{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Hvad kan forventes af vægten. {{forumTopicSubject}}

Min familie har taget en lille kat ind.. Han er staldkilling og blev hentet omkring 5-6 måneders alderen.. Han har taget det hele rigtig pænt og har simpelthen det SKØNNESTE sind.. Jeg synes bare han er meget lille.. Mine basser vejer +6kg og det er jo dem jeg sammenligner med, så jeg er lidt i tvivl om jeg bare overreagerer..

Min lillesøster vil gerne på udstilling, men hendes egen kat tror jeg bestemt ikke vil synes om det, da han er lidt skeptisk overfor fremmede, så en mulighed er jo den lille nye.. Han er nemlig på ingen måde skeptisk overfor hverken mennesker eller transport.. Men kan en kat blive for lille til udstilling?

Han er omkring 7 måneder nu og vejer 1,9 kg.. Min Aslan blev kastreret som 8 måneders og der vejede han 3,5kg, så der er jo en ret markant forskel.. Han have hele turen hos dyrlægen når de andre bliver vaccineret i næste måned, så der spørger jeg selvfølgelig også, men indtil da vil jeg meget gerne høres hvad jeres huskatte vejede som store killinger og hvad de endte med som voksne..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan forventes af vægten.
  • #1   26. jan 2014 Han er godt nok lidt lille i det, i forhold til vægt, men han ser meget symetrisk ud på billede. Køn lille fyr i øvrigt smiley

Jeg synes godt hun kan tage ham med. Hun vil nok få at vide at han er lidt klein i det, men derfor kan hun og han sagtens få en god oplevelse ud af det alligevel.

Den sidste huskat jeg har haft, var vildmissen og ham fik jeg aldrig vejet. Men jeg vil tippe ham til at veje omkring de 5 kg, han var meget stor. Større end de huskatte jeg har haft tidligere.

• #2   26. jan 2014 Han virker heller ikke tynd når man ser han eller mærker på ham, men meget pæn, selvom jeg nok godt kunne ønske at han tog lidt på.. Han vokser trods alt endnu..

• #3   26. jan 2014 Min Kuro vejede 1,5 da jeg hentede hende og der var hun 15 uger.
    da hun blev steriliseret vejede hun 2,5 og var 24 uger..
    Hun er nu 7 måneder og har passeret 3 kg men uden at være tyk eller buttet.. Hun er helt perfekt ifølge dyrelægen smiley

Men det er ingenting i forhold til den 7kg kat vi havde for 6 år siden smiley

• #4   26. jan 2014 Ja han virker godt nok lidt lille i det vægtmæssigt, men at dømme ud fra billedet er han jo perfekt smiley

Måske er han bare lille i det, eller måske tager han et ordentligt spring lige pludseligt..

Min Smilla vejede ved ca 4 mdr. alderen 1,4 kg da hun blev steriliseret ca 26 uger gammel vejede hun 2,4 og i dag hvor hun er ca 1 år og 8 mdr vejer hun 4,5 kg, så du skal se han skal nok komme efter det, men en kæmpe kat ligger jo nok ikke i hans gener..

• #7   27. jan 2014 Uden at have anden erfaring end de andre katte jeg har nu, havde jeg heller ikke forventet nogen stor kat, men han er godt nok lille selvom jeg også sammenligner med jeres mindre huskatte..
    Jeg håber han kommer efter det, nu hvor han også får ordentligt mad.. Han er super nuttet som han er nu, men jeg er meget bange for at han ikke er så stærk helbredsmæssigt hvis han ikke vokser..

• #9   27. jan 2014 Vores lille Victor var også MEGET lille og MEGET underernæret da han blev smidt her, en kold vinteraften. Han er aldrig blevet en stor hankat, men han blev hurtigt velernæret, efter et stykke tid på god kost. Det kan jo også være at katten genetisk er af små forældre.

• #10   27. jan 2014 Jeg så moderen der hvor vi fik ham fra og hun var da heller ikke nogen kæmpe kat.. Men nu er han begyndt at opdage kattelemmen og jeg synes han ser så lille og skrøbelig ud at jeg er helt bekymret for om han kommer til at fryse for meget hvis han kommer udenfor.. De er andre er jo som sagt nogen større basser..
    Men jeg vil prøve ikke at bekymre mig, så længe han er sund og rask.. Det er vist det i fortæller mig smiley

• #11   3. feb 2014 Min dyrlæge, der også er tilknyttet Tingskoven Dyreinternat i Århus fortalt på et tidspunkt, at ud fra de huskatte de så, så vejede huskatte på ½ år typisk 2 kg for pigernes vedkommende og 2½ kg for drengenes smiley

• #12   3. feb 2014 Så er han også til den lille side smiley Men ikke helt så lille som jeg troede, hvis det er det typiske..

• #13   3. feb 2014 Cawani - Det var i hvert fald det typiske hos dem smiley Og de ser jo en del internatskatte også. Dyrlægen havde i øvrigt også helt ret i at den huskat, jeg stod med og som vejede de 2½ kg (hunkilling) som ½ år ville ende på 4 kg i voksen vægt smiley Kommentaren kom fordi hun nemlig var større end de typisk så

Kommentér på:
Hvad kan forventes af vægten.

Annonce