Hvad kan forventes af vægten. {{forumTopicSubject}}
Min familie har taget en lille kat ind.. Han er staldkilling og blev hentet omkring 5-6 måneders alderen.. Han har taget det hele rigtig pænt og har simpelthen det SKØNNESTE sind.. Jeg synes bare han er meget lille.. Mine basser vejer +6kg og det er jo dem jeg sammenligner med, så jeg er lidt i tvivl om jeg bare overreagerer..
Min lillesøster vil gerne på udstilling, men hendes egen kat tror jeg bestemt ikke vil synes om det, da han er lidt skeptisk overfor fremmede, så en mulighed er jo den lille nye.. Han er nemlig på ingen måde skeptisk overfor hverken mennesker eller transport.. Men kan en kat blive for lille til udstilling?
Han er omkring 7 måneder nu og vejer 1,9 kg.. Min Aslan blev kastreret som 8 måneders og der vejede han 3,5kg, så der er jo en ret markant forskel.. Han have hele turen hos dyrlægen når de andre bliver vaccineret i næste måned, så der spørger jeg selvfølgelig også, men indtil da vil jeg meget gerne høres hvad jeres huskatte vejede som store killinger og hvad de endte med som voksne..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg synes godt hun kan tage ham med. Hun vil nok få at vide at han er lidt klein i det, men derfor kan hun og han sagtens få en god oplevelse ud af det alligevel.
Den sidste huskat jeg har haft, var vildmissen og ham fik jeg aldrig vejet. Men jeg vil tippe ham til at veje omkring de 5 kg, han var meget stor. Større end de huskatte jeg har haft tidligere.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
da hun blev steriliseret vejede hun 2,5 og var 24 uger..
Hun er nu 7 måneder og har passeret 3 kg men uden at være tyk eller buttet.. Hun er helt perfekt ifølge dyrelægen
Men det er ingenting i forhold til den 7kg kat vi havde for 6 år siden
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Måske er han bare lille i det, eller måske tager han et ordentligt spring lige pludseligt..
Min Smilla vejede ved ca 4 mdr. alderen 1,4 kg da hun blev steriliseret ca 26 uger gammel vejede hun 2,4 og i dag hvor hun er ca 1 år og 8 mdr vejer hun 4,5 kg, så du skal se han skal nok komme efter det, men en kæmpe kat ligger jo nok ikke i hans gener..
nov 2012
Jeg håber han kommer efter det, nu hvor han også får ordentligt mad.. Han er super nuttet som han er nu, men jeg er meget bange for at han ikke er så stærk helbredsmæssigt hvis han ikke vokser..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
nov 2012
Men jeg vil prøve ikke at bekymre mig, så længe han er sund og rask.. Det er vist det i fortæller mig
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
nov 2012
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Hvad kan forventes af vægten.