2.581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Uld sofa og kattehår? Uld sofa og kattehår?

Hej..

Jeg står i den situation, at jeg har forelsket mig i en sofa, som er lavet af uld. Men jeg er kommet i tvivl om det "suger" kattehår til sig?

Den er meget fint vævet.. Ved ikke om det har noget at sige?

Er der nogen, som har erfaringer med sofaer, som er lavet af uld?

På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uld sofa og kattehår?
  • #2   16. feb 2014 Fin sofa ellers, men dét bliver den ikke ved med at være med katte i huset ;-). Hvor har du set sofaen?

Jeg er også ude efter ny sofa, men uldbetræk har jeg helt udelukket på forhånd. Jeg går efter meget fast, tætvævet betræk eller alcantara. Det tåler bedre kattekløer end uld og hårene er nemmere at støvsuge af stoffet.

• #3   16. feb 2014 Jeg har set den ude ved idé møbler..

Har du erfaring med uld sofaer, eller er det din entusiastion som siger det?:)

• #4   16. feb 2014 Har erfaring med uldbetræk på stole. Det kommer altså til at se SÅ nusset og hærget ud i løbet af no time.
    Fik for nylig (ved en fejl) en kontorstol med uldbetræk, og Bruno "ordnede" det, inden der var gået en halv dag smiley . Jeg har en anden stol med noget meget fastvævet betræk (noget syntetblanding) og den holder flot på 7-8. år.

• #5   16. feb 2014 Okay.. Tak for svarene:) Må høre, om der ikke kan komme et andet betræk på den:)

• #7   16. feb 2014 Okay.. Jeg havde det også lidt på fornemmelsen.. Men sælger vidste ikke, om den kunne fåes i andet betræk.. Så havde håbet på, at det ikke ville være så slemt:) Men kan godt høre, at det ikke er den bedste idé med et uld betræk..

• #8   16. feb 2014 fed sofa kan da godt forstå du er vild med den smiley
    Men som de andre siger bliver den nok hurtigt grim, desværre smiley

• #9   16. feb 2014 Jeg har erfaring, dyrekøbt. Ulden, helulden og så blev det helulden opskåret.

kattehår hænger godt i

• #10   17. feb 2014 Okay.. Må hellere se om efter en anden sofa, eller se om der kan komme andet betræk på..

Hvis det ikke skal være en læder sofa, hvilket betræk foretrækker I så mht kattehår osv?:)

• #12   17. feb 2014 # 10 Jeg tror, at en god kvalitet alcantara er det mest praktiske med kat, men det kan man ikke få til de sofaer, jeg har kig på. Så det bliver nok noget meget fast, tætvævet polyester (fx det stof, der hedder "Nantes" hos Bolia).

Min gamle Ikeasofa med billigt bomuldsbetræk har faktisk holdt forbavsende godt, men boluld er ikke det optimale til en pæn sofa, når man har kat.

• #14   17. feb 2014 Okay, tak! Jeg må ud at kigge igen:)

• #16   17. feb 2014 Du kan evt. ligge et tæppe over, som i tager af når i har gæster smiley

• #20   17. feb 2014 Jeg har masser af kradsmærker i mine sofaer, som er lædder smiley

Kommentér på:
Uld sofa og kattehår?

Annonce