{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

BCKL
BCKL
Tilmeldt:
26. apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Vådfoder, alternativ til LUX? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte-elskere smiley

Nu er problemet der igen igen igen igen igen, med at jeg ikke kan skaffe LUX vådfoder til mine skattebasser smiley jeg havde købt til mindst 1 måned, men de forsvandt under flytningen, SUK smiley

Nu kan jeg så bare IKKE skaffe det nogen steder lige pt. og sidder derfor og kigger efter noget alternativt på zooplus. I den lokale dyrehandler købte jeg noget Applaws vådfoder til dem, en af hver slags, og det er først nu på 6 dagen at de gider spise det... og nu er der så ikke mere tilbage... hmm.. nå, men er det noget i kan anbefale fra zooplus, som opfylder kattenes behov? de er 2½ år og har noget main coon i sig, ellers er de bare helt almindelige blandingskatte - min han vejer lidt over 6 kg. og vil skyde på min hun vejer omkring 4½ kg.

På forhånd mange tak! smiley

PS: Hvis i kender andre sidder eller andre steder man kan købe noget godt, er jeg selvfølgelig også åben overfor det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådfoder, alternativ til LUX?
  • #1   19. mar 2014 Jeg har f.eks. fået øje på det her, som også er MEGET billigt: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/schmusy/oekonomipakker/261631 jeg synes bare ikke man får noget konkret viden om hvad der er deri? og vil IKKE have det hvis det ikke er godt nok, så vil jeg hellere give det ekstra for noget der er super, mine skal have det bedste de kan få! smiley har bare ikke den store forstand på det her vådfoder ræs, så har altid givet dem LUX fordi det er det der bliver anbefaldet herinde, alternativt har jeg givet dem Royal Canin, når jeg ikke har kunnet få LUX (Det sælger mine dyrehandel bare ikke mere)... men hvis de der er udemærket er det jo et godt lager at have i tilfælde af LUX ikke kan skaffes...?

  • #2   19. mar 2014 her i huset er dåsemaden Bozita og smilla. Begge fra zooplus. Især bozitaen er super, og fåes i flere varianter.

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/bozita

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/smilla


    posemad ja her har jeg 5-8 slags hver mdr da jeg har en kræsenpind. Han spiser ikke det samme to dage i træk. jeg køber bla 2 slags schmusy (natur og den røde) og de er nu helt vild populære. men også Miamor er super

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/schmusy

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/miamor


  • #3   19. mar 2014 Mine gider ikke spise Smilla, men vi bestiller Bozita, Cosma og Miamor hos zooplus. Der er dog også mange andre gode mærker som Feline Porta 21, Schesir osv.

  • #4   19. mar 2014 Bozita er også populært herhjemme. smiley

    Og Cosma, de har nogen gode prøvepakker så man kan finde ud af hvad kattene vil spise.

    http://t.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/cosma


  • #5   19. mar 2014 Der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem og se, hvad der falder i smag.

    Mine katte, kan udover gul og orange LUX også lide:
    Bozita (med kanin). Nogle varianter vådposer fra Whiskas og Miamor.
    De små Miamor tundåser dur til gengæld slet ikke :-S . Schmusy-tundåser dur absolut heller ikke. Men Applaws med tun og tang er livret!

    Hvis du går op i foder uden tilsætningsstoffer og andet, så synes jeg du skulle prøve Feline Porta 21. Engang var mine katte begejstrede for tun-krabbe-varianten, men pludselig gad de ikke æde det mere :-S Jeg synes ellers, det var noget af det mest appetitlige kattefoder. (fx Bozita lugter så jeg får brækfornemmelser)


  • #6   19. mar 2014 Hvis du ønsker et alternativ til zooplus, så har Maxi Zoo et udmærket alternativ til LUX som jeg selv bruger med stor succes hos kattene..
    Multi fit og Select Gold, prisen er lidt højere, men det er fint for mig..
    (link fjernet)
    Ellers har de også Real Nature og Bio Plan, som ligger en pris højere igen, men indeholder rigtig meget kød og dufter rigtig lækkert
    (link fjernet)

    Jeg køber selv alle 4 som supplement til LUX for at det kke skal blive for ensformigt for kattene..


  • #7   19. mar 2014 Jeg har en kat uden sans for kvalitet! Jeg havde købt en masse cosma dåsemad til ham i flere forskellige LÆKRE varianter - men kræet gad ikke æde det! smiley
    - nu får han whiskas posefoder... Jeg giver ham dog kun de varianter uden sukker og korn, det er fx. den med fisk og så den serie der hedder Mmm. Det er ikke fordi det er specielt billigt, men det er det kræet gider æde såå... smiley


  • #8   20. mar 2014 kender det bare for godt. man køber noget fordi det skal være godt for dyret, men så vil kræet s... ikke æde det.
    nææ hvor har man bare lyst til at proppe det ned i halsen på dem smiley

    men det gør man bare ikke. Se sød ud på katten, og finder noget andet

    Dengang da rc kom med deres exigent til kræsne katte, købte jeg en pose, da mine på det tidspunkt ikke ville have så meget. De var så kræsne at de ikke ville have det! Så naboens kat fik det.
    I dag spiser de KUN rc sterilised. Vi har så exigent til godbidder - det er lidt dyrt med små søde poser godbidder når man har 18 styks. Så er det billigere at købe en stor sæk - har lige købt12 kg exigent til ca 450 kr, så vi har godbidder til et par mdr


  • #10   20. mar 2014 Herhjemme bruger vi bozita i papkarton (93 %kød i bidderne, 370 g pr karton) alle varianter til morgenmad.
    Miamor pastete (små 85 g dåser, de fleste) til "frokost suppe"
    Aftensmaden er enten Olivers, Smilla, carny, cosma sardin eller lux (alle 4)
    Derudover 3 slags tørt og uendelig meget forskelligt råt (hest, kanin, ko, gris, kylling, daggamle kyllinger, afpudsning fra vores mad osv)
    Pyha, det lyder jo helt ekstremt når det bliver skrevet ned smiley


  • #11   22. mar 2014 Hej alle smiley

    Beklager jeg lige oprettede et indlæg og så gik i stille-mode, men jeg fik besøg af en veninde der først er taget hjem her ved 22 tiden smiley men vi smuttede lige forbi Aldi i dag og der stod sørme lige 10 dåser af de "gode", så dem snuppede jeg! smiley hold op misserne blev glade da jeg kom hjem og hældte op... og for en gangs skyld spiste de total op! smiley så nu har jeg da til lidt tid, mens jeg lige kigger og vurderer jeres råd smiley godt nok at have noget i reserve til hvis det igen ikke kan skaffes.... smiley smiley


  • #12   22. mar 2014 det bedste vil nok være at du skifter imellem flere forskellige, sådan at de ikke får det samme hver dag.
    jeg kan forestille mig at de hurtig bliver træt af lux, men hvis du så skifter sådan at de måske et par gange om ugen får det, ja så kan det være at det ryder nemmere ned

    nu er den godt nok ikke helt så god som lux (eller de andre) men har du prøvet den "dyre" fra netto? koster vel 7-8 kr tror jeg nok. man kan kun få med okse eller tun. Dem er mine helt vilde med - dem får de en gang imellem, når de skal forkæles lidt. Mne jeg kan ikke lige huske hvad de hedder


  • #13   22. mar 2014 Det kan du have ret i Anja, min erfaring er bare at LUX og Royal Canin er det der ryger bedst ned, af dem jeg har forsøgt smiley og det er aldrig sådan de bare lader LUX stå, men i perioder spiser de bare ikke helt op, og så giver jeg bare portioner efter hvor meget de spiser smiley men tror du har fat i noget, det er nok godt nok at skifte lidt også, især så jeg ikke har den evige udfordring når jeg så ikke kan skaffe LUX smiley

  • #14   22. mar 2014 nu får mine nemlig fx tun om morgen - ja jeg ved godt at det nok ikke lige er den bedste ide, men det har de altid i de over 25 år at vi har haft kat, fået om morgen
    de får 2 ds til deling til 17 katte - nr 18 nægter at spise fisk overhovedet

    men hvis de bare får den samme slags tun to dage i træk, så er der flere som ikke vil have det. så normalt køber vi to - tre slags hvor vi så skifter

    vådfoderet er det samme. Det er så godt nok 4 slags bozita og 3 slags smilla. her skal de hellere ikke have det samme hver dag, for så gider de ikke at spise det


  • #15   24. mar 2014 Jeg vil lige dele endnu en glæde, det lykkedes at skaffe 20 dåser mere et andet sted i byen smiley MEN, har I set at man nu kan få blå som også er i bidder ligesom orange og gul? smiley

    Men ja, som i er inde på vil jeg prøve at have lidt forskelligt i huset, de er også allerede begyndt at levne igen nu..


  • #16   24. mar 2014 Ja, vi har også 3 slags Lux, når vi er heldige. Men det er ikke altid, at de har den blå. smiley

  • #17   24. mar 2014 Den skal i hvert fald prøves, har købt 2 for at se om de kan lide den smiley bare mystisk den er blå, som dem i pate?

  • #18   24. mar 2014 Vores er helt vilde med den blå, så det er ekstra bonus, når de har den. smiley

  • #19   24. mar 2014 Glæder mig til at se hvad de synes om det smiley

  • #20   24. mar 2014 Rød og blå = paté
    Gul og orange = bidder
    Sådan er det i mine aldier...


  • #21   24. mar 2014 # 15) Måske er de begyndt at lave fiskebidder i gelé...

    Også glæde her :-). Udsolgt i to Aldier - krise, for vi havde kun én dåse tilbage smiley .
    I den tredje Aldi var der heldigvis MANGE Lux dåser smiley (og til kun 5 kr)
    Drengene har godkendt datoen ;-), så nu skal der hamstres.


  • #22   24. mar 2014 Jeg køber gourment gold med kylling og oksekød i tomatsovs til mine katte, er det eneste de kan lide og det er billigt, især på den tyske side. skal selv have købt stort ind af det nu her til den første. Det er godt og mine katte elsker det virkelig

  • #23   24. mar 2014 Hej Tinka smiley

    Så vidt jeg husker er det ørred og laks der er deri, jeg hældte op af det idag og de var vilde med det smiley

    Ja, skynd dig at hamstre! smiley jeg er i hvert fald glad for de ca. 30 dåser jeg har fået hamstret til mig smiley


Kommentér på:
Vådfoder, alternativ til LUX?

Annonce