op, og min gamle kat var meget defensiv og hvæsede og hylede ad ham. Efter en times tid jagtede de hinanden og det lod egentlig til at være ganske uskyldigt, men min hunkat hvæser og knorer stadig ad ham mens de leger. Hun viser ofte også børster. Nu ved jeg godt det selvfølgelig er helt nyt for dem begge, men er dette normalt? Er der noget specielt jeg kan gøre? Og hvor længe skal jeg regne med denne adfærd? Vil jo gerne have de skal elske hinanden og blive gode venner!

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig!
PS. hun er steriliseret, men han er endnu ikke blevet kastreret. Nogen der ved hvornår det er bedst at gøre det? Er det for tidligt nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min gamle kat hvæser af min nye killing!
  • #2   19. jan 2014 Det er helt normal adfærd, du elsker jo heller ikke mennesker du lige har mødt vel, eller for den sags skyld stoler på dem..

    Katte skal lige se hinanden an, og din "gamle" kat fortæller killingen at nok er det sjovt at lege, men det er hende der bestemmer, bare lige så han ikke glemmer det..

    Nu skriver du at du gerne vil have de skal blive bedste venner og elske hinanden, der er jeg nok lige nød til at briste din bobbel en smule, der er aldrig en garanti for at 2 katte bliver bedste venner, de kan lære at acceptere hinanden og det er fint, men at elske hinanden g blive bedste venner er der ingen garanti for, særligt ikke når det ikke er kuld søskende, og selv kuld søskende kan leve i fordragelighed uden at elske hinanden..

    katte er ikke af natur flokdyr og lever fint som solitære dyr, de kan lære at leve sammen med artsfæller og have det skønt sådan, men det betyder at de ikke nødvendigvis vil være afhængige af en artsfælle..

    Jeg har 2 katte der bestemt ikke er bedste venner, de acceptere hinandens tilstedeværelse og respektere hinanden, men der bliver stadig hvæst og brummet samt dasket lidt til den lille fra den store, for den store mener at hun er konstant nød til at fortælle den lille at her bestemmer hun, og den lille vil bare så gerne have en kontakt med den store som ikke ønsker kontakt med den lille.

    Mht hvornår det er bedst at kastrere så er det nu inden han bliver 5 mdr, men jo før jo bedre, killinger kommer sig meget hurtigere over indgrebet end voksne katte, så se du bare at få ham fixet, lad ham dog lige falde til..


  • #3   19. jan 2014 Tusind tak for jeres hjælpsomme svar! smiley Er jo helt ny på dette område, så det er rart at høre fra nogen med erfaring smiley

  • #4   19. jan 2014 Den lille skal lige lære "hvor skabet skal stå", så som de andre siger:
    Lad være med at blande dig, med mindre at der flyder blod smiley


  • #5   19. jan 2014 Giv tid, giv tid. De er begge ikke ret gamle, så det skal nok komme at de finder ud af at de ikke kan undvære hinanden smiley - vent med at få ham kastreret til han er faldet til hos jer og ny misser. Det er stress nok for ham i denne periode at flytte og lære nye mennesker og dyr at kende så at skulle oveni også kastreres, det går ikke.

  • #6   19. jan 2014 Joy det er fint at spørge når man er ny i "faget" at drage viden af andre er guld smiley

    Og når man sammenføre 2 eller flere katte, så kan det se voldsomt ud og man kan være rigtig meget i tvivl om man skal blande sig eller det er ok det der foregår..

    Men som sagt så lyder det som om det går efter bogen og dine katte er så unge så jeg tror bestemt at de finder en harmoni inden længe, men det er klart at din hunkat lige skal fortælle killingen at her bestemmer hun altså, så som Marianne nævner hvis ikke der flyder blod eller store pelstotter flyver rundt så skal du blot lade dem klare det selv..

    Selv leg kan virke voldsomt mellem killinger, men med et trænet øje kan du godt se forskel på leg og alvor, det er små tegn og lyde som man skal studere, og det skal du nok finde ud af hen af vejen hvordan du læser det smiley


  • #7   19. jan 2014 Min hun killing reagerede på samme måde da vi hentede en hankat der var nogen uger yngre end hende. Efter 5 dage var de bedste venner og sov sammen i deres køje. Så du har ingen grund til bekymring bare lad dem selv finde ud af det. Og få ham kastreret med det samme

  • #8   19. jan 2014 De ligger også sammen nu! Er meget imponeret smiley smiley

    profilbillede
  • #9   19. jan 2014 Joy:
    Dette er en kærlighedserklæring, så lad dem bare slås smiley


  • #10   19. jan 2014 Hvor skønt at se smiley

    Ren kattekærlighed smiley intet er bedre smiley


  • #11   20. jan 2014 smiley smiley

Kommentér på:
Min gamle kat hvæser af min nye killing!

Annonce