Loppeeksem ..binyrebek hormon Loppeeksem ..binyrebek hormon
Min Perser kat fik loppe eksem for lang tid siden og fik bi nyrer bak homon piller for at tage det..Nu er vi efter lang tid kommet frem til front line ikke virkede på hende og herinde fik jeg anbefalet "Adventage " Det virker hun har ikke flere lopper ,men når hun ikke har fået piller nogen dage blusser eksemen op igen ,,hun får dog kun ca en halv pille hver anden dag, også kan det holdes nede men alligevel .....Nogen der kender til problemet ? ps vi bor på en gård så jeg kan ikke garanterer at alt er loppe frit ..men det ville pine min hjerte hvis katten ikke kunne være her og evt skulle have nyt hjem pga det eksem lort for at sige det rent ud.....What to do ??
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Du må I øvrigt ikke bare give binyrebarkhormon on and off, som det passer dig, da kattens egne produktion af hormonet påvirkes. De skal som regel trappes ud igen, hvis der er tale om piller. Det gives også som depotinjektioner, som virker i 1-3 mdr.
jun 2013
Følger: 1 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 10
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Så giv ham de gode år han kan få, og når eller hvis der går noget galt på grund af medicinen ja så tag stilling til det til den tid, sammen med dyrlægen
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
Som nævnt har jeg ikke erfaring med binyrebarkhormon i forhold til dyr, men ved af 6 års erfaring hvad binyrebarkhormon der er kunstigt tilført gør for et menneske da det er oplevet på egen krop
Så det er en beslutning der skal træffes, og et "commitment", men hvis en lav dosis kunne gøre det ville jeg behandle med det
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Derudover tager det typisk mindst ½ år med en behandling (der virker) for at få slået et loppeangreb helt ned, da lopperne bliver ved at klækkes i hjemmet i den periode.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Så klækker æggene ikke i omgivelserne.
Men binyrebarkhormon skal der jo selvf. til som en kur, men det kan ikke anbefales permanent i større doser.
For så har jeg erfaret at dyr reagerer som mennesker, med måneansigt, deppresive og evt. diabetes.
En udtrapning skal gå meget langsomt!
Men man skal hele tiden opveje fordele og ulemper - og her mener jeg at binyrebarkhormon er helt på sin plads - evt. depotinsprøjtning. Så kan det være at du bliver problemet kvit.
Loppeeksem ..binyrebek hormon