Kattemælk - lactosefri mælk - kaffefløde Kattemælk - lactosefri mælk - kaffefløde
Hejsa
Da jeg nu har fået killing nr.2, så er jeg begyndt at læse en del om mejeriprodukter/ "mælk" til katte og er kommet frem til følgende:
Grunden til at katte/killinger ikke kan tåle alm. mælk eller f.eks. piskefløde, er at de ikke kan nedbryde mælkesukkeret, som også kaldes lactose.
Jo, man kan jo købe kattemælk, men det er ofte ret dyrt og det er ofte indeholdende noget mindre lactose.
Ifølge denne liste er der næste lige så meget lactose i alm. kaffe fløde som der er i en sødmælk, så det er ikke det bedste alternativ at blande kaffefløde op med vand.
http://www.e-pages.dk/arla/62/
http://www.arla.dk/produkter/brands/arla-laktosefri/
Selvfølgelig er der nogen katte der bedre kan nedbryde lactose, men hvis man vil være på den sikre side, så kan der i dag købes lactosefri mælk i de større supermarkeder.
(ps) Der findes også lactosefri is, hvis det skule være
Dette lille skriv, for at hjælpe andre lidt på vej.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men du har helt ret i at det er lactosen (mælkesukkeret) der er problemet for katten.
Men skulle jeg vælge at give dem noget, så ville det være kaffefløden eller modermælkserstatning til menneskebørn. Der er i øvrigt ikke den store forskel på modermælkserstatning til killinger og babyer. Jeg har faktisk flasket et kuld på Alomin.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Ja, det er jo forskelligt hvad de kan tåle, de kære små - men jeg blev alligevel ret overrasket over at der er så meget lactose i kaffefløden.
feb 2010
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
feb 2010
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
jeg har også flasket 6 killinger op fra 11 dage på modermælkerstatning til mennesker. Det var for dyrt med det til killinger. Alle overlevede da også. Har så fået Frida og cinnamon tilbage for 7 år siden
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men de får det meget sjældent, de kan ikke lide ost (hvilket jeg heller ikke kan
Og jeg har prøvet det der dyre kattemælk, det faldt bestemt ikke i god jord her i hjemmet, næææhh min er bedre vant
Kattemælk - lactosefri mælk - kaffefløde