{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Katten jagter ben/fødder :( {{forumTopicSubject}}

Otto, hvor store unge hankat har desværre den dårlige vane at han nogen gange griber ud efter ens fødder/ben for at 'slå dem ihjel'. Han bruger ikke kløer, men kan dog godt komme til det en gang imellem. Det er p*sse irriterende, for man ved aldrgi rigtig hvornår han gør det, ud over at det nogen gange er fordi han il have sin mad.

Nogen der har en idé til hvordan vi kan træne det væk?

Han bliver slf. ikke rost for adfæren i forvejen og man kommer helt automatisk med et 'nej' når han gør det (man bliver jo pisse forskrækker) så jeg ved ikke hvad vi mere/ellers kan gøre.

Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten jagter ben/fødder :(
  • #1   30. jan 2014 Hvor gammel er han og hvornår kom han fra sin mor?

  • #3   30. jan 2014 Det er 100% efter loven (ikke for tidligt), vi har haft en kat som var taget for tidligt, og han viser ingen af de tegn, og derudover vidste internatet også at han var taget fra korrekt. Han er omkring 2 hvis jeg husker rigtigt

  • #5   30. jan 2014 De er pt. begge på slankekur da han vejede 9 kilo og helst ikke skal op på mere end 8,5, så vi har været nødt til at begrænse maden lidt smiley

  • #9   30. jan 2014 Du får ikke dine katte ned i vægt ved at tage maden fra dem

  • #10   30. jan 2014 Funbord til tørkost og væn dem til vådkost og råt mindst 2 gange om dagen, så skal der nok ryge noget af vægten smiley
    Så vil det være godt med 2 x 15-20 min leg hvor han får lov til at blive træt.

    Den blå på billedet er en af de foder dimser jeg har, der bliver byttet rundt på dem nu og da, så de skal bruge hovedet og poterne for, at få tørkost.


    profilbillede
  • #11   30. jan 2014 Som de andre vil jeg foreslå at du giver tørfoder i aktiveringsdimser til konstant afbenyttelse og så giver vådmad mindst 2 gange om dagen og masser af det, så han bliver godt mæt de 2 gange, vådmad indeholder meget væske og mætter derfor mere og længere men feder mindre, da der jo grundet væske ikke er mere mad i det end i tørkosten..
    Tørkosten svulmer først op i maven ved kontakt med væske og så går der nemt op til 15 min før katten føler en mæthedsfornemmelse, med vådmad kommer mæthedsfornemmelsen med det samme..

    Med hensyn til at lære ham at lade være med at angribe fødder, så gælder det nok om at tage ham i det når han ligger på lur og inden han når dine fødder, så stopper du ham med et bestemt nej evt efterfulgt af et sprøjt med en vandforstøver..
    Kan du ikke stoppe ham inden han når dig så igen bestemt nej og stå helt stille, et bytte der ikke bevæger sig er ikke sjovt..


  • #12   31. jan 2014 Mange tak for jeres svar smiley Han er udekat, med fri adgang til kattelem og hele verden, og han er bestemt aktiv af sig.
    jeg vil prøve med vådfoder og se om det hjælper på ham smiley


  • #13   31. jan 2014 Heidi: Vi har ikke taget maden fra dem, men efter dyrlægens vejledning har vi sat en begrænsning da der lynhurtigt kommer for meget mad i skålen når der er 5 persone ri huset. De får mad når de spørger efter det og vi fylder op flere gange om dagen, men igen, så har vi sat en begrænsning fordi alle ikke kan vide hvornår katten sidst har sagt 'jeg er sulten'.

  • #14   31. jan 2014 Det lyder som den bedste løsning med, at fylde på funboard eller lignende så der altid er noget, smiley så kan i jo ikke give for meget eller for lidt og aftal så hvem og hvornår han må fodres med vådfoder eller hav et skema til afkrydsning.

Kommentér på:
Katten jagter ben/fødder :(

Annonce