1.937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Tægetang - hvad bruger du? Tægetang - hvad bruger du?

Hejsa alle sammen!
Jeg studerer til dagligt til produktionsteknolog på KEA i kbh. og er lige påbegyndt 2. semester. Her har vi har fået til opgave at lave et individuelt projekt, hvor vi på en eller anden vis skal forbedre/optimere et eksisterende produkt. Mit valg er så faldet på tægetangen, som i min optik ikke altid fungere lige godt.

Da jeg selv har haft kat i næsten 10 år, har jeg også selv oplevet hvor mange flåter katte kan få om sommeren. Derfor har jeg også erfaring med nogle forskellige typer tægetænger. Disse erfaringer har både været gode og dårlige, derfor vil jeg gerne høre jeres oplevelse.

Mit spørgsmål til det katte elskende folk herinde er:
Hvilken tægetang bruger i (vær specifik)?
Hvad er jeres erfaring med den?
Fungerer den bare 100% eller er der opstået problemer?

Håber virkelig i vil hjælpe mig og på forhånd tak.

Mvh
Peter Laursen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tægetang - hvad bruger du?
  • #1   5. feb 2014 For det første bider tæger ikke... det gør tilgengæld flåter smiley Det er nok ret vigtigt at du har styr på navnet smiley

http://www.skovflaaten.dk/artikler.asp?PgID=741&1Mid=39&2Mid=59

Personligt bruger jeg en slags pen, hvor man trykker på en knap, så man kan få en løkke omkring flåten, slipper knappen og drejer pennen en omgang. Den virker super godt og katten når dårligt nok at opdage det smiley

• #2   5. feb 2014 Jeg bruger denne type http://www.porcani.dk/o-tom-taegetang.html og synes den gør det godt. Jeg har i hvert fald altid fået hovedet med og der har ikke været infektioner efterfølgende.

Alternativt kan man faktisk nulre flåten rundt til den bliver træt af det og selv slipper smiley

• #3   5. feb 2014 Min ligner den her : http://butik-dyrlaege.dk/shop/trix-flaattang-416p.html

• #4   5. feb 2014 Nu har jeg ikke udekat, så jeg har ikke haft problemer med flåter i mange år, men da jeg havde da brugte jeg et gammelt husråd, jeg kom madolie på og omkring flåten, nulrede lidt og så tog jeg en flad pincet og fik flåten ud, madolien skulle gøre at flåten ikke skulle kunne få luft og derfor slap sit tag..

Jeg har en flåttang som jeg har fået fra Maxi zoo, men jeg har aldrig haft brug for den da jeg nu har indekatte..

• #6   5. feb 2014 Jeg har denne, og har kun oplevet problemer med de helt bitte små flåter, dem kan den ikke rigtig få ordentlig fat i.
    Men ellers virker den hver gang smiley

profilbillede
  • #7   5. feb 2014 Jeg bruger bare klør fem - det har altid virket for mig smiley

• #8   5. feb 2014 bruger den samme som Katrine N - det fungerer fint.

• #9   6. feb 2014 Jeg har prøvet den store Lotte viser et billede af og den blev kasseret ret hurtigt eller nærmere foræret væk. Så ville en flad pincet ha været nemme at bruge. Jeg synes den er svær at bruge og ofte får man fat i noget pels såfremt katten er lidt langhåret . Selve teknikken er også dum og jeg føler mig ikke tryg ved om det går galt og flåten ender med at komme gå i stykker. De små grønne tænger i forskellige størrelser har været meget mere brugbare især fordi flåter er meget forskellige i størrelse. Så det har jeg syntes var et udmærket koncept. Nu har jeg nu bedst erfaring med at bruge to fingre et lille træk og dreje forsigtigt . Jeg har en ven der er ekspert i det men de helt små kan være umulige at få fat om og der er den lille tang udmærket hvis man ikke vil lade dem sidde lidt. Men skulle noget forbedres kunne skaftet måske godt være en smule længere, hvis man har en kat med meget pels. Jeg har faktisk selv haft en del flåter men det var før der fandtes de redskaber til dyr. Og den ene som sad i hovedbunden formåede en læge helt at lave ged i så den nærmest endte med at blive gravet ud i små dele . Måske kan i opfinde en til læger samtidig smiley Og så giver jeg Felis ret hvorfor i alverden skal det hedde en tæge tang. Det er flåter.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    feb 2014

#10   6. feb 2014 Hej alle og tak for svarene smiley

Undskylder for at have kaldt det en tægetang, men for en god ordens skyld, vil jeg lige sige at jeg kun har omtalt selve dyret som en flåt og ikke en tæge. Søger man på nettet på disse tænger så bliver de (fejlagtigt) også kaldt for "tægetænger" ihvertfald dem jeg har kunne finde smiley

• #11   6. feb 2014 En pincet.. Nu er mine ikke udekatte, men har brugt pincet til at fjerne flåter både fra mennesker og dyr uden problemer

• #13   6. feb 2014 Jeg slog også nogle op på nettet for at se om der var udgaver jeg ikke kendte og der stod også tæge tænger. Det er da ikke så mystisk nogle, så tror det er tæger. Det er faktisk lidt underligt. Især da jo næsten alle har set eller hørt om skovflåten i tv eller andre medier at producenten, så ikke ændrer navnet. Det er da synd for tægerne de skal indgå som farlige blodsugere i folks bevidsthed.

• #14   6. feb 2014 Vi bruger disse. De er købt i maxi zoo og man køber en pakke med to forskellige størrelser, en til de bittesmå flåter og en til de større.
    De virker HVER GANG, og vi har nok fjernet 50-60 flåter bare på en kat i sommers. Man sætter ganske enkelt bare flåten ind i hullet , drejer et par gange og så er den løs.

profilbillede
  • #15   6. feb 2014 Jeg så gerne at man optimerede navnet til FLÅT-tang smiley

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    feb 2014

#16   7. feb 2014 Hej igen alle sammen
    Hvis nogen har prøvet pincet flåttangen og har haft dårlig erfaring med denne, er jeg meget interesseret i at høre mere. smiley

Kommentér på:
Tægetang - hvad bruger du?

Annonce