{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Terese K
Terese K
Tilmeldt:
18. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Cornish rex ørevoks {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har læst lidt herinde om katte med ørevoks og kan forstå det enten er normalt for racen eller øremider.
Jeg har en cornish rex som har ret meget brunligt fugtigt udseende ørevoks. Jeg har lige overtaget ham, og hos min bror fik han bare fjernet ørevoks med vatrondel og olie, så det har jeg også tænkt mig at gøre.
Men kan man se forskel på race-ørevoks og øremide-ørevoks? Og hvordan?
Venlig hilsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cornish rex ørevoks
  • #1   19. feb 2014 Nej jeg tror ikke du selv kan se forskel smiley jeg har en bimse med meget ørevoks og nu og da øregangsbetændelse og hvergang bliver han undersøgt for mider ( fordi det ligner) uden der bliver fundet nogle, men han er blevet behandlet som om han havde mider her før jul, bare fordi hvis nu de havde overset dem,,, men han har haft 2 tilfælde af øreproblemer siden smiley
    Jeg ville tage en snak med dyrlægen ved næste kontrol, eller før hvis der er længe til.


  • #2   19. feb 2014 en Cornish mangler fimrehår i ørene og derfor får den mere ørevoks. den nemmeste måde at fjerne det på er med vatpnde/vatrondeller evt med et par dråber babyolie på. ta det synlige jævnligt og gå lidt mere i dybden en gang hver 14 dag - om måneden.. hvis ikke han ryster meget på hovedet kløer øre er det sansynligvis bare voks.

    og så et tillykke med en skøn. skør og kærlig katterace der nok skal gi dig mange timers hygge.


  • Terese K
    Terese K Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   19. feb 2014 Tak for svar smiley
    Han klør ikke og han går heller ikke og ryster på hovedet, så det er nok bare race-ørevoks. Jeg prøver at rense ører på ham engang imellem.


  • #4   19. feb 2014 Har 2 Cornish Rex "drenge", de får renset øre 1 gang pr. md. med en rense serviet, dem man bruger til baby numser, det fungerer perfekt.
    Det er en vidunderlig race, kloge, kærlige, frække, sjove og så er de allergi venlige.



Kommentér på:
Cornish rex ørevoks

Annonce