{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

LIFE/Landbohøjskolen. {{forumTopicSubject}}

Kære alle sjællandske KG-bruger.

Jeg må lige dele endnu en fantastisk oplevelse med jer. Selvfølgelig også med jer andre, men om I kan bruge denne tråd til andet end et smil på vejen (kan man jo altid bruge.) ved jeg ikke smiley ...

Putte fisen har været inde idag hos Dr. Dyr og blevet steriliseret; nogle af jer tænker nok 'hm.. var hun ikke blevet det.' og jo - det var meningen, men da jeg blev indlagt lige inden med voldsom lungebetændelse, måtte tiden aflyses og der fandt vi så en anden dato efter. Nu har jeg været inde ved LIFE - og wauw, en fantastisk klinik/dyrehospital! Super søde mennesker, behjælpelige og bare helt igennem god service. Og oven i, billige priser - ikke at det siger alt, men er jo kun yderligere plus. Ihvertfald hvis man, som jeg vægter sterilisation højt, men ikke har en bondegård.
Men jeg har bare oveni det haft den fedeste oplevelse; alle spørgsmål blev besvaret uden man skulle føle sig dum eller noget.

Putte er blevet steriliseret, øretattoveret/indskrevet i katteregistret, vaccineret og medicineret.. For 1538 ,- (Mini, den hankat jeg havde gav jeg 1680,- for) ... smiley ..

Nu til lidt spørgsmål til alle selvfølgelig; jeg fik afvide jeg helst skulle holde hende i ro (ift at hoppe op og ned af ting/højder).. Men! Haha - Putte er bestemt ikke den rolig type - nej; det går op og ned, overhovedet ikke hurtigt, men det sker da. Hvad gør jeg ved det?

Hun har det umiddelbart rigtig godt smiley Men er bekymret jo ;).. Men hun spiser, drikker og er mindst ligeså drillesyg hvis ikke mere end normalt smiley Så det er jo gode tegn.

Og endnu mere fantastisk er det når alle veteranær-sygeplejerskerne forelsker sig håbløst i hendes sind/temperament og personlighed smiley Gud hvor blev jeg glad af den ros min kittemis smiley

Generelt, alt i alt; en glad OG STOLT menneske-missemor smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LIFE/Landbohøjskolen.
  • #1   11. mar 2014 Hvor skønt at høre at du har haft sådan en positiv oplevelse smiley

Med hensyn til det at hun har krudt i numsen og hopper og springer nærmest som normalt..
    Da min Smilla blev steriliseret sidste år, da fik jeg også den besked at hun skulle holde sig i ro og ikke hoppe og springe så meget smiley
    Tjaaa den besked modtog Smilla så ikke lige, hun var frisk som en havørn da hun kom hjem og det første hun gjore var at springe op og ned fra sit kradsetræ, jaaa tænkte jeg så enten skal jeg sætte mig på hende eller også skal jeg lade hende gøre det hun vil uden at opfordre hende til noget...
    Jeg valgt det sidste smiley

Så min mening er at du kan ikke afholde katten i at gøre hvad der er naturligt for den, men du kan lade være med at opfordre til vilde lege osv. og så går det nok.. smiley

• #2   11. mar 2014 Dejligt at du har haft en god oplevelse derinde, det er jo ikke ligefrem dem der anbefales mest til syge katte, men det er jo heller ikke tilfældet her smiley

• #3   11. mar 2014 Heidi ~ Jeg har heller ikke tænkt mig at 'sidde på hende' smiley Tænker, at hun lader være med leg osv hvis det gør ondt eller hun oplever ubehag? Et spørgsmål er så; er det rigtig opfattet eller hvad man kan sige?

Eva K ~ Er det ikke? Er overrasket over det smiley .. For var så glad og lettet da vi kørte derfra. smiley

• #4   11. mar 2014 Jo hvis hun for alvor havde ondt så ville hun forholde sig i ro, grunden til at man anbefaler katten skal holde sig i ro er for at der ikke skal komme brok i såret, men man kan jo netop ikke sætte sig på katten smiley og at sætte katten i bur i 24 timer for at den skal holde sig i ro, er i min verden heller ikke ok..

Derfor skønnede jeg som dig at katten nok selv ville holde sig i ro hvis den havde det skidt eller havde smerter, så jeg lod hende blot være sig selv, uden at jeg dog begyndte at lege med hende, så jeg opfordrede hende ikke til at være aktiv..

• #5   11. mar 2014 Hun er begyndt at komme og aflevere sin bold, som hun plejer, hvor vi kaster den (normalt) .. er i tvivl om hvad jeg skal gøre ved det....

• #6   11. mar 2014 Nille - Jeg har altid bare ladet mine katte og killinger (er opdrætter) styre det selv, så snart de var ovre narkosen og kunne styre deres bevægelser igen. Så jeg ville bare lege med hende som normalt smiley

Nej, det vist er især deres vagtordning, der ikke har det bedste ry blandt opdrættere. Jeg husker ikke detaljerne, da jeg bor i Århus, men ved at flere opdrættere nægter at bruge dem. smiley

• #7   11. mar 2014 Eva - så leg er i orden, i et vist omfang? smiley

• #8   11. mar 2014 Lade være med at kaste den, ingen grund til at opfordre til vild leg, eller kun kast den kort, så hun ikke løber så meget, men basalt vil jeg mene hun blot skal tulle rundt for sig selv, det accepterede min det første døgns tid, så begyndte jeg at lege lige så stille med hende igen, hvor hun blot løb rundt..

• #9   11. mar 2014 Heidi ~ Ok - jeg får nok bare ingen fred. For hun er frisk med frisk på

• #10   11. mar 2014 Jamen får du absolut ingen fred og hun bliver ved, så kast den lidt til hende, men sørg for at det ikke bliver for vildt, at hun løber lidt sker der nok ikke så meget ved hvis hun er super frisk smiley

Hun kan jo ikke forstå du ikke vil lege når du plejer at lege med hende..

• #11   12. mar 2014 nu har jeg været på internat i mange år, og har stadig til gode at møde den kat som lytter efter hvad dyrlægen siger smiley

det der er vigtigt er at tingene foregår i deres tempo. Nogle katte er friske med det samme andre skal lige have et par døgn.Men fælles for dem alle er at de vil sove godt på et tidspunkt (min ene hankat kørte fra fredag til søndag, for så at gå totalt død).
    Så skal man huske på at deres afstandsbedømmelse oftes er ramt pga bedøvelsen. Derfor bør man hellere ikke lige lukke dem ud dagen efter.

hunkattene skal man holde mere øje med. de må ikke begynde at bidde i deres tråde. Normalt vaskning er tilladt men hellere ikke mere end det.

men leg dog med hende i et stille tempo så hun er helt med. nogle katte er bare mere friske end andre. Min krumme var da også med til leg samme dag som han var afsted. Da han kom hjem sov han lige to timer og så var det tiden til at være normal igen. Sove kan vi gøre når vi bliver gamle smiley

profilbillede
  • #12   12. mar 2014 Heidi ~ vi legede lidt igår. Tror det blev til 3-4 bold-trilninger og så tullede hun bare rundt med sig selv og hyggede. smiley Så det forblev rolig leg smiley

Anja ~ Idag er hun noget træt efter lidt 'alene' leg, og vil hellere putte i mit skød end noget andet.. Så det er det vi gør og hygger med idag.. Hun fik smertestillende imorges, som hun skulle - og overraskende nok sluprede hun det i sig som et barn ville gøre med slik smiley At bide i stingene, kan hun ikke da det er syet indvendigt smiley

Alle ~ Er det normalt at hun har bidt lidt mere nu hvor hun ikke blir leget ligeså voldsomt med som normalt? smiley

• #13   12. mar 2014 Og et ekstra spørgsmål; hvorfor rækker hun tunge? Vedsender lige et billed! Hun halv sover/døser hen.

profilbillede
  • #14   12. mar 2014 Hvad mener du med at hun har bidt lidt mere????

Det med tunge rækning, det tror jeg er meget normalt, min Smilla gør det hvis hun bliver forstyrret når hun vasker sig eller hvis hun vasker sig sådan halvt i søvne og så døser hen midt i vaskningen, så kan man se hun halvsover med tungespidsen ude, det ser både sjovt og sødt ud smiley

• #15   12. mar 2014 Jamen hun plejer aldrig at bide, i dag har hun bidt mig 2 gange..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #16   12. mar 2014 Nille&Putte-tøsen

Det gør mine katte også nogle gange, det er et kærligheds bid,
    "Jeg kan godt lide dig bid"
    Nogle gange kan de komme til at nippe i huden, det kan gøre lidt ondt.. smiley

• #17   12. mar 2014 Okay fedt

• #18   12. mar 2014 har du fået smertebehandling med hjem til hende?

• #19   12. mar 2014 Ja da... smiley

• #20   13. mar 2014 En lille 'trist' ekstra opdatering efter Puttes sterilisation - idag var Putte en HELT anden kattemis end hende jeg plejer. Den madglade, imødekommende, kærlige lille fjollehoved var blevet til: uinteresseret i mad, træt, stille, og ukontaktsøgende... Hun har ikke spist overhovedet idag, og heller ikke drukket, udover de 56 ml vi har fået i hende med sprøjte.

Så ringede først til LIFE men da det ligger i Frederiksberg og jeg bor i tureby (Køge) ca 53 km væk. Besluttede jeg mig for at det udfra kattens tilstand at det var bedre at tage dyrlægen i Herfølge. Så der har vi været idag. Det blev hurtigt langt fast hvorfor hendes elsklige personlighed radikalt har ændret sig; 40,5 i feber blev det til at hun havde. Og nok en mulig startende infektion i operationssåret... Ihvertfald noget infektion. smiley

Min lille baby ligger bare og putter nu smiley

• #21   13. mar 2014 øv øv sikke en tur. Jeg har også prøvet den tur med en af mine hunkatte. Det gik heldigvis over igen.
    god bedring med babyen

• #23   13. mar 2014 Tak for det. Hvor er i søde!

• #24   13. mar 2014 Øv øv - nej hvor trist smiley :'( smiley

Jeg håber hun snart kommer sig igen, gav dyrlægen hende noget til at slå infektionen ned med??

• #25   13. mar 2014 Ja hun skal have penicillin morgen og aften fra imorgen af.. smiley Og 5 dage frem..

• #26   13. mar 2014 Håber det hjælper hende smiley
    husk at forsøge at få lidt mad og vand i hende, men det sagde dyrlægen vel også..

Og så må du meget gerne opdatere smiley

• #27   13. mar 2014 Vand har vi lige givet hende 40 ml af.. Mad vil hun endnu ikke have

• #28   14. mar 2014 Kære KG'ere.
    Ny opdatering. Putte er MEGET friskere nu. Men træt efter den høje feber. Men hun både spiser og drikke.

• #29   14. mar 2014 Godt at hun er i bedring - lyder til antibiotikaen hjælper smiley

• #30   14. mar 2014 Eva ~ det virker sådan. Hun er træt idag, men hvem er ikke det efter operation og infektion i kroppen? Har heldigvis gået rundt, spist, drukket, leget lidt og er kontakt søgende. Og nu som jeg skriver ligger hun og spinder af at blive nusset. Her er et billed fra imorges hvor hun havde leget og der er faldet i søvn.

profilbillede
  • #31   14. mar 2014 Årrrhh hvor er det godt at høre smiley

• #32   15. mar 2014 Og idag er hun 110% sig selv! smiley

• #33   15. mar 2014 Sådan smiley

Man bliver så urolig og bekymret når ens små pus bliver syge og sløje, og ens glæde vil ingen ende tage når de bliver friske og sig selv igen, intet kan slå en ud..

Så skønt at hun er oven på igen, det har været en sej omgang, for noget der skulle være så enkelt smiley smiley

• #34   15. mar 2014 Heidi ~ lige præcis.

Er bare SÅ glad for hun er sig selv - selvom det betyder ballade, ballade og liiiiidt mere ballade smiley
    Har jo været over hende, som en høg - hun er jo min lille baby smiley Hehe.. Men nu sover hun og så er der nok fuuuuuuuuuld knald på igen senere.. smiley

Nu hvor der har været infektion i bør hun så blive holdt inde i flere dage, end de 4, dr. dyr rådede, i første omgang? smiley

• #35   15. mar 2014 Uhh rådede dyrlægen kun at holde hende inde i 4 dage???

Det syntes jeg ikke var meget, jeg ville personligt ikke lukke hende ud før tidligst om 7 dage uanset infektion, for først efter 7 dage er såret nogenlunde helet, og hvis hun havde haft udvendige sting så skulle de først have været taget efter 10 dage, og først derefter ville jeg være tryg ved at lukke hende ud..

Men det er måske mig der er en pyllerrøv smiley

Du skal gøre det du er tryg ved og som katten vil acceptere, personligt ville jeg nok vente mindst 4 dage fra i dag, eller indtil hun ikke skal have medicin mere, grundet infektionen, med mindre hun kravler på vægge og er lige ved at gå ud af sit gode skind for at ville ud..

Men det er altså min personlige mening og jeg har intet at have det i andet end mine egne følelser, hvis dyrlægen mener at det er ok at lukke hende ud burde det jo være ok, mener blot de fleste siger en uge til 10 dage..

• #36   15. mar 2014 Hun er jo kun i bur-ude, altså voliere.. smiley

Men jeg synes også det er hurtigt at lukke hende ud ... smiley Men jeg er pyllerrøv med store bogstaver.. idag har hun miauw'et ved vinduet nemlig (der hvor hun normalt hopper ind og ud, et lavt vindue smiley )

• #37   15. mar 2014 Ahh okay, det er ikke til fritløb, det var forbigået mig smiley

Jamen det er jo 4 dage siden i dag ikke, hvis hun virkelig gerne vil ud så kan du måske gå ud sammen med hende (er det muligt??) og så kan hun få brændt lidt krudt af under din skarpe bevågenhed smiley

Der burde jo i reglen ikke ske noget ved det da hun jo er på et afgrænset område hvor du kan se hvad der sker..

Vi pyllerrøve skal nok bare lære at slappe lidt af, men hold op hvor er det svært med vores små babyer smiley smiley

• #38   15. mar 2014 Nej, her i bebyggelsen må vi ikke have fritløbere, selvom alle andre har det - men jeg overholder mit smiley

Jeg tænker at vi imorgen tager ud i volieret med min lille skid smiley Og lader mit falkeblik holde en skarp bevågenhed med hende, for skal idag ned til mine forældre, heldigvis blir min hjælper og holder øje med bissen her i huset smiley

Ja skal vi nok, men for mit vedkomne, er hun jo mit 'barn' og hvilken mor bekymre sig ikke for sin lille baby? smiley smiley

• #39   15. mar 2014 Lyder som en god plan så bliver hun nok glad for at få lidt luft under "vingerne"

Ja mine er også mine "børn", og hvis ikke vi skulle bekymre os om dem, hvem skulle så? smiley Det betyder jo blot at vi elsker dem højt smiley

• #40   15. mar 2014 Heidi ~ Ja lige præcis, har næsten også lavet instruktionsbog OG kursus, til hjælperen der skal holde øje med hende mens jeg er hos mine forældre smiley Mega pyllerrøv - men hey, jeg er god til det smiley smiley smiley ..

Hvor lang tid går der ca fra de er steriliseret til de bliver 'dovne'? Mini nåede jo aldrig til det stadie.. smiley

• #41   15. mar 2014 smiley

Uhh det er et godt spørgsmål, tror det er meget forskelligt fra kat til kat, nogen tror jeg aldrig når det stadie, jeg venter stadig på at Smilla når der til smiley :D smiley :D

Jeg tror mere det hænger sammen med at jo ældre de bliver des mere sover de, jeg kan da se at Smilla inden for de sidste par måneder er begyndt at sove mere end tidligere, eller det vil sige hun sov også meget før men hvor hvis hun blev vækket af en lyd eller lign. så var der fuld speed på hende, nu kan hun godt blot lette hovedet og se hvad lyden er og så lægge sig til at sove igen..

Men i hendes vågne tidspunkter så er der stadig fuld krudt på hende..
    Min Tøsen har altid været mere rolig og "laid back" men hun kan stadig opfordres til leg, forskellen er blot at hun skal opfordres, hvor Smilla tager initiativ..

Så om din bliver "doven" det er slet ikke sikkert, men hun bliver mere harmonisk med tiden, hvor når det sker kan ingen spå om smiley

• #42   15. mar 2014 Haha - skal nok heller ikke klage for nyder at hun leger rundt.. smiley men ikke når hun laver ballade smiley

Har du gode ideer til, hvordan jeg får hende til at kradse kløer i sit kradsetræ, frem for mine stof stole? smiley

• #43   15. mar 2014 Og i øvrigt er det da liiiiiiige gået op for mig hun har 8 mdrs fødselsdag, idag ... smiley smiley

• #44   15. mar 2014 Ihh jamen tillykke med hende så smiley så må der vanke ekstra guf smiley

Bum bum kradsen i møbler, eneste råd jeg kan give er:
    1. sørg for en lovlig kradsemulighed i nærheden af stofstolene..
    2. benyt evt vandforstøver og et bestemt nej, når hun gør det, fortæl konsekvent at det ikke er ok..
    3. læg i en periode et løst tæppe/ håndklæde over som giver efter når hun kradser, det er ikke rart for katten at kradse i noget som følger med kløerne og det vil opfordre hende til at stoppe..

Jeg har selv haft problemet med at Smilla ville kradse i mine spisestuestole og de er af imiteret læder, så de er ikke særligt kønne længere smiley
    Jeg lagde ikke noget over, men sagde blot bestemt hendes navn og nej hver gang og stoppede hun ikke ved det så et sprøjt med vandforstøveren, om det var det der hjalp eller det var fordi nu var det ikke sjovt mere, tør jeg ikke sige, men hun gør det ikke mere, men de får stadig en hård medfart for hun syntes det er sjovt at kravle rundt på dem inde under bordet, fra stol til stol til stol, og det hænder jo at det går lige livligt nok og man er ved at falde ned smiley

Jeg har opgivet for nu er de grimme, men hun må ikke hvæse klør i dem, der sætter jeg grænsen smiley

• #45   15. mar 2014 Okay - det prøver vi så søde smiley

• #46   15. mar 2014 jeg har også løbegård, og alle mine har altid fået lov til at gå derud, selvom at de har været syge. Selv da min ene kat fik fjernet en tå pga kræft, var det helt ok med dyrlægen at hun gik der ud.
    Man kan jo lade være med at lade dem gå ude hele dagen. Så måske bare en times tid.
    mine får lukket døren op når de har spist morgenmad og så bliver den lukket alt efter vejret. I går var den 17, og i dag bliver det lidt tidligere da det blæser en del

jeg har også en på pencillin pga blærebetændelse, og han går da også ud. jeg syntes at det er bedre at man lader dem gøre som de plejer - med begræninger.

Kommentér på:
LIFE/Landbohøjskolen.

Annonce