{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

"Kallis" eller hvad det hedder.. {{forumTopicSubject}}

Min "Maine coon " kat fik jeg fordi hun skulle have været aflivet for hun havde den sygdom "Kalis" eller noget lignede..Hun skulle have været aflivet pga hun var avls kat men jeg fik hende altså for hun kunne godt være huskat vurderede dyrlægen . hendes symptomer er en smule tandkøds betændelse og vi børster hendes tænder med noget vi har fået af dyrlægen ,på de 5 år jeg har haft hende syntes jeg ikke sygdommen har udviklet sig...Kender andre til den sygdom og kan der evt være tegn jeg ikke har set ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Kallis" eller hvad det hedder..
  • #2   4. feb 2014 tror du tænker Calisi og det afliver man slet ikke en kat for. Gjorde man det var der ingen opdræt idag. Stort set alle opdræt har haft det en eller flere gange. Det er en luftbåren sygdom men kan være farlig for missebarnet hvis de ikke bliver behandlet for følgesygdommene.

• #3   4. feb 2014 Oki ja det var nok det det hed ,,,

• #4   4. feb 2014 Men hvad kan følge sygdommene feks være ? Tandkødsbetændelse ?

• #6   4. feb 2014 Calici hører under den kategori vi kalder katteinfluenza. Der er flere forskellige strenge, og man MISTÆNKER at en calici infektion kan påvirke kattens tandkødsstatus, men det er ikke bekræftet endnu.
    Derudover er calici ikke noget man afliver en kat over. Ved katte med tandkødsproblemer kan man typisk forbedre kattens tandkødsstatus ved at få fjernet de tænder der har paradentose, og få renset tandsten af de andre. Det har jeg selv lige fået gjort ved min hunkastrat smiley

• #7   5. feb 2014 Eva K
    Min ene hun kat var hårdt ramt efter en Calici for mange år siden men det var på lunger og luftveje. Hun var ellers vaccineret hvert år og blev også behandlet løbende men efter 3 år måtte vi give op . Lungerne var helt ødelagt.
    Så det var da rart at læse at det langt fra altid er alvorligt for det troede jeg da også. Det er vel så de forskellige strenge du taler om . Men det er selvfølgelig lidt uden for TS emne .

• #8   6. feb 2014 Britt - Pyh, det lyder hårdt. Jeg ved at internaterne en (Sjælden!) gang imellem ser en slags "super-streng" der mere eller mindre bare tager livet af alle kattene på internaterne og så dør ud igen. Men calici er en meget muterende virus, og de fleste strenge er rimeligt harmløse, og giver typisk kun lette symptomer. Men nogle er altså knap så rare, og så findes der også katte med mindre gode immunforsvar, desværre smiley

• #9   6. feb 2014 Det er rart at lære mere her og høre at det ikke behøver ende med aflivning og svær sygdom. Men ret uhyggeligt med sådan en super streng

• #10   6. feb 2014 Britt - Ja, jeg blev også lidt forskrækket da jeg første gang hørt om det, men det er vist heldigvis noget der IKKE sker ret ofte, altså som i årevis imellem smiley
    Men nej, rigtig mange katte får calici unden man egentlig opdager det. For mange er det bare en lille plet (blæne) på tungen eller i ganen når de er en 8-10 uger, og så er det det.. smiley

Kommentér på:
"Kallis" eller hvad det hedder..

Annonce