1.762 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Klipning af langhårede katte. Klipning af langhårede katte.

Jeg står med et mindre problem.
Situationen er den at vi har en norsk skovkat blanding, Adolf, og en maine coon, Balou.
Adolf har aldrig været meget for at blive børstet og vi har derfor døjet med knuder, han er dog ved at have accepteret det så vi børster efterhåanden hver dag, men han får stadig masser af knuder, specielt i "armhulerne" og på bagbenene ved måsen.
Balous tidligere ejer sagde at han ikke rigtig fik knuder men efterhånden som vi får lov til at røre mere ved ham finder vi flere og flere knuder, nogen af dem temmelig store.

Så mine spørgsmål er, vil det hjælpe at klippe alt pelsen af dem? Det har jeg set at nogen gør, jeg tror det hedder en løveklip?

Hvis de bliver klippet, er der så noget vi fremover kan gøre for at undgå knuder, udover at børste?

Hvor får man klippet sine katte? Det er ikke et projekt jeg selv tør kaste mig ud i.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af langhårede katte.
  • #1   6. apr 2014 Jeg ville nøjes med at klippe der hvor problemerne er. Men jeg vil nok anbefale at få det gjort af en professionel eller i det mindste en, der ved hvad handler om. Du kan selvfølgelig også får dem klippet/barberet helt i bund. Det er meget vigtigt at når knuderne er væk at du så lærer ham at det faktisk er dejligt at blive børstet/redt. Gør det til noget hyggelig og gerne hver dag. Belønning er en god ting i sådan et tilfælde.

• #2   7. apr 2014 Uden at være nogen som helst form for ekspert, så er mit bud at du kan få det gjort hos dyrlægen.

• #3   7. apr 2014 Ja det kan gøres ved dyrlægen i narkose, og ved kattefrisør uden narkose, og katte frisøren kan hjælpe med teknik til, at få børstet ( kæmmet) katten bedre.
    Jeg tvivler ikke når du siger, at kattene let filtre, har selv haft katte som var slemme til det, men er katten ikke med på det, kan det gøre det værre og hvis man teknisk ikke kommer i bund hver gang, bliver der knuder i bunden som ikke umiddelbart ses, og de er bare værst.
    Min MCO elskede, at blive børstet, bare der ikke var filter, for så gad han ikke smiley

• #4   9. apr 2014 Marianne, som skrevet er det ikke noget jeg selv vil kaste mig ud i så jeg havde bestemt tænkt mig at få det gjort af en professionel.
    Planen er at komme i bund en gang for alle og så derfra være konsekvent med børsten, og forsøge at lære dem begge at det ikke er farligt.

Jette, jeg ville ønske at vores satte pris på børsten men det gør de ikke, og slet ikke på problemstederne.

Kommentér på:
Klipning af langhårede katte.

Annonce