17. jul 2013 Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Klipning af langhårede katte. Klipning af langhårede katte.
Jeg står med et mindre problem.
Situationen er den at vi har en norsk skovkat blanding, Adolf, og en maine coon, Balou.
Adolf har aldrig været meget for at blive børstet og vi har derfor døjet med knuder, han er dog ved at have accepteret det så vi børster efterhåanden hver dag, men han får stadig masser af knuder, specielt i "armhulerne" og på bagbenene ved måsen.
Balous tidligere ejer sagde at han ikke rigtig fik knuder men efterhånden som vi får lov til at røre mere ved ham finder vi flere og flere knuder, nogen af dem temmelig store.
Så mine spørgsmål er, vil det hjælpe at klippe alt pelsen af dem? Det har jeg set at nogen gør, jeg tror det hedder en løveklip?
Hvis de bliver klippet, er der så noget vi fremover kan gøre for at undgå knuder, udover at børste?
Hvor får man klippet sine katte? Det er ikke et projekt jeg selv tør kaste mig ud i.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Jeg tvivler ikke når du siger, at kattene let filtre, har selv haft katte som var slemme til det, men er katten ikke med på det, kan det gøre det værre og hvis man teknisk ikke kommer i bund hver gang, bliver der knuder i bunden som ikke umiddelbart ses, og de er bare værst.
Min MCO elskede, at blive børstet, bare der ikke var filter, for så gad han ikke
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Planen er at komme i bund en gang for alle og så derfra være konsekvent med børsten, og forsøge at lære dem begge at det ikke er farligt.
Jette, jeg ville ønske at vores satte pris på børsten men det gør de ikke, og slet ikke på problemstederne.
Klipning af langhårede katte.