{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

BCKL
BCKL
Tilmeldt:
26. apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Så kom Covo til vagtdyrlægen ;( {{forumTopicSubject}}

Bliver nødt til lige at komme ud med det her...

Jeg kom hjem 19.30, Covo lå som altid i hans yndlings stol. Jeg snakkede med ham, fik aftensmad osv. Jeg har lige fået nøglerne til vores nye lejlighed idag, (lejligheden ligger lige ved siden af den lejlighed hvor kattene er pt. - hos min bedste ven, hvor de har boet det meste af deres liv). Jeg havde været ovre i den gamle lejlighed hele dagen og gøre den ren... efter vi havde spist begyndte mig og min bedste ven at slæbe ting ind, ved 23 tiden stoppede vi så, jeg var ovre i den nye lejlighed lidt og lige sætte lidt på plads og sådan, derefter gik jeg i bad og ville så i seng der ved 01 tiden.. jeg sagde godnat til Fiona, derefter Covo som stadig lå i samme stol... jeg undrede mig, derfor bestemte jeg mig for at han skulle op at stå, da han ikke opførte sig som han plejer... og ja, han virkede slap, hans tunge hang ud af munden og han havde vejrtræknings problemer (konstaterede jeg inden jeg rejste ham)... jeg mærkede ham på maven osv... så ham i øjnene.. han virkede utroligt fjern... ;( kiggede ham i munden som virkede hævet... FUCK tænkte jeg... vækkede min bedste ven og sagde den er fuldstændig gal, han skal til dyrlæge NU!... mens jeg i panik havde svært ved at holde tårene tilbage.. jeg ringer til vagtdyrlægen og forklare situationen, får Covo i transportkasse, pakker noget mad, og så afsted i en taxa.. ud til vagtdyrlægen efter aftale med ham..... han kigger på ham og konstatere de samme ting som mig, Covo er nu også begyndt at "savle" med slim.. han får taget sin temperatur, 40.7 (FUCK tænkte jeg med en dyrepasser uddannelse bag mig)... Covo har fået noget antibiotika og noget i munden som jeg ikke i panikken husker hvad var... og skal nu blive og sove derude... ;(... jeg kiggede dyrlægen dybt i øjnene og sagde han skulle være 100% ærlig og sige om jeg for alvor skal bekymre mig... han sagde der selvfølgelig er en chance, men hans gæt er at han har en infektion eller katte infuenza.. for helvede det var svært at gå, især når jeg ikke aner hvad der kommer til at ske nu ;( det her er bare nervepirrende og ved slet ikke hvad jeg skal gøre ;( nogen der har oplevet noget lignende? ;(


Kommentarer på:  Så kom Covo til vagtdyrlægen ;(
  • #1   28. feb 2014 Krydser alt! Æv altså. Godt at du lige kiggede til ham igen! XXXXXXXXXXXX

  • #2   28. feb 2014 Jeg håber der var gode nyheder her til morgen smiley


    XXXXXXXXXX


  • #4   28. feb 2014 Sikke da en nat!
    Ja det var da godt at du tjekkede ham og kom afsted i en fart. Håber at han er i bedring og at du lige vil give en update når du magter det.




  • #5   28. feb 2014 Krydser finger for, at behandlingen virker smiley

  • #7   28. feb 2014 Jeg giver lige en kort besked, da jeg står og skal over og syne en lejlighed. Covo er fortsat derude, jeg kan hente ham når jeg har synet lejligheden, han klare den med 99.9 % sikkerhed. Pyha altså, og jeg kan næsten ikke se fordi mine øjenlåg osv. er hævet pga. jeg har grædt smiley jeg skal nok fortælle det hele senere idag. Tak for alle jeres søde beskeder, rart man ikke står "alene" med det smiley

  • #8   28. feb 2014 Uh det var en god opdatering smiley

  • #9   28. feb 2014 Dejligt! Så behøver vi ikke være nervøse næste gang der er "nye indlæg" I denne tråd smiley
    Glæder mig til at "høre" nærmere. smiley


  • #10   28. feb 2014 BCKL
    Puha en grim oplevelse , smiley

    Godt du reagerede så hurtigt smiley
    Og dejligt med en så positiv tilbagemelding.

    Hatten af for dig smiley smiley


  • #11   28. feb 2014 Hej katte venner smiley

    Så har jeg Covo hjemme igen smiley han har fået antibiotika + smertestillende + flydende mad med hjem (det går ikke super med at få det ned desværre - til gengæld spiser han lidt af sin normale mad).. han var fyldt med tis, så jeg har vasket ham.
    De siger han skulle blive rask, og han virker meget mere frisk og Covo-agtig nu, så tror han bliver ok igen smiley han er meget snakkende og render efter mig og vil snakke osv smiley
    Det kostede lige 2500 for dyrlægen og 600 kr. for taxaerne, men han er min Covo mand, og jeg har den holdning at det er enten eller. Hvis du får et dyr skal det være 100% også selvom det er midt om natten, koste hvad det koste vil! smiley
    Håber virkelig at det "bare" var det og han ikke fejler noget livstruende smiley men hold nu op en hård nat og dag, jeg kunne overhovedet ikke overskue det hvis han ikke overlevede smiley
    Synet på lejligheden gik heldigvis super godt, han sagde selv at lejligheden var i væsentligt bedre stand end da jeg overtog den, både mht. rengøring og også istandsættelsen, så pyha, får hele mit indskud tilbage! smiley så har jeg det ekstra til kattene smiley selvom jeg er den der type der altid har sparet mange penge op til sådanne uforudsete ting smiley
    Min dejlige skatte mand, tænk at man kan elske et andet væsen så meget smiley og nu mens jeg lige skrev det kom han op til mig smiley der er dømt putte aften her, han skal bare have det bedste muligt - og Fiona også, selvfølgelig smiley
    Så kan det være lige meget med den nye lejlighed og at indrette den, det står lige på standby, der er dømt katte tid smiley håber alt er vel med jer andres dyr og i alle får en rigtig god weekend smiley


  • #12   28. feb 2014 smiley smiley

  • #13   28. feb 2014 Hvor er det godt at læse at der var en lykkelig udgang på dit start indlæg.. smiley

    Godt han er ved at være sig selv igen, havde dyrlægen et bud på hvad symptomerne skyldes???


  • #14   28. feb 2014 Hej igen smiley

    Covo har lige fået begge slags medicin + en stor del af det flydende mad han skulle have idag smiley det gik noget bedre da vi var to om det - jeg kan ikke gøre det alene...

    Altså, de er ikke sikre. De mener tungen er blevet ætset af noget han har slikket på. Og så tror de han har en infektion eller katte influenza, men at han i hvert fald skulle være uden for livsfare smiley

    Men sikke en hård nat og dag, nu har vi, mig, Covo og hans søster, Fiona, bare råhygget sammen på sofaen hele aftenen smiley og Fiona ser ikke ud til at være syg, men man kan jo ikke vide om hun er smittet?


  • #15   28. feb 2014 Næhh det er jo ikke til at vide, men bare han får det godt så er det jo nr.1..

    Dejligt at i har hygget, nu må i få jer en god nats søvn oven på den omgang smiley


  • #16   28. feb 2014 Ja, det bliver tiltrængt smiley Covo var godt nok også smadret da han kom hjem, men han er heller ikke vant til at være væk hjemmefra 13 timer, hvor der er masser af andre dyr og mennesker. Men jeg har en god fornemmelse med ham, hvis jeg ikke vidste han var syg, ville jeg ikke som sådan kunne se det på ham, udover selvfølgelig lidt manglende appetit (selvom han forsøger at spise almindeligt mad) smiley

  • #17   1. mar 2014 Dejligt med en "happy ending"

  • #18   1. mar 2014 Ja, det er skønt smiley og han bliver mere og mere fræk og vil lave ballade osv smiley har snakket med dyrlægen, og skal bare fortsætte med det medicin han har ordineret og så skulle han være på dupperne igen smiley smiley

  • #19   1. mar 2014 Hvor er det skønt at høre smiley

  • #20   1. mar 2014 Skøøøøøønt smiley smiley smiley

  • #21   1. mar 2014 Pyyyha et mareridt med akut syg kat og flytning samtidig smiley . Gudskelov at Covo er i bedring!

    Jeg synes nu det lyder underligt, at han lige pludselig skulle have fået katteinfluenza, når han samtidig har slikket på noget ætsende. Jeg tænker at symptomerne skyldes ætsningen af tungen og forgiftning af rengøringsmiddel...
    Nå, det eneste vigtige er jo da, at han har det godt igen smiley nå ja, og at han ikke kommer nær det rengøringsmiddel igen.


  • #22   2. mar 2014 Ja, det har været nogen lange dage. Har været igang siden forrig torsdag. Først pakke, så flytte søndag, så male + rengøre den gamle lejlighed, så modtage nøgler til ny lejlighed torsdag + synes gulvende og rengøre resten i den gamle lejlighed. Torsdag nat er Covo syg, fredag skal den gamle lejlighed synes. Og Siden har jeg passet på Covo og givet ham sit medicin og været igang med at indrette den nye lejlighed.

    Jeg giver dig ret i at det lyder underligt, ikke nok med det så burde han ikke engang kunne være kommet i nærheden af noget rengøringsmiddel.. men jeg aner virkelig ikke hvad der er sket :S det eneste jeg ved er at man ikke kan se noget på ham nu, udover tungen stadig er lidt rød. Men han er en glad og livlig + snakkende kat, tumler rundt og laver ballade osv smiley så, ja, meget mystisk :/... Det eneste jeg ved med sikkerhed er at da jeg fandt ham med tungen ud af munden osv. vidste jeg noget var helt galt... smiley


Kommentér på:
Så kom Covo til vagtdyrlægen ;(

Annonce