Syg kat? Hans tænder falder ud?!? Syg kat? Hans tænder falder ud?!?
Hej alle katte elskere!
Jeg har en han kat, der er ved de 10 år.
Jeg er den sidste, der er flyttet fra reden i min familie, hvilket jeg gjorde i oktober.
Min kat bor hos mine forældre nu.
Siden jeg er flyttet og til nu, er det som om han er blevet mere gammel på ingen tid. Det knuser jo selvf mit hjerte! MEN det er noget virkelig mærkeligt. Min kat er i gang med at tabe sine nederste fortænder. Mine forældre har ikke kunne mærke på ham om han har været i smerte.
Han er vores første kat, så vi har ingen anelse om hvad der sker, når en kat bliver gammel.
Nogen der kan give mig et godt råd, en beroligende kommentar eller noget andet. Alt modtages med kyshånd
Mvh
Amalie L. Nielsen
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Jeg ville straks tage katten til dyrlæge og få en professionel's vurdering og behandling, frem for at bruge tiden på at skrive herinde...
Katte viser sjældent tegn på smerte, så han kan sagtens være alvorligt mærket af en smerte, uden i kan se det på ham.
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Spiser og drikker han normalt? Og har han tabt sig? Det er ting, dine forældre skal være meget opmærksomme på. Og så bør de ikke udskyde det dyrlægebesøg. Det kan gøre hele forskellen at komme af sted i tide.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
En kat på 10 år er ikke en gammel kat og bør bestemt ikke tabe sine tænder, han kan have været ude for en ulykke af en slags der har gjort at han har fået slået tænderne ud, men hvis ikke så er det desværre nok sikkert en tand sygdom der er årsagen
Katte udviser ikke sådan lige smerte, så det er ikke noget du umiddelbart kan afgøre, i skal se på om katten spiser som den plejer, sover mere end den plejer, og vigtigt om den har tabt sig..
Men ingen tvivl dyrlæge er uundgåeligt..
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Een af mine huskatte på 8 år har lige fået konstateret FORL. Hun havde netop en løs hjørnetand og en løs fortand. Røntgen viste, at flere tænder var ramt, så hun fik i alt fjernet 5 tænder. Ingen tvivl om, at hun har haft ondt, selvom det ikke var til at se på hende umiddelbart.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
MEN jeg har altså en kat som allerede som 4 årige har stort set har mistet alle sine fortænder. Han fejler intet. I dag er han 9 år og stadig fræk.
men der er altså mange som efterhånden mister de små fortænder. Med 19 rovdyr i husstanden,så har jeg da nogle stykker som er i samme alder som din, og der er en del som ikke har deres fortænder mere
Hold øje med tandsten, rødt tandkød mm.
Syg kat? Hans tænder falder ud?!?