2.571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

kan ikke se eller mærke killinger? kan ikke se eller mærke killinger?

min kat skal føde her imellem d. 12-21 marts. er det normalt at jeg hverken kan se eller mærke hendes killinger i maven?
mærkede en af dem for 1-2 uger siden og siden der har der intet bevægelse været. jeg er bange for de er gået til. så er det normalt ?
(hun har 4 killinger derinde)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan ikke se eller mærke killinger?
  • #1   11. mar 2014 Den 12 er jo i morgen så hun skulle efter din beregning være højgravid, og så burde du tydeligt både kunne mærke og se killingernes bevægelser inde i maven..

Efter min mening..

• #2   11. mar 2014 Heidi N
    præcis også min opfattelse. kan det så kun betyde de er gået til ? prøver flere gange om dagen at se om de bevæger sig eller om jeg kan mærke dem. kan selvfølgelig godt mærke der er killinger men de bevæger sig altså ikke smiley
    hun kan kun være blevet drægtig fra 9-14 januar.

• #3   11. mar 2014 Dagen op til fødsel kan de værre meget stille, men ikke flere uger før. Jeg ville skynde mig til dyrlægen i morgen og få hende scannet. Ligger der døde fostre, kan hun blive meget syg.

• #4   11. mar 2014 Så klog er jeg ikke så jeg kan svar på det smiley men er du i tvivl så vil jeg anbefale dig at kontakte dyrlægen i morgen, for hvis du kan mærke killingerne men ingen bevægelse og det dermed kan betyde at killingerne ikke er i live, så kan det være fatalt for hunkatten, men det kan jo også være tilfældigt at de ikke bevæger sig når du røre ved katten..

Men var jeg dig ville jeg rådføre mig med dyrlægen for en sikkerheds skyld.

• #5   12. mar 2014 Jeg har altså et par gange været ude for hverken at se eller mærke killingebevægelser, og hvor hunkatten har født fine, levende killinger.

Nogle hunkatte, incl. et par af mine egne, har også først født på dag 72, så der er et par dage at løbe på.

Hvis katten ellers opfører sig normalt, ville jeg tage det roligt.

Hvis hun set oppefra ligner en skildpadde, er det ikke lige oppe over. Først når det hænger under maven, er det ved at være tid.

• #6   12. mar 2014 Jeg har også haft en hunkat, hvor man først dagen inden fødsel kunne se lidt bevægelse. smiley

• #7   12. mar 2014 Misse venter sit fjerde kuld skal ca. nedkomme slutn. marts der er liv og glade dage hver gang jeg kæler med hende, så ville også kontakte dyrlægen om de er i live....held og lykke.... smiley

• #8   12. mar 2014 okay så er jeg lidt mere rolig. må bare vente at se . hun ligner ikke en skildpadde, det ligner hun har slugt en fodbold smiley

• #9   12. mar 2014 Her har der været rigtig meget liv de sidste 2-3 uger. Se evt min video på min profil

Kommentér på:
kan ikke se eller mærke killinger?

Annonce