Flytning af kat/te efter katteinfluenza Flytning af kat/te efter katteinfluenza
Hej katte mennesker
Som nogen af jer godt ved blev Covo "indlagt" hos vagtdyrlægen torsdag nat i sidste uge. Jeg hentede ham igen fredag sammen med 2 slags medicin og sådan noget specielt flydende mad han også skulle have.
Dyrlægen mente han har/havde katteinfluenza og ætset tunge. Han virker glad og tilfreds nu, og får 2 piller 2 gange pr. dag (Kesium). Han skal fortsætte med pillerne til og med søndag.
Sagen er den at jeg fik ny lejlighed i torsdags (kattene blev flyttet til deres gamle hjem hvor de har boet næsten hele deres liv, da jeg fraflyttede den anden lejlighed forrige søndag og har været her, hos min bedste ven og jeg siden).
Kattene og jeg bliver nabo til min/vores bedste ven, og jeg har næsten indrettet den nye lejlighed. Imorgen eller fredag tager jeg ud og køber gardiner og lidt andre ting der mangler.
Min tanke er at flytte kattene til den nye lejlighed mandag, når Covo er færdig med sin medicin og lejligheden er 100% indrettet, sådan de bare kan gå direkte ind og slappe af så vidt muligt, uden jeg render og indretter osv. Jeg har med vilje ladet være med at flytte dem, for ikke at stresse dem yderligere, nu hvor Covo er/var syg.
Men hvad tror I? jeg ved godt jeg kan ringe til dyrlægen og spørge, men kunne godt tænke mig at høre jeres råd og sagen fra flere sider? er det "barbarisk" af mig at flytte ham "allerede" i næste uge? eller hvad synes I?
På forhånd tak
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det kan du jo vurdere, er han en kat der let bliver stresset??
Det der vil være vigtigt i flytnings øjeblikket er at du forholder dig så normal som muligt, hvis du har alle antenner ude så vil kattene fornemme det og tro at de skal være opmærksomme/ nervøse, så flyt kattene og opfør dig som var det din gamle lejlighed, slap af og lad kattene udforske alt det nye..
Jeg syntes ikke det har en forskel om det er på mandag eller det er om 14 dage du flytter kattene, Covo er jo i bedring og ligger ikke sløv hen..
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
Mange tak for dit brugbare svar
Var/er bare bekymret for om det kan udløse nye symptomer eller lignende på en eller anden måde, netop at flytte dem
apr 2013
jan 2012
Udløser det symptomer hos Covo så vil det gøre det uanset om det er nu eller om 14 dage, og du vil jo være opmærksom på symptomerne og kunne kontakte dyrlægen hvis det er, jeg tvivler meget på at det vil sætte ham tilbage i sygdomsforløbet..
apr 2013
jan 2012
apr 2013
Har forsøgt at læse lidt rundt omkring omkring katteinfluenza. Jeg ved ikke hvor meget du ved om det? men synes bare det er mystisk hans søster ikke har fået det også? og tænker sådan lidt, hvad med deres vaccinationer, det var meningen jeg ville have dem til dyrlægen nu her så de kunne få deres vaccinationer, kan de overhovedet få dem nu? og har også læst om at når først de har haft det, kan det være noget de har løbende hele deres liv? :S :S :S beklager, de er bare mit et og alt
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
nogle katte får men af det, som løbende næse, men ikke alle.
For to år siden var jeg turen igennem med 19 katte, en tilmed med lymfekræft. Kun en fik men af det.
Jeg har valgt ikke at vac. mine, så det er kun de 5 som jeg har fra internattet som har fået. Og de fik også alle sammen turen.
Men lad der lige gå et par uger mere enden du får dem vac. Så burde barnet være ovenpå igen.
ham jeg har som fik men af det, er en ældre herre, som var hårdt ramt. Han måtte indlægges pga væskemangel oveni. Men det er altså ikke andet end at hans næse løber hele tiden.
det er aldrig sjovt når ens katte bliver syge. I sidste uge måtte jeg afsted med to om mandagen, en som havde dårlig mave og en som havde fået en virus på øret. Om torsdagen måtte jeg så have min gamle gismo aflivet. han havde også fået dårlig mave, og så lige sukkersyge oveni, så hans organer stod af. I mandags måtte jeg så afsted igen med en med dårlig mave.
Men heldigvis er de tre alle klar igen. Men det er hårdt når de små bliver syge. Og især når de ikke kan sige hvor det gør ondt.
vedr flytningen, så gør det stille og roligt, så skal det nok gå.
apr 2013
Tak for dit svar
Godt du kan berolige mig en smule, det er bare mine skattebasser, så de skal have det bedst muligt.
Det er da godt nok en del du har været igennem med dine
Heldigt de godt kan vaccineres selvom de har haft det, jeg vil bare ikke de bliver syge igen (selvom jeg godt ved det ikke kan undgåes - og mine var jo vaccinerede da Covo blev syg).
Jeg tror jeg bruger weekenden til at gøre lejligheden helt færdig og så flytter jeg dem stille og roligt mandag - de skal jo heldigvis ikke andet end lidt længere hen ad gangen, ingen bil eller noget, det vil tage max 2 min så kan de lukkes ud i den nye lejlighed
Flytning af kat/te efter katteinfluenza