10.323 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kattemælk - lactosefri mælk - kaffefløde Kattemælk - lactosefri mælk - kaffefløde

Hejsa smiley

Da jeg nu har fået killing nr.2, så er jeg begyndt at læse en del om mejeriprodukter/ "mælk" til katte og er kommet frem til følgende:

Grunden til at katte/killinger ikke kan tåle alm. mælk eller f.eks. piskefløde, er at de ikke kan nedbryde mælkesukkeret, som også kaldes lactose.
Jo, man kan jo købe kattemælk, men det er ofte ret dyrt og det er ofte indeholdende noget mindre lactose.
Ifølge denne liste er der næste lige så meget lactose i alm. kaffe fløde som der er i en sødmælk, så det er ikke det bedste alternativ at blande kaffefløde op med vand.

http://www.e-pages.dk/arla/62/
http://www.arla.dk/produkter/brands/arla-laktosefri/

Selvfølgelig er der nogen katte der bedre kan nedbryde lactose, men hvis man vil være på den sikre side, så kan der i dag købes lactosefri mælk i de større supermarkeder.

(ps) Der findes også lactosefri is, hvis det skule være smiley

Dette lille skriv, for at hjælpe andre lidt på vej.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattemælk - lactosefri mælk - kaffefløde
  • #1   9. apr 2014 Jeg giver slet ikke mine katte/killinger mælkeprodukter, med mindre vi snakker om tigermælk under/efter en fødsel.
    Men du har helt ret i at det er lactosen (mælkesukkeret) der er problemet for katten.
    Men skulle jeg vælge at give dem noget, så ville det være kaffefløden eller modermælkserstatning til menneskebørn. Der er i øvrigt ikke den store forskel på modermælkserstatning til killinger og babyer. Jeg har faktisk flasket et kuld på Alomin.

• #2   9. apr 2014 Marianne.
    Ja, det er jo forskelligt hvad de kan tåle, de kære små - men jeg blev alligevel ret overrasket over at der er så meget lactose i kaffefløden.

• #3   9. apr 2014 Ja, jeg har altid de langtidsholdbare kaffefløder i huset (fra Aldi) da der ind imellem kommer nogen, der skal have fløde i kaffen. Er der en lille rest, får kattene det, blandet med kogt lunkent vand, Men det er nu kun et par enkelte af dem der i det hele taget gider drikke det.

• #4   9. apr 2014 Ja, jeg fandt ved et tilfælde ud af at min hunkat Mille godt kunne lide mejeriprodukter, da jeg en gang tabte en smule tykmælk på gulvet, da jeg skulle lukke den. Dagen efter gav jeg hende en skefuld på en underkop, for kunne jo lige så godt finde ud af om hun kunne tåle det med det samme smiley Og det kan hun, hun er også helt pjattet med ost smiley Jeg har så lige været i tyskland, hvor der var tilbud på kattemælk, så det måtte jeg jo lige prøve af på min nye hankilling, han kan godt lide det, men jeg ved ikke om han kan tåle det , da begge katte er begyndt at bruge alle 3 bakker ;(

• #5   9. apr 2014 der er heller ikke så meget lactose i surmælksprodukter og ost. Cremefraishe 38% bruger jeg hvis jeg har en kat med tynd mave eller til gamle Gizmo, som har tabte sig

• #6   9. apr 2014 jeg bruger kaffefløde til mine. Har ellers brugt kattemælk men de ville kun have whiskas´s og da den blev dyr, ja så gik jeg over på kaffefløde. Og det går meget godt. Har ikke nogen problemer med at mine ikke kan tåle det

jeg har også flasket 6 killinger op fra 11 dage på modermælkerstatning til mennesker. Det var for dyrt med det til killinger. Alle overlevede da også. Har så fået Frida og cinnamon tilbage for 7 år siden

• #7   9. apr 2014 Nu kan begge min godt tåle mælkeprodukter..

Men de får det meget sjældent, de kan ikke lide ost (hvilket jeg heller ikke kan smiley ) og mælk får de kun hvis jeg laver kartoffelmos hvor jeg luner mælken i micro ovnen, så får de sjatten :D, men katten har jo ikke brug for mælk, så derfor ser jeg ingen grund til at give dem det, med mindre de tigger efter det og det gør de kun når jeg luner mælk i micro'en smiley

Og jeg har prøvet det der dyre kattemælk, det faldt bestemt ikke i god jord her i hjemmet, næææhh min er bedre vant smiley smiley

Kommentér på:
Kattemælk - lactosefri mælk - kaffefløde

Annonce