1.691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Fra Hills kattefoder til andet mærke? Fra Hills kattefoder til andet mærke?

Hej igen.. smiley

Vi skal hente vores nye killing i morgen og vi har spurgt lidt til hos dens tidligere hjem, hvilket kattemad han fik og hvilket kattegrus.. Og det viser sig så, at være Hills, som jeg synes er enormt dyrt!! I starten får han selvfølgelig det, for det er jo det han er vandt til fra sin kattemor.. Men kan man godt skifte mærke? Altså ikke at han så skal have det aller billigste discount mærke.. men måske heller ikke liiige det aller dyreste..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra Hills kattefoder til andet mærke?
  • #1   1. feb 2014 Ja du kan snildt skifte mærke, du skal blot huske at gøre det langsomt og løbende..

Det vil sige at du gør det at du måske lige lader katten falde til inden du begynder at skifte, når så katten er faldet til så vælger du det mærke du ønsker den skal have i fremtiden, laver en blanding med 1/4 del nyt foder og 3/4 Hills, det køre du så på omkring en uges tid, så laver du en blanding med 1/3 del nyt foder 2/3 del Hills igen en uge, så laver du halvt af hvert en uges tid, så 2/3 del nyt foder 1/3 del Hills i en uge og så er du i løbet af en måneds tid klar til at køre på rent nyt foder..

• #3   1. feb 2014 Jeg giver Felis ret..

Ikke mindst fordi, at jeg ikke synes Hills er dyrt. Jeg synes personligt at foder er en jungle bare når man kigger på tørfoder, og det bliver kun mere forvirrende af at smide vådfoder ind i ligningen.
    Vi fodrer med Royal Canin kitten sterilised. Der er mange delte meninger herinde om foder og også om Royal Canin, men vores kat trives på det, fremfor fx Applaws som hendes mave ikke var så glad for - trods overgang svarende til det Heidi beskriver.
    Som vådfoder fodrer vi med Lux fra Aldi fordi der er meget kød i og fordi hun (altså katten smiley ) elsker det.

Vi har lige fået foder hjem til de næste 3-4 måneder og har vel for det givet ca 600 kr sådan rundt regnet for både vådt og tørt.

Jeg er nok riiiimelig kattedame (hvis jeg fik 100% frie tøjler af manden) så det er kun det bedste der er godt nok for min pelskugle. Hvis hun elskede at spise guld - og det var noget hun som kat ville trives på og som dr dyr kunne se hun ville trives på) så var guld der blev fodret med. Sådan er det, meget firkantet sat op smiley også selvom guld er dyrt i længden..

Det er et spørgsmål om at finde noget som katten kan lide (min kan fx på ingen måde lide noget der tilbærmelsesvis smager af kylling) og så skal det være noget der indholdsmæssigt er forsvarligt at bruge kombineret med det vådfoder du bruger.
    Det er min holdning.

• #4   1. feb 2014 Vil også anbefale zooplus. Det er meget billigere end herhjemme i dyrehandleren.
    Jeg plejer at læse om tingene på .dk, men bestille på den tyske .de. Så sparer jeg på en 'standardbestilling' med grus, foder og lidt godbidder/legetøj ca 200kr.

http://t.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/hills

http://t.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_trockenfutter/hills

Vil som de andre også anbefale Lux vådfoder fra Aldi, hvis missen kan lide det. Og lidt råt kød/ fisk dagligt. Det er godt for meget, især tænderne. De må få alt slags råt kød, gerne det i selv skærer fra med fedt/ben/ brusk. smiley

• #6   1. feb 2014 Jeg fodrer hovedsageligt kornfrit, men hvis du vil have et ok billigere alternativ till Hills så kan Sanabelle vare værd at kigge på. Ved at mange er glade for det.
    Har selv brugt deres kornfrie variant, og de har et killingefoder der har fået gode anmeldelser. smiley
    http://t.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/sanabelle/kitten/182143

Ellers plejer jeg altid at anbefale Orijen og acana, de er til alle aldre, kornfri og meget populære her i huset. smiley

• #7   1. feb 2014 Nu skal jeg være ærlig. Har nemlig solgt mange katte på internat, og her gang har vi måtte tage snakke omkring foder. Mange har nemlig en forkert opfattelse af hvad dyr foder endelig er.
    nr 1 så hvis man køber foder i supermarkeder, så læg lige mærke til hvor meget en kat skal have dagligt for at være dækket ind. Fx whiskas (og nu taler vi KUN tørfoder) her skal katten have over 125 g om dagen for at at være dækket. Hill og RC, her skal en normalt kat have ca 65-70 g om dagen.

nr 2 så skal man se på omsætligheden i foderet. Jo mere der skal ind, jo mere kommer der ud, jo størere er spildet.

nr 3 du spiser vel hellere ikke junkfood hver dag - for det er hvad meget af det foder man køber i supermarkederne er.

Så find et ordenligt foder, køb en stor sæk. Ja det er en udgift på 3-400 kr men så har du vel til 3 mdr.

i øverit så har Petworld altså tilbud på Hill i denne uge

• #9   1. feb 2014 Kig alternativt på Arion, Sanabelle, Porta 21 grain free mv. Alle gode og lødige mærker af samme eller bedre kvalitet som Hill's, men til en lidt lavere pris smiley

Og sørg for at kigge på indholdsfortegnelsen og tørstof-analysen! Fedt SKAL være over 15%, og helst oppe på de 20% for at katten ikke i længden får problemer med hud og pels.
    Proten over 30% som minimum, og herhjemme får de ikke noget under 35%, og det skal helst over de 40%.
    Og førstepladsen på indholdsfortegnelsen bør altså være kød! smiley

Og ja, vådfoder og råt kød bør også gives som supplement som minimum til tørkost ad libitum smiley

Kommentér på:
Fra Hills kattefoder til andet mærke?

Annonce