{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Pludselig uren efter 17 år {{forumTopicSubject}}

Min kat er pludselig begyndt at lægge pølserne andre steder end i kattebakken, enkelt gang har hun tisset på tæppet.
Hun er 17 år og neutraliseret fra hel lille killing. Hun er på sine gamle dage blevet blind og dyrelægen siger hun nok også er blevet dement...kalder meget når vi går ud af stuen om aftene eller hvis vi går på kontoret og arbejder.
Men vi har svært ved at hun gør det det i stuen når altid har været meget renlig, kattebakken tømmes og rengøres hver dag, og vi bruger kattegrus anbefalet af dyrelægen så alt er nemmer at samle op...
Kan man lægge noget ud de to steder hun gør det i stuen som katte ikke kan lide...håber virkelig der nogen der kan hjælpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig uren efter 17 år
  • #1   23. mar 2014 Kan i ikke sætte en kattebakke der hvor det er?

  • #2   23. mar 2014 Hmm hvis hun er blevet dement så er det jo nok noget af forklaringen, men hvis det kun er de samme 2 steder, så kunne der måske være den forklaring at hun har haft et par uheld, grundet alder, og så har i måske ikke fået rengjort godt nok efterfølgende så nu lugter de steder af "toilet" for hende og da hun er blind så kan det jo være svært for hende at forstå..

    Så hvordan har i rengjort efter hun har haft "uheld"???

    Men det kan altså også være alderen og sygdom der spiller ind her..



  • #3   23. mar 2014 At katten bliver urenlig efter så mange år, er næsten med garanti sygdom i en eller anden forstand.
    Synes i skal få hende tjekket ved dyrlægen, for alle fysiske og psykiske lidelser en ældre kat kan få


  • #4   23. mar 2014 Jeg havde engang en hunkat som altid gjorde det lige ved siden af kattebakken, og jeg forsøgte mig med blandt andet sølvpapir på gulvet da det skulle give en ubehagelig knitren, men det valgte hun så bare at gøre det alligevel.

    Jeg tror desværre mit bedste bud er at det er alderdom. 17år er jo en flot alder, men ligesom med os vil der jo komme skavanker med alderen. Mit bud er at du bør spørge dyrelægen. Der findes masser af fif for at bakketræne killinger, men hvis hun har været renlig i alle de år, er det jo ikke fordi hun ikke har lært hvor det høre til.

    Snak med dyrelægen, og giv endelig en update.


  • #6   24. mar 2014 min gamle kat blev også dement, men det var nu heldigvis ikke noget med at være urenlig. han ville bare ud hele tiden, og så begyndte han at glemme at spise på et tidspunkt. Og her sagde vi altså stop.
    men har dog selv lagt mærke til at nogle af mine afdøede katte, som har været oppe i årene pludselig begynder at blive urenlige.


  • #7   24. mar 2014 Prøv at vaske stederne med eddikevand ell Urine Off og sæt et par ekstra bakker.
    Hvis hun er blind, går hun efter tisselugten, når hun skal tisse.

    Og hvilken type bakke bruger du?

    Hvis den er overdækket, så fjern overdelen.
    Hun har muligvis (sandsynligvis) gigt, og hvis kanterne på hendes bakke er for høje, kan det også være en del af årsagen.

    Tag hensyn til, at hun er blind, og undgå at flytte rundt på møblerne, så hun ikke støder ind i dem.

    Vær også obs på, at alle sanserne, ikke kun synet, er forringede hos gamle dyr, og at de "glemmer" at spise, hvis de ikke kan lugte deres mad. (Dette gælder også unge dyr, der er "forkølede" og ikke kan lugte).

    Derfor tilsætter foderfabrikanterne ekstra stærkt duftende ingredienser i foder til gamle dyr.


Kommentér på:
Pludselig uren efter 17 år

Annonce