1.215 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

BCKL
BCKL
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Flytning af kat/te efter katteinfluenza Flytning af kat/te efter katteinfluenza

Hej katte mennesker smiley

Som nogen af jer godt ved blev Covo "indlagt" hos vagtdyrlægen torsdag nat i sidste uge. Jeg hentede ham igen fredag sammen med 2 slags medicin og sådan noget specielt flydende mad han også skulle have.
Dyrlægen mente han har/havde katteinfluenza og ætset tunge. Han virker glad og tilfreds nu, og får 2 piller 2 gange pr. dag (Kesium). Han skal fortsætte med pillerne til og med søndag.

Sagen er den at jeg fik ny lejlighed i torsdags (kattene blev flyttet til deres gamle hjem hvor de har boet næsten hele deres liv, da jeg fraflyttede den anden lejlighed forrige søndag og har været her, hos min bedste ven og jeg siden).

Kattene og jeg bliver nabo til min/vores bedste ven, og jeg har næsten indrettet den nye lejlighed. Imorgen eller fredag tager jeg ud og køber gardiner og lidt andre ting der mangler.

Min tanke er at flytte kattene til den nye lejlighed mandag, når Covo er færdig med sin medicin og lejligheden er 100% indrettet, sådan de bare kan gå direkte ind og slappe af så vidt muligt, uden jeg render og indretter osv. Jeg har med vilje ladet være med at flytte dem, for ikke at stresse dem yderligere, nu hvor Covo er/var syg.

Men hvad tror I? jeg ved godt jeg kan ringe til dyrlægen og spørge, men kunne godt tænke mig at høre jeres råd og sagen fra flere sider? er det "barbarisk" af mig at flytte ham "allerede" i næste uge? eller hvad synes I?

På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning af kat/te efter katteinfluenza
  • #1   5. mar 2014 Jeg syntes roligt du kan flytte dem, dine ting er jo i lejligheden så der vil være velkendte dufte, og det er meget forskelligt hvor meget katte stresser, nu har jeg jo svært ved at se hvor stresset Covo bliver/er ved nye ting.

Det kan du jo vurdere, er han en kat der let bliver stresset??

Det der vil være vigtigt i flytnings øjeblikket er at du forholder dig så normal som muligt, hvis du har alle antenner ude så vil kattene fornemme det og tro at de skal være opmærksomme/ nervøse, så flyt kattene og opfør dig som var det din gamle lejlighed, slap af og lad kattene udforske alt det nye..

Jeg syntes ikke det har en forskel om det er på mandag eller det er om 14 dage du flytter kattene, Covo er jo i bedring og ligger ikke sløv hen..

• #2   5. mar 2014 Hej Heidi smiley

Mange tak for dit brugbare svar smiley kattene er generelt meget rolige (Fiona er lidt forsigtig/sky) når det kommer til flytninger. Sidst vi flyttede gik de bare ud som små majestæter og spiste, drak og gik på bakken uden at værdige mig et blik smiley jeg sørger for at det er så velkendt som muligt og forholder mig rolig i baggrunden. Sidste gang gik jeg igang med at indrette lejligheden efter de blev lukket ud, fordi de netop var så "ligeglade", de virkede opstemte ved den nye lejlighed, så der var jo ingenting jeg kunne gøre andet end at snakke med dem hvis de havde lyst til det smiley

Var/er bare bekymret for om det kan udløse nye symptomer eller lignende på en eller anden måde, netop at flytte dem smiley

• #3   5. mar 2014 Det skal siges at når jeg siger "sidste gang vi flyttede" mener jeg, da vi flyttede fra vores bedste ven - her da de flyttede tilbage indtog de bare deres sædvanlige pladser og har opført sig som de altid har gjort her, med undtagelse af Covo pludselig var syg smiley

• #4   5. mar 2014 Jamen når de netop bare indtager hjemmet som vanligt så ville jeg bare gøre det..

Udløser det symptomer hos Covo så vil det gøre det uanset om det er nu eller om 14 dage, og du vil jo være opmærksom på symptomerne og kunne kontakte dyrlægen hvis det er, jeg tvivler meget på at det vil sætte ham tilbage i sygdomsforløbet..

• #5   5. mar 2014 Ok smiley tak for svar Heidi smiley heldigt jeg pt. er hjemmegående sådan jeg er til stede hvis der skulle ske noget - ikke at jeg går dem i røven, men jeg tjekker lige jævnligt i løbet af dagen dem begge to - blev virkelig bange da jeg fandt Covo den nat blandt andet med tungen hængende ud af munden, troede virkelig det var slut der smiley

• #6   5. mar 2014 Ja jeg kan forestille mig at det var noget af en forskrækkelse, håber han kommer sig helt uden mèn..

• #7   5. mar 2014 Det håber jeg virkelig også :/... det var noget af et chok... og også lidt "tilfældigt".. jeg var jo sådan set gået i seng.. men jeg vidste bare der var noget galt så tændte lyset igen... :/..

Har forsøgt at læse lidt rundt omkring omkring katteinfluenza. Jeg ved ikke hvor meget du ved om det? men synes bare det er mystisk hans søster ikke har fået det også? og tænker sådan lidt, hvad med deres vaccinationer, det var meningen jeg ville have dem til dyrlægen nu her så de kunne få deres vaccinationer, kan de overhovedet få dem nu? og har også læst om at når først de har haft det, kan det være noget de har løbende hele deres liv? :S :S :S beklager, de er bare mit et og alt smiley

• #8   6. mar 2014 de kan godt få influenza selv om at de er vac. Det er bare hurtigere overstået.
    nogle katte får men af det, som løbende næse, men ikke alle.

For to år siden var jeg turen igennem med 19 katte, en tilmed med lymfekræft. Kun en fik men af det.
    Jeg har valgt ikke at vac. mine, så det er kun de 5 som jeg har fra internattet som har fået. Og de fik også alle sammen turen.

Men lad der lige gå et par uger mere enden du får dem vac. Så burde barnet være ovenpå igen.

ham jeg har som fik men af det, er en ældre herre, som var hårdt ramt. Han måtte indlægges pga væskemangel oveni. Men det er altså ikke andet end at hans næse løber hele tiden.

det er aldrig sjovt når ens katte bliver syge. I sidste uge måtte jeg afsted med to om mandagen, en som havde dårlig mave og en som havde fået en virus på øret. Om torsdagen måtte jeg så have min gamle gismo aflivet. han havde også fået dårlig mave, og så lige sukkersyge oveni, så hans organer stod af. I mandags måtte jeg så afsted igen med en med dårlig mave.
    Men heldigvis er de tre alle klar igen. Men det er hårdt når de små bliver syge. Og især når de ikke kan sige hvor det gør ondt.

vedr flytningen, så gør det stille og roligt, så skal det nok gå.

• #9   6. mar 2014 Hej Anja smiley

Tak for dit svar smiley

Godt du kan berolige mig en smule, det er bare mine skattebasser, så de skal have det bedst muligt.

Det er da godt nok en del du har været igennem med dine smiley er ked af at høre at Gismo måtte aflives, det er altid hårdt ;(

Heldigt de godt kan vaccineres selvom de har haft det, jeg vil bare ikke de bliver syge igen (selvom jeg godt ved det ikke kan undgåes - og mine var jo vaccinerede da Covo blev syg).

Jeg tror jeg bruger weekenden til at gøre lejligheden helt færdig og så flytter jeg dem stille og roligt mandag - de skal jo heldigvis ikke andet end lidt længere hen ad gangen, ingen bil eller noget, det vil tage max 2 min så kan de lukkes ud i den nye lejlighed smiley og mig og min bedste ven er jo til stede, så det hele burde gå stille og roligt smiley

Kommentér på:
Flytning af kat/te efter katteinfluenza

Annonce