Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bengal??
  • #2   23. jan 2014 Er dine forældre indstillet på en kat, der er over det hele, og er de indstillet på at hegne haven ind med 180 cm. hegn, udhæng og strøm?

• #3   23. jan 2014 Hej Cecilie,

Hvor er det dejligt, at du har sat dig ind i Bengalleren, som jo er en fantastisk kat! Jeg er ikke i tvivl om, at hvis du og din familie får pusset aktiveret, så bliver det jo en skøn kat, som I alle vil blive rigtig rigtig glad for smiley

MEN nu har jeg ikke en selv, så det er fra venners Bengaller mine erfaringer kommer fra smiley

• #4   23. jan 2014 Har du i en alder af 13 år 6-8.000 kroner til kat? Plus til alle de fremtidige dyrlægeudgifter?

Og hvad siger dine forældre til den ide?

• #5   23. jan 2014 Det er en ekstrem aktiv kat, der ikke kan nøjes med at sidde og putte i sofaen, men kan man indrette sig efter katten, kan man sagtens holde den. Den kræver dog en hel del opmærksomhed og aktivering. smiley

• #6   23. jan 2014 Jeg ved med mig selv, at jeg aldrig får en, for den er for stor en mundfuld for mig. smiley

• #7   23. jan 2014 Min mor ved ikke helt i nu og har læst at man kan gå lange tur med den istedet for at hegne haven ind
    Og min mor ved lidt om den race jeg ved nok mest og vi har to katte og en hund (der ikke forstå at kattene ikke vil lege med ham:) ligegyldig info)
    Hvis jeg skal have en bengal vil min mor først om ca et år da vi lige har flyttet smiley
    Og vil meget gerne have en bengal

• #8   23. jan 2014 Heidi nej ikke i nu søger et job smiley

• #9   23. jan 2014 Cecilie
    Synes stadig ikke det er noget du i en alder af 13 år skal bruge så mange penge på.
    Synes helt klart du skal vente, til du er voksen, medmindre dine forældre er 100% indforstået med, hvad racen kræver.

En bengal kan ikke nøjes med en tur i sele, de skal kunne klatre, have klatremiljø, indhegnet have (for man lader ikke en bengal rende frit, den vil blive stjålet og de fleste opdrættere tillader ikke friløbere), løbegård. Den skal have mulighed for at springe, løbe og klatre.

• #11   23. jan 2014 Man skal være indstillet på, at aktiverer dem en hel del og Heidi J har fat i det helt rigtige i hvert tilfælde det med løbegård med masser af klatremuligheder.
    Til tider kan de have rigtig meget fart på, så hele huset får en ordentlig tur, nogle gange i op til 2 timer smiley
    hvis Bengaler "keder" sig kan de finde på mange sjove ting og lave en del ballade.
    Så tænk dig godt om, det er en kat der kræver megen opmærksomhed og meget aktivitet. smiley tal med dine forældre om det, så de også er indstillet på det og HUSK en Bengal skal have en legekammerat (kat) ellers keder den sig når du f.eks. er i skole.

• #12   23. jan 2014 Jeg ved godt jeg kan bruge penge på meget andet og det er dumt jeg køber et dyr for så menige penge men det er kun 3-2000kr mindre ind min anden kan det er den hvide jeg har billeder af har inde. men en bengal er det eneste jeg ønsker mig og har en kæmpe have og den kan jo få en løbe går og hved godt det kan man ikke bare lave man skal til og købe ting osv men min lillebors far kan lave så noget og det kan min far også. Der min far Bode før hade han lavet en for sjovt eller så noget. smiley vi kender et sted tæt på hvor vi kan få billigt træ

profilbillede
  • #13   23. jan 2014 3-4000kr* + transport fra Norge til Danmark

• #14   23. jan 2014 Ved ikke hvor du har det lille udklip fra..

Du siger en bengal er det ENESTE du ønsker dig. Er det også det om et år... eller 2... eller 18? En kat lever i mange år skal du huske og om bare 4-6 år skal du flytte hjemmefra. Så kan du altså ikke få din kat med, for den kan ikke leve i lejlighed, når den først har været ude og er vant til masser af plads.

Racen findes også om 10-20 år. Synes du skal vente. Det er noget af en forpligtelse de næste 10-20 år, at have kat, når man er så ung og ikke har en chance for at kende ens fremtid

• #15   23. jan 2014 Husk, at læse reglerne om import af dyr smiley

• #16   23. jan 2014 Og måden du taler om penge på 2-3000 kroner er MANGE penge.. 6000 kroner for en kat er i den grad MANGE penge. det er altså ikke noget man lige køber fordi man har fået en fix ide og som andre nævner..
    Tror altså ikke du har et begreb om, hvor "svært" det er at tjene så mange penge i din unge alder. Hvis du er heldig at få en reklame og ikke bruger en krone af hvad du tjener, har du måske råd til katten om et års tid. Og så skal du, indtil du kan tjene ordentlige penge, spare hver en krone op, til hvis/når katten skal til dyrlæge.

Du skriver som om at "Det er bare lige sådan og sådan" men at lave løbegård er dyrt.. at sætte hegn op er dyrt. Og ikke mindst tidskrævende.
    I kender et sted man kan få billigt træ, jaja, men det skal også være ordentlig.

Så mener stadig det er dine forældre der skal købe kat... ikke dig

• #17   23. jan 2014 en bengal koster noget mere end 3-4000kr selv hvis den skal impoteres fra norge..

vil give heidi ret.. vent til du selv har dit eget sted fremfor nu for det er trist at skulle flytte fra sin bedste ven fordi den ikke kan bo i en lejlighed ...

• #18   23. jan 2014 A forstå jer godt men er flyttet til en lille by har masser til og overskud og ja ved godt jeg snart skal flytte hjemme fra og katten bliver ca 15 år men hvis jeg skal have et dyr bliver det forst om et år ellers vil min mor ikke

Og billede Så søg ( alt om bengal ) det er en øverste. det står også andre steder smiley

Og det er ikke en ide jeg lige pludselig har fået det er over et havt år siden jeg ville have en bengal og min mor kan ikke lide når børn på min alder for alt ansvaret for et dyr smiley

• #19   23. jan 2014 Black oak det er min ende kat Ida (som mit profil billed) der kostede 3-4000kr mer en bengal smiley

• #20   23. jan 2014 Snak med dine forældre, det er dem der skal købe katten

• #21   23. jan 2014 så du siger at Ida har kostet 10.000 kroner? Det er nok den dyreste maine coon, jeg nogensinde har hørt om smiley
    Og det er sådan set ligemeget hvad ida har kostet, da jeg går ud fra det er dine forældre der har købt hende.

Et halvt år er ikke længe at overveje at købe sådan en kat.
    Og som du selv siger, din mor kan ikke lide at børn på din alder har ansvar for et dyr (klog mor du har), så må du vente og se om din mor gider bruge penge på en.

Og lad det næste år gå. Det kan være om et år, du er faldet over en anden sød race

• #22   23. jan 2014 Heidi, jeg har en Maine Coon, der kostede 10.000 kr.

Men jeg synes godt nok, at det er overpris for en kælekat. smiley

• #23   23. jan 2014 kan forstå man bruger 10-15.000kr på en avls kat, men synes som susanne skriver det er lige i overkanten for en kæle kat... i den race

• #24   23. jan 2014 Jeg ved godt et halvt år ikke er nok smiley det er jo forst om et år hvis jeg må få en
    Jeg spurte bar om hvad i syndes om katten smiley

Og ja min mor købte hende da jeg var ca 4-5 år (lige gyldig Info igen ved det haha)
    Men hun er dsv ikke den mest venlige kat ligegyldig Info igen smiley ups

• #25   23. jan 2014 Igen, snak med din mor om det.. en Bengal er ikke en stille og rolig sidde-på-skødet kat, det kræver en voksen der ved noget om, og har lyst til en aktiv kat

• #26   23. jan 2014 Ja snakker med min mor om det på et tidspunkt
    Og ved det er en aktiv kat osv har også en hund der kraver meget og har stadig mega meget tid smiley

• #27   23. jan 2014 Susanne
    Var denne kat tilfældigvis en der skulle indgå i opdræt?:)

• #28   23. jan 2014 En kat og en hund er slet ikke det samme

• #29   23. jan 2014 Det ved keg godt de ikke er men kan godt klare en bengal og har jo ca et år til at tænke om det er noget for mig

Min mor vil ikke købe et dyr eller en kat uden og vide 110% hvordan den race er osv
    Det to mig 6-7 år før jeg fik en hund som jeg altid har ønsket mig smiley og elsker mine dyr som de er min familie

• #30   23. jan 2014 Bengal er ikke en kat for børn.. Sådan er det bare.. Hvad er grunden til du vil have den?

• #31   23. jan 2014 Heidi, jeps og hentet i Tyskland. Købt som hankat og har fået killing sidste år. smiley

• #32   23. jan 2014 Tænkte det nok.

Hvis en kælemaine coon har kostet den pris... Ja så vil jeg vove at påstå at man er blevet snydt:b

• #33   24. jan 2014 Det blev jeg jo så alligevel. smiley

• #35   24. jan 2014 Når man er 13 (i mine øjne er barn) og ikke har arbejde.. Ja så vurderer jeg man ikke har penge til at have kat. En kat koster i indkøb og drift.
    Der er begrænset hvad for noget arbejde en 13 årig kan/må have

• #36   24. jan 2014 Nej forældrene er netop ikke indenover, og hun er et barn

• #37   24. jan 2014 Hun skriver da op til flere gange, at hendes mor er med indover. Giv nu pigen gode råd i stedet for at rakke ned på, at hun ønsker sig en bengal, det vil klæde alle. smiley

• #38   24. jan 2014 Ej slap dog af folkens (: Ts skriver jo at hendes mor skal ind over når hun på et tidspunkt skal have katten, hvordan ts så vil få råd til katten er da virkelig ikke noget folk her inde skal blande sig i! Det kan da godt være det er en dyr race hun har kastet sin kærlighed på, og det kan da godt være ts kan finde mange billige kæle katte på dba men når det nu er den race hun er vild med, hvorfor skal hun så nøjes med en billig huskat evt. fordi folk her inde har ondt i røven.

Til ts, så vil jeg forslå at dig og din mor tager ud og besøger nogle opdrættere, får lov til at se kattene og få et indtryk af hvad de er for nogle, for stillet de evt. spørgsmål i har til opdrætter (: Hvis jeg skal have en anden kat engang når mine 2 dør, så vil jeg helt sikkert gerne have en bengal, jeg synes det virker som en utrolig dejlig kat og hvis det virkelig er den race du gerne vil have, så se bort fra folks trælse kommentarer her inde! (:

• #39   24. jan 2014 Nej, hun skriver hun ikke har sagt det til hendes mor endnu.. Jeg har skrevet hun skal snakke med sin mor om det..

• #40   24. jan 2014 Og jeg er skam helt afslappet.. Og hvem har sagt huskat? Der findes mange andre racer der er ideelle for børn, og som ikke er så aktive og egenrådige.. Bengal kræver en ejer der ved hvad de laver

• #41   24. jan 2014 Nej men selvfølgelig går ts jo ikke bare ud og køber en kat til flere 1000 bag hendes mor ryg, uden at hun ved det og smugler den ind i huset og holder den hemmelig (: Ts har jo skrevet at det bliver ikke lige nu hun skal have katten, hun vil bare gerne vide hvad folk synes om katten, hvad er det galt i det?

• #42   24. jan 2014 Jeg har snakket med min mor om det hun ved ikke der skal gå et år får jeg overhodet får lov

Jeg kan ikke finde på og købe et dyr om bag min mors ryg det er forkert og så kan den jo ikke få opfyld sit behov

Men snakker snart med hende om jeg må få en og om vi kan komme ud til nogen opretter og så se dem som du siger Liv B

• #43   24. jan 2014 Og Beltane grunden til jeg vil have den race er fordi sådan den er osv det er en god race syndes jeg smiley

• #46   24. jan 2014 Momo, nu skal katten jo heller ikke sælges til ts alene, den skal jo i princippet sælges til ts's mor som jo kommer til at have hovedansvaret, og så vil ts jo nok komme til at stå for at give katten mad, lege med den osv (: Desuden har ts og hendes mor jo i forvejen både hund og kat, så de er jo ikke nybegyndere.
    Men ts jeg synes du skal sætte dig ned med din mor og så forslå hende hvad jeg skrev med at tage ud og besøge opdrættere, men også sammen undersøge alt mulig om katten, pasning og pleje, aktivering osv. fordi din mor vil blive nød til at være en stor del af det her da du jo kun er 13 år gammel (: Men alt i alt synes jeg du virker som en fornuftig pige!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #47   24. jan 2014 Mono...For det første ved du godt at en opdrætter aldrig kunne drømme om at sælge en Bengal til en 13 årig og for det andet har Cecilie skrevet et par gange at hendes mor er indover og Cecilie HAR snakket med sin Mor om at det først kan blive om et års tid. Så jeg synes dit indlæg her er lidt tyndt. Og hvad kommer det os andre ved at Cecilie drømmer om engang at købe en Bengal, Vi kan svarer på hendes spørgsmål og give gode råd og ikke andet.

Jeg kan se mig selv som 13 årig som inderligt ønsker mig et bestemt dyr og glæder mig til at fortælle det i et dyreforum og vil gerne høre hvad folk synes om den/det og så får man sådanne nogle svar af voksne mennesker, puha jeg ville blive ked og skuffet, hvis det var mig.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #49   24. jan 2014 Mono..Det er også flot at du som 13 årig havde et job og det mener jeg, men hvad hvis Cecilie ikke har tænk så langt endnu og bare inderligt ønsker sig en Bengal. og har læst en masse om den..Tror til den tid hun vil finde ud af at den er dyr eller det kan jo være hendes Mor har pengene, vi ved det ikke og kommer ikke os ved, så den tid den glæde for Cecilie. smiley Man har lov til at have drømme om de bliver til noget eller ej.

• #50   24. jan 2014 Jeg vil også godt selv betale for den men ved at min mor ikke vil have jeg selv betaler men det vil jeg godt

Men min mor vil ikke have jeg går med aviser alt andet ind at gå med aviser smiley har i noget? smiley

• #51   24. jan 2014 Min søn går med reklamer. Der er desværre ikke så meget at vælge imellem i den alder. smiley

• #52   24. jan 2014 Nej dsv er der ikke så meget

• #53   24. jan 2014 Nej det er der ikke smiley

• #54   24. jan 2014 Der kan måske være mulighed for at tilbyde hunde luftning, hjælp med rengøring, børnepasning osv. (: Angående børnepasning så kan du slå et opslag op hvis din by har en af de der salgssider på facebook, det skaffede mig børnepasnings job sidste år da jeg manglede penge, jeg fik endda mange tilbud.

• #55   24. jan 2014 Jeg kunde prøve liv B smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72
    #57   24. jan 2014 Du kommer da med noget værre vås, Hedi. Selvfølgelig kan en på 13 da også tage varer på en kat. Hun er trods alt under 18, hvilket vil betyde, som TYDELIGT bliver informeret, at hendes mor ville være involveret, hvilket hun også er.

• #58   24. jan 2014 No name

Jeg er uenig smiley at tage vare på en bengal betyder at sørger for indkøb af foder, kattegrus, sørger for kattemiljø, hylder, indhegning af have.
    Jeg er med på at mor er ind over men når du nu skriver så direkte, at en 13 årig kan tage vare på en kat, må det indebære alt ved at tage vare på... Så er jeg dybt dybt dybt dybt uenig.

Bare det at katten skal til dyrlæge og have øremærke og dermed en ejer = en under 18 kan ikke eje noget.

• #61   24. jan 2014 Desuden er ts 13, ergo skal hun nok snart konfirmeres og så kommer der nok lidt penge ind der som hun kan ligge til side. Desuden fik jeg 1500-2000 for at gå med aviser smiley

• #64   24. jan 2014 Det er dsv tre år i nu smiley
    Men ja det er et stort ansver smiley men vil gerne have katten i nu og der går jo minimum et år osv smiley

• #65   24. jan 2014 CCD
    Læste du overhovedet mit seneste indlæg?
    Læs det lige, så kan vi diskutere videre.
    Jeg ER med på at moren er ind over!

Liv B
    Nu er det ikke alle der får sådan en sum penge smiley
    Cecilie nævner derudover at hun ikke må gå med aviser for sin mor

Cecilie. Vil du så gerne have katten nu, vil du også om et år.

• #66   24. jan 2014 Ja tilføldig vil jeg også om et år eller om 15 smiley

• #68   24. jan 2014 Min datter er 13 år, og hvis hun gik på dette forum eller et andet og fortalte om hendes drømmedyr, og samtidig gjorde MEGET klart at mor var med inde over(hvilket jo for helvede er en selvfølge), da pigen jo kun er 13 år;)
    Så ville jeg da blive frygteligt ked af, hvis hun skulle "overfaldes" af kloge gimper, som synes at de har ret til at blande sig i økonomi osv.
    TS har spurgt: hvad synes I om dem???
    Dem der altså ejer en Bengal;)

• #69   24. jan 2014 Ccd

Om hvorvidt at en 13-årige kan tage vare på en kat, var en påstand der kom fra en anden bruger, som modsvar til et af mine indlæg. DERFOR gik jeg i detaljer ja.
    Og ligeså travlt jeg har med at udpege det generelle, ligeså travlt har du med at udpege undtagelsen. Du løfter ligeså meget pegefinger, så pas nu på med dobbeltmoralen

• #70   24. jan 2014 Nøj hvor har du da travlt med at jorde ts, det er som om du slet ikke ser hva hun skriver, desuden raver det ikke dig, eller os andre, hvordan ts vil få råd til katten, hvem der skal betale diverse ting osv.

• #71   24. jan 2014 Okay prøver igen hvad syndes i om katten? smiley

• #73   25. jan 2014 Cecilie: Bengalen er den lækreste, smukkeste,, dejligste, klogeste, hurtigste og frækkeste kat du kan ønske dig. Køb en og pas på den, du vil blive glad for den.
    Men snak det godt igennem med din mor så i, i fællesskab kan finde en god løsning på, hvem der gør hvad, hvordan og hvorfor smiley

• #74   25. jan 2014 Har snakket med min mor i dag hun vil ikke have en bengal smiley men hun vil godt ud og se på nogen smiley

• #75   26. jan 2014 fint Cecilie! men sørg for, at kigge dig godt om ved opdrætterne, vi har været uheldige! vær kritisk

• #76   26. jan 2014 Selvfølgelig kan man eje en kat som 13. årig. Jeg købte min første hest som 13 årig. Den kostede 25.000 og jeg betalte selv det meste til den med de penge jeg tjente ved at gå med aviser fra kl. 3-7 hver dag.
    Det handler bare om at man har opnået et vist niveau af ansvarlighed.

• #77   29. jan 2014 Hej Cecilie smiley

Hvor er det skønt med et ungt menneske, der passer på sine dyr samt interesserer sig for det svære valg, det er, at anskaffe sig et nyt. Bengalen er smuk og betagende, men den ville aldrig blive en kat for mig pga. dens aktivitetsniveau (jeg holder mig vidst til Perser og Exotic). smiley Jeg kan ikke fortælle dig meget om racen, men jeg har en idé til dig. På Animal Planets hjemmeside findes der en test, der giver et bud på, hvilken katterace, der passer bedst til dig! Testen er godt nok på engelsk, men måske du kan få hjælp af din mor eller Google Translate? Du får lige et link her: http://www.animalplanet.com/breedselector/catselector.do

Husk på, når du laver testen, IKKE at vælge de svar, du forventer, vil give dig Bengalen, som værende den rigtige race for dig. Vælg svarene ud fra DIN personlighed og DIN hverdag. Læs så en masse om de forskellige racer, der kommer op som resultat - og forhåbentligt vil dette hjælpe dig på vej til din drømmekat. smiley

Hilsen Ditte

• #79   29. jan 2014 #77 Ditte! Sjov test og min højeste del var bengalen på 86%, meget sjovt smiley

• #80   29. jan 2014 Det er virkelig en fed test smiley Jeg fik snowshoe (som virkelig også er nogle kønne katte).. Er dog glad for dem jeg har smiley

• #81   29. jan 2014 Jeg fik en Ammerican Shorthair - hvis jeg skulle vælge en race, så skulle det være en British Shorthair. Gad vide hvad forskellen er?
    Nå, det var OT smiley

• #82   30. jan 2014 Bengal er en SUPER race smiley

Og se gerne med her (link fjernet)

• #83   1. feb 2014 Det er nemlig en sjov test. Ofte opdager man en eller flere racer, som man måske ikke havde tænkt på. smiley

• #84   1. feb 2014 Ja, den test var meget sjov. smiley
    Fik 91% på bobtails og sphynx...
    Lidt sjovt da jeg dagligt er inde og lurer på DK JeaTris's to smukke drenge... smiley

• #85   1. feb 2014 Surprise surprise.... jeg prøvede også lige testen.... jeg fik Cymric, Manx, Snowshoe, MAINE COON, NORSK SKOVKAT eller Scottish Fold.

Kommentér på:
bengal??

Annonce