1.528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Loppeeksem ..binyrebek hormon Loppeeksem ..binyrebek hormon

Min Perser kat fik loppe eksem for lang tid siden og fik bi nyrer bak homon piller for at tage det..Nu er vi efter lang tid kommet frem til front line ikke virkede på hende og herinde fik jeg anbefalet "Adventage " Det virker hun har ikke flere lopper ,men når hun ikke har fået piller nogen dage blusser eksemen op igen ,,hun får dog kun ca en halv pille hver anden dag, også kan det holdes nede men alligevel .....Nogen der kender til problemet ? ps vi bor på en gård så jeg kan ikke garanterer at alt er loppe frit ..men det ville pine min hjerte hvis katten ikke kunne være her og evt skulle have nyt hjem pga det eksem lort for at sige det rent ud.....What to do ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppeeksem ..binyrebek hormon
  • #1   11. feb 2014 For ca. 15 år siden havde jeg en hund som dyrlægen gav binyreb. p.gr. af loppeallergi, sagde han..Senere er jeg kommet frem til at nogle dyrlæger bare giver dette fordi de tror, Når du bor som du gør, så kan du ikke forvente at der er loppefrit..Jeg gav. hunden pillerne i næsten 10 år, uden der var men af det....I dag er man langt mere bekymret for binyrebark piller end man var før...Så du må vælge hvad du synes er det bedste for din kat...Jeg ville give pillerne.

• #2   11. feb 2014 Katte kan være allergiske over mange ting. Der kan også være tale om foderallergi. Hvor sidder hendes eksem? Det kan godt være en indikator for hvilken allergi, der er tale om.

Du må I øvrigt ikke bare give binyrebarkhormon on and off, som det passer dig, da kattens egne produktion af hormonet påvirkes. De skal som regel trappes ud igen, hvis der er tale om piller. Det gives også som depotinjektioner, som virker i 1-3 mdr.

• #3   11. feb 2014 Eksemen sidder vder hvor halen starter og på ryg raden mest

• #4   11. feb 2014 Ja får man binyrebarkhormon skal det trappes langsomt ned, ellers kommer problemet igen bare fordi man er stoppet! Hvis i er sikker på, at det er loppeallergi og du ved du ikke kan give et 100% loppefrit miljø, ja så tror jeg du må acceptere, at du må give medicin selv om det ikke er godt i længden, men det giver katten et godt liv her og nu! Og jeg tror ikke der er stor efterspørgsel på katte med loppeallergi smiley så jeg tror det er hans eneste chance for et godt liv, han kan jo heller ikke blive indekat!
    Så giv ham de gode år han kan få, og når eller hvis der går noget galt på grund af medicinen ja så tag stilling til det til den tid, sammen med dyrlægen smiley

• #5   11. feb 2014 Uden at vide meget om brug af binyrebarkhormon til behandling af dyr vil jeg bestemt mene der skal trappes ned når man stopper behandling og skal behandlingen ikke stoppes men være livslang så skal det være med så lav dosis som mulig, for hvis katten får så høj dosis at binyrene "lukker ned" kan de være svære (og for mennesker tæt på umulige) at få igang igen. Og uden binyrebarkhormon kan man risikere at dø hvis kroppen udsættes for stress og hormonet mangler.

Som nævnt har jeg ikke erfaring med binyrebarkhormon i forhold til dyr, men ved af 6 års erfaring hvad binyrebarkhormon der er kunstigt tilført gør for et menneske da det er oplevet på egen krop smiley

Så det er en beslutning der skal træffes, og et "commitment", men hvis en lav dosis kunne gøre det ville jeg behandle med det smiley

• #6   11. feb 2014 Katte håndterer binyrebarkhormon langt bedre end mennesker, og jeg ville ikke have nogen kvaler med at give det til min kat, hvis alternativet eller var at den havde det træls pga dens eksem og kløe.

Derudover tager det typisk mindst ½ år med en behandling (der virker) for at få slået et loppeangreb helt ned, da lopperne bliver ved at klækkes i hjemmet i den periode.

• #7   11. feb 2014 Når/hvis den har loppeeksem, kan du evt. snakke med dyrlægen om en injektion med Program Vet ville være en god løsning.
    Så klækker æggene ikke i omgivelserne.
    Men binyrebarkhormon skal der jo selvf. til som en kur, men det kan ikke anbefales permanent i større doser.
    For så har jeg erfaret at dyr reagerer som mennesker, med måneansigt, deppresive og evt. diabetes.

En udtrapning skal gå meget langsomt!

Men man skal hele tiden opveje fordele og ulemper - og her mener jeg at binyrebarkhormon er helt på sin plads - evt. depotinsprøjtning. Så kan det være at du bliver problemet kvit.

Kommentér på:
Loppeeksem ..binyrebek hormon

Annonce