{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Hvad betyder det? (adfærd mellem 2 katte) {{forumTopicSubject}}

Hej.. smiley
Har et spørgsmål til en ny adfærd mellem vores hankat og nye kat.

For 1 måneds tid siden tog vi fandt vi Mimse og tog hende til os da ingen vil kendes ved hende.. Dyrlæge skyder hende til at være ca en 7-9 måneder.

Det har taget noget tid for hende at falde helt til i forhold til at hun er kommet ind i hus hvor der i forvejen er to andre katte. Vores 2 andre katte er neutraliseret og planen er også at Mimse selvfølgelig skal det samme.

Mimse og Trille, vores hunkat acceptere nu hinanden men har ellers ikke rigtig noget sammen.. Men vores hankat og Mimse leger da sammen og det jo dejligt. Mit indtryk er dog at Mimse gerne vil bestemme det hele.

Igår ser jeg noget nyt:
Mimse ligger på ryggen og Mingus går rundt om hende og miaver. Så tager han fat i halsen på Mimse, mens hun stadig ligger på ryggen og stiller sig over hende, mens han sænker sin bagkrop ned mod hendes.. Hun miaver ikke, så han tager ikke hårdt fadt og hun bliver også ved med at søge ham. Hver gang ligger hun sig på ryggen og lader for det meste Mingus gøre det ellers dasker hun ham væk. Der fortsætter her til morgen også.. Er det leg, magtkamp eller hvad betyder dette??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder det? (adfærd mellem 2 katte)
  • #1   11. apr 2014 øhh er han ikke ved at parre hende ? hun er jo ikke steriliseret og hvis dyrlægen har skudt rigtigt med alder så er hun ved at komme i løbetid. Skynd dig at få en tid hos dyrlægen til sterilisering.

  • #2   11. apr 2014 En hankat kan godt prøve at parre selvom den er kastreret. Til dyrlæge med den lille Mimse så hun ikke begynder at strinte over det hele, eller stikker af og kommer drægtig hjem.

  • #3   11. apr 2014 Skulle lige til at spørge om en kastreret hankat vil prøve at parre, men det gør de så. smiley

    Da vi så det snakkede vi også om det herhjemme, men var i tvivl om det nu også var det, da de lå.. Omvendt? Og han er kastreret.

    Planen har som sagt hele tiden været at hun skulle neutraliseres også, men vi ville først være sikker på der ikke var nogen andre der savnede hende.. Vi bestiller tid hende snarest så. Tak for svar..


  • #6   12. apr 2014 Det er om at få det gjort, lige så snart hun er ude af sin løbetid, så hun ikke når over i næste løbetid.

  • #8   12. apr 2014 Tak for alle jeres svar.. smiley

    Hvis hun nu også er i løb? Er lidt i tvivl.. Måske fordi hun kun lige er startet? kan bare huske med vores anden hunkat som nåede at få 1 løbetid, og der var man ikke i tvivl. Hold da op hun var skør i bolden mens det stod på smiley Sådan er det dog ikke rigtig med Mimse..

    Men er det normalt at dievorterne bliver mere tydelige i løbetid, eller er det kun ved drægtighed??? Aede hende på maven og man kan mærke og se det og nu jeg tænker over det nævnte min kæreste der allerede i sidste uge inden vi opdagede adfærden med hende og Mingus. Altså hvad der er sket før vi fandt hende, er jo ikke til at vide men i vores varetægt har hun kun været sammen med vores neutraliseret katte. Vi fandt hende d. 9/3 så hvis hun var drægtig, vil man så ikke kunne se det nu?


  • #10   12. apr 2014 Her har vorterne kun ændret sig, når vores har været drægtig. Er vorterne lyserøde, og hvordan føles hun rundt om maven?

  • #11   12. apr 2014 Jeg har prøvet at tage et hurtig billede som er lagt hendes på Mimse side (hendes galleri ting)..

    Har siddet og søgt på nettet, og når jeg ser billeder kan jeg godt se at hendes dievorter ikke er lige så røde som andres drægtige katte, men jeg er sikker de er større end de har været. Kan dog også se det ikke er alle hendes dievorter der er vokset. Må ikke kigge for meget på hende, men så at mindst en var normal størrelse som dengang vi fandt hende - En lille prik. Mon ikke bare det evt løbetid så?





  • #12   12. apr 2014 Synes de ser lidt røde ud. Er hun hård rundt om maven? Det var de første tegn her


  • #13   12. apr 2014 Ikke udmiddelbart? Har ikke tænkt over at hun er hård at mærke på om maven..

  • #16   12. apr 2014 Enig med Lotte. Tror altså også hun er drægtig

  • #17   12. apr 2014 Åh nej, håber ikke i har ret.. Kan godt se at en tur til dyrlægen måske bliver nødvendig så..

  • #18   13. apr 2014 Hvis hun er drægtig kan dyrlægen fjerne fostrene når han alligevel steriliserer hende.

  • #19   13. apr 2014 Jeg tror hun bare er i løbetid. Siden igår eftermiddag til nu har hun konstant miavet, og opføre sig som en i løbetid.. Så det skulle bare i gang så og sige..

Kommentér på:
Hvad betyder det? (adfærd mellem 2 katte)

Annonce