{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Når der er den nye mis der hvæser af de gamle? {{forumTopicSubject}}

For en uge siden nu tog vi en lille mis til os, og det ser ikke ud til hun har en ejer. Grundet hendes lille størrelse gættede vi på at hun var 4 måneder, men dyrlægen gættede på hun var fra sensommeren og hun har fået sine blivende tænder eller hvad det hedder.. Hun vejer 1,75 kg.

I morgen er det en uge siden vi lod hende møde vores to andre katte som begge er neutraliseret.

Vi startede med at have hende på badeværelset hvor de kunne snuse til hinanden, og da hun blev lukkede ud fik lov til selv at rende lidt rundt mens vores to andre var ude i løbegården.

Allerede efter nogle dage stoppede vores hunkat med at hvæse,og er ikke noget vores hankat har gjort, kun været lidt bange for hende. De nu mere afslappet. Kun hvis den nye mis hvæser kan vores hunkat finde på at hvæse og knurre tilbage.

Den lille nye derimod er noget mere på mærkerne. Altså de kan godt være i samme rum og også forholdsvis tæt. Nogen gange kan de andre også få lov til at snuse til hende (virker som de gamle gerne vil den nye) men for det meste så hvæser hun af dem plus hun slår ud efter dem uden meget varsel. Hun kan også finde på pludselig at løbe efter vores hankat og slå efter ham. Dog aldrig nogen slåskamp eller på den måde voldsomt.

Mit spørgsmål er om det normalt at det den nye kat der har svært ved at acceptere de gamle og om jeg evt kan gøre noget?? Med vores to gamle tog det nemlig kun 3-4 dage at blive venner og der har ikke været nogen bedring at mærke med den nye de sidste dage.

Den nye skal også neutraliseres men vi vil lige være sikker på hun ikke har en ejer først..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når der er den nye mis der hvæser af de gamle?
  • #1   17. mar 2014 Jeg tror hun er rigtig usikker nu, nyt hjem kan være skræmmende og så har du i mine øjne gjort en fejl ved, at lukke hende inde på badeværelset smiley de skulle have været sammen med det samme.
    Jeg er sikker på hendes hvæs er usikkerhed, men der vil altid være lidt hvæsen den første tid, og det kan tage alt fra få dage til måneder og stadig være normalt smiley

    På billedet møder Mitti og Røde hinanden for første gang, og selv om Røde er en blid herre og Mitti meget ung bliver der hvæset lidt.
    Jo ældre kat jo længere tid skal du regne med det tager.


    profilbillede
  • #2   17. mar 2014 Jeg håber du fremlyser katte alle mulige vegne..
    På Facebook, på KV og DB hjemmeside, i den lokale dagligvareforretning og evt også med sedler rundt på lygtepæle og i naboers postkasser..

    Og ja den lille nye er sikkert meget usikker både på de nye omgivelser, jer og de 2 andre katte, den er helt sikkert mega stresset, så lad den tage tingene i sit tempo..


  • #3   17. mar 2014 Tak for jeres svar..

    Grunden til jeg lukkede hende på badeværelset først, var at vi ville have hende til dyrlægen først inden de blev sat sammen, for at undgå evt smitte til vores andre katte. Men sikke nogen flotte misser du har Jette smiley

    Ja vi efterlyser skam hende diverse steder. Det bedste vil selvfølgelig være at hun kom hjem til nogen der savner hende. smiley

    Mod os er hun ikke bange men meget kælen og vil gerne snakke, men håber hun falder bedre til og slapper af ved de andre katte snart. Ved jeg ikke skal blande mig så lader dem tage det i deres tempo. Synes bare jeg læser mest om det er de gamle katte der har svært ved at acceptere de andre og ikke omvendt. Så derfor jeg lige vil høre om det normal adfærd. Men hvis hun har rendt rundt længe så ved man jo heller ikke hvad hun måske har været ude for.

    Hun er også vild med mad og vil ha alt. ikke at hun får lov men hun bliver helt vild og vil gå igennem ild og vand. Håber hun vil slappe lidt af når hun finder ud af ar maden ikke forsvinder



  • #4   17. mar 2014 Nej det er jo netop det man ved ikke om der er nogle andre katte der har jagtet hende og måske også mennesker, og det kan være en stor del af årsagen til hendes utryghed mod de andre katte..

    At dine katte ikke reagere kan jo være fordi de er mere afslappede og har det fint med at der kommer en ny beboer smiley

    Ja hvis hun har gået et stykke tid uden mad og har måttet slås for det der var, så vil hun jo være meget madfikseret i starten, dette burde stoppe langsomt når hun opdager at der hele tiden er mad at få smiley


  • #5   17. mar 2014 Tak Joy smiley jeg er også vild med mine katte smiley den lille er slet ikke så lille længere, det går susende stærkt.

    profilbillede
  • #6   17. mar 2014 der er kun gået en uge. det skal nok gå. hun er bare stadig usikker på alt det nye

    hos mig er det også tit den nye som er værst, hvorimod de gamle bare har det lidt sådan " når en ny kat igen". Birger brugte 2 uger inden han syntes at de andre var ok.


  • #7   18. mar 2014 Jette - Ja det går stærkt.. Den med sort måske ligner lidt min Mingus, det er bare Ragdoll smiley

    Anja - Tak det beroliger mig lidt. Skulle bare lige værw sikker nu når jeg kun har prøvet det tager 3-4 dage at sætte katte sammen. smiley Plus det med at hun slår efter dem lidt pludselig og uden varsel.. Mens andre gange så kan det godt lige lade sig gøre for de gamle at få lov til at snuse, men de skal alligevel ikke bryde sig om at komme for tæt på eller snuse for længe..


  • #8   18. mar 2014 Ork det med, at de ikke må snuse for længe den kan blive ved længe smiley men der kan også være forbedringer.
    Mitti fik jeg jo i august 13, og han blev hurtigt venner med Røde, men Birk har ikke været venner med nogen i mange år, men det går ok med Mitti. Og her på det seneste er de begyndt, at lege slås, men Birk på 9 bliver hurtigt træt af den lille og så bliver der givet et hvæs og måske en på bærret smiley men Mitti vender troligt tilbage til Birk og den dejlige hale som er sååå god at lege med, Rødes er jo ikke til, at lege med smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Når der er den nye mis der hvæser af de gamle?

Annonce