Fundet død kat.. Besværligt! Fundet død kat.. Besværligt!
Ja, idag finder jeg så en død kat ude i vores gård, den er stiv og har blod ud af munden, tror den er blevet ramt af en bil, og løbet ind i vores gård, hvor den så er død.
Nå men jeg får handsker på, og tjekker dens øre, den er ikke øremærket Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med den, og ringer så til falck, manden siger så at når det er på privat grund kan de ikke hente den, (den lå kun 5m væk fra lågen). Nå men jeg ringer så til dyrlægen og spørger om hvad jeg skal gøre, de kan ikke tage imod den fordi den ikke er øremærket, og siger jeg skal ringe til falck igen. Jeg ringer så til min udlejer, der siger at jeg bare kan smide den i skralde spanden, fordi han ikke ved hvad man ellers skal gøre ved den. Det vil jeg selvfølgelig ikke, så jeg ringer til falck igen, der så siger at det faktisk er kommunen der står for mit område (Horsens), og manden siger at jeg skal løfte katten ud på fortovet, ellers vil kommunen nok ikke hente den. Jeg ringer så til kommunen og siger at der ligger en død kat ude på fortovet, og de vil så komme og hente den. Så jeg må løfte den døde kat ud af gården og ind til siden på fortovet. 1 time senere bliver den så hentet, men puha hvor er det da besværligt, og hvor kan jeg bare ikke holde tanken ud om at der er nogen et sted der savner deres kat, og de ikke kan få besked om dens triste skæbne fordi den ikke var øremærket
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 56
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
jul 2008
Noget jeg endelig godt viste men havde glemt.
det er sådan at jeg har været hos kv i flere år, og for et par år siden, fik jeg faktisk at vide at falck havde droppet det med at hente døde katte. Det var nemlig overgået til Kattens værns kattetjeneste. Så det er kv´s kattefanger som tager kattene med, og de tjekker for chips
jeg ved dog ikke om det stadig er gældende, men det var for 2 år siden
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 20
Jeg mærkede ikke selv efter en, da jeg helt ærligt følte det var meget grænseoverskridende bare at tage handsker på og se om den var øremærket, og endda bære den ud på fortorvet
jul 2008
Fundet død kat.. Besværligt!