Det går f*ndme stærkt!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har i flere måneder været på udkig efter en grå stribet killing - og fandt endelig en i dag på dba.dk, det var den perfekte lille charme trold - men der gik ikke 5min. så var den allerede afsat og flere stod i kø hvis køber skulle springe fra!!!
Jeg tilbød endda sælger ekstra penge, ved godt, at det måske var lidt unfair for de andre, men jeg er desperat...
Nu sidder jeg her, og er ved at give op, måske er det ikke meningen, at jeg skal have kat....
Jeg har ikke bestilt andet end, at være på hjemmesider (dba.dk, facebook-grupper, inges-kattehjem, guloggratis.dk) dagen lang de sidste par måneder, men alligevel står jeg uden drømmekatten
Ved i egentlig om inges-kattehjem (glostrup) kan give besked på forhånd, når de får killinger?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/find-dyr
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Kan være at drømmekatten slet ikke er en killing, men en voksen kat
dec 2006
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
Det er jo meningen at du skal have en ny ven. Ikke bare noget nyt til hjemmet i en bestemt farve.Hvem siger at den gråstribet killing kan lide dig?
har selv arbejdet på kv i mange år, og har mødt flere som dig. nogle fik slet ikke lov til at købe en kat, andre fik vi faktisk snakket fra det, og de valgte en kat som faktisk også kunne lide dem.
Det hjælper altså ikke noget at man købe en gråstribet og så I to er uvenner i de næste 10-15 år.
Nej tag ud og kig på internatterne, snak med kattene. Og så finder den rigtige dig. Du skal bare være åben.
dec 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
Jeg har kigget på flere forskellige killinger på nettet, og jeg spørger altid ind til kattens temperament osv. for det er også vigtigt for mig, at jeg får en kælen og kontaktsøgende kat. Og jeg SKAL besøge katten inden køb, for at se huset, checke katten for sygdomme og det vigtigeste af alt se om vi overhovedet klinger godt sammen.
Jeg tager jeres råd til mig, og vil besøge diverse internater og kigge både på killinger OG voksne katte
dec 2006
Netop vurderingen af temperamentet er en af grundene til, at jeg anbefaler, og selv foretrækker, voksne katte. Det man ser, er det man får, og har de næste mange år
Hvis katten skal være indekat, er det endnu en grund til at jeg vil anbefale en voksen kat (der selvfølgelig er ene-og indevant). Ellers to killinger fra samme kuld.
Jeg kan, om nogen, sagtens forstå din betagelse af striber. Men når det kommer til stykket er det, som Anja nævner, uden betydning. Det vigtigste er, at ens eget og kattens temperament harmonerer, og at katten matcher de vilkår, man har at tilbyde den.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg har som bekendt opdrættet i over 20 år (gør det ikke mere), og jeg har ikke tal på, hvor tit jeg har oplevet, at folk, der havde forelsket sig i en bestemt killing ud fra billeder, faldt for en helt anden, når de kom.
Har også et par gange været ude for, at killingekøbere faldt for en af mine voksne katte og bad om at kunne købe den i stedet for. (Det fik de så ikke lov til).
Indrømmet: Killinger ER søde og sjove, men en voksen kat har fået personlighed.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Kontakt Kattens værn, dyreværnet, Dyrenes beskyttelse, Inges kattehjem (altså bare et af dem, men vælg det du har tættest på, eller bedst kan lide)
Og spørg om der er mulighed for at blive plejemor for kattemor og killinger, det gjore jeg selv for 7 år siden, dog ikke fordi jeg ville have kat, men af andre årsager..
Jeg skulle bestemt ikke have kat, men 14 dage efter jeg meldte mig kom kattemor og 4 killinger ind, og de flyttede hjem til mig i pleje i 12 uger, til killingerne var gamle nok, og 3-4 uger inde i plejetiden, da tabte jeg mit hjerte til min dejlige Tøsen som i søndags rundede de 7 år..
Det er den mest fantastiske måde at finde sin drømmekat på, det er ikke sikkert at du finder katten ved første pleje hold, men du får så til gengæld glæden ved at se killinger vokse op og blomstre, det er så fantastisk
Her er min plejefamilie for 7 år siden.. ( når pladsen igen bliver til det så bliver jeg plejemor igen)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det koster jo ikke noget at henvende sig og fortælle hvem man er og hvad man ved, så kan internaterne jo sge fra eller til, så har man da prøvet..
Jeg selv havde tidligere i mit liv haft en kat med killinger, så jeg havde jo erfaring med både katte og killinger, og internatet var rigtig ked af at jeg sagde stop fordi jeg købte Tøsen, så ved at jeg til enhver tid er velkommen igen
Men jo jeg tror nu nok at de fleste internater foretrækker at man har nogen erfaring med kat og med killinger..
dec 2013
Jeg kan kun give jer ret. Jeg skal fremover ikke vælge katten udfra farve og alder. Jeg skal som i skriver møde kattene IRL og vælge derefter
Jeg ønsker selvfølgelig en sund og kælen kat fremfor alt andet.
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 102
Som feks min dejlige hankat Lauritz.
Som der bare har et rigtig godt temperament Forstået på den måde at han er en kælepot uden lige og spinder når man tager ham op.
dec 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1
dec 2013
Det går f*ndme stærkt!!!