{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Kattegrus {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om at få en kat til. Det vil blive nr. 3 og den absolut sidste, så har vi en hver her hjemme smiley Det vil også blive kat nr. 3 i en lejlighed hvilket vil sige at gruset skal være i orden. Indtil videre har jeg brugt det mærke der heder Catsan. Det klumper ikke, da den gamle kat gravede ned og satte sig i bunden af kattebakken så gruset klumpede i store flager nederst i bakken, hvorefter det så naturligvis skulle dækkes godt og grundigt så han splittede flangerne ad i mindre stykker som var umuligt at sorterer fra resten af gruset. Det vides ikke om de to jeg har nu vil kunne accepterer klumpet kattegrus, men jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har alternative ideer til kattegrus, både klumpende og ikke. Med en kat mere vil det nok ende med at blive til 65 kr. om ugen på kattegrus, hvilket jeg selvfølgelig gerne giver, men det kunne nu være meget rart hvis der var et alternativ (eksempelvis sidst på måneden eller når det sker at catsan er udsolgt). Så, mit spørgsmål er egentlig, hvilke mærker bruger I og hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegrus
  • #1   21. apr 2014 Jeg bruger cats best öko plus.
    Jeg brugte nettos billige klumpende grus i starten og det klumpede fint, men føj hvor det støvede smiley Sofus lugtede af beton hver gang han havde været i bakken og da jeg så også kom til at tænke på hans lunger (takket være flere tråde om emnet) skiftede jeg smiley
    Jeg bruger cats best fordi det er træ smulder, det støver ikke så meget. Det dufter dejligt af træ. Det klumper fint. Jeg synes at prisen er ok. Kattene kan lide det.

    Jeg har prøvet cats best universal, den kan jeg ikke lide. Den er klumper fra start, de går så i opløsning når der tisses på dem.
    Har også prøvet en tigerino variant, den var forfærdelig! Alt for tung, støver og Kattene kunne ikke lide den.
    smiley


  • #2   21. apr 2014 Hmm først vil jeg lige anbefale dg at særligt ved 3 katte bør du overveje mere end 1 kattebakke hvis du ikke allerede har det, det er blot et godt råd smiley

    Derefter så efter hvad du beskriver dit behov så vil jeg nok næppe anbefale dg det jeg selv bruger, jeg bruger nemlig Rema's klumpende kattegrus, jeg ville egentlig godt skifte, men min gamle kat er lidt sær hvad det angår, så jeg er lidt tilbageholdende..

    Men tænker at du måske er en af dem der kunne have glæde af at prøve de der krystal kattegrus..

    N9nna jeg er lidt nysgerrig på det du bruger, hvordan opfører det sig, klumper det eller suger det blot urinen og så fjerner du pøller, hvor ofte skifter du så hele bakken???


  • #4   21. apr 2014 Heidi mener du cats best öko plus?
    Tis klumper sammen (ligesom med det billige klumpende) og både til og pøller er nemt at fjerne.
    Jeg har 4 store bakker til 2 katte. Fjerner klumper hver aften og tømmer kun helt når det er nødvendigt (nogle gange efter 1 måned, andre gange kortere/længere) det kommer an på om de har haft dårlig mave eller noget.
    En sæk med 40 l (18 kg) rækker til ca 8 bakker, dvs lang tid, hvis der kun skal toppes op smiley

    Desværre trækker de ofte smulder med ud af bakken, så jeg har et lille fejebakke sæt ved hver bakke smiley


  • #5   21. apr 2014 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/tigerino/klumpende/182441
    Lige nu bruger vi det her. Det er super godt.


  • #6   21. apr 2014 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/klumpende/golden_grey/353204
    Nogen gange bruger vi det her, det er også super godt. Jeg synes at når man bruger klumpende kattegrus så lugter det ikke ret meget og det er nemmere at gøre bakken rigtig ren. Vi har tre kattebakker. Vi fylder en halv pose i hver bakke. Bakken tømmes ca tre gnge om dagen. Hver 14.dag tømmer jeg bakken helt og vasker den af og fylder i igen. Husk at købe en skovl der passer til det grus du køber. Når det er det fine kattegrus skal det være en skovl med fine huller i.


  • #7   21. apr 2014 Ja N9nna det var Cats best öko plus jeg hentydede til smiley

    Men tak så det fungere ligesom almindeligt klumpende kattegrus..
    Hvad så når det er store tisklumper?? Ja jeg ved god jeg spørger meget og undskyld Anya for at låne din tråd smiley
    Grunden til at jeg spørger er at min Tøsen holder sg meget længe og tisser kun max 2 gange om dagen, så det er meget store tisklumper, som ikke kommer hele op af det billige fra Rema..
    Og ja det med grus alle vegne kender jeg allerede nu, den lille spreder det for alle vinde og trækker det gerne med rundt i hele huset smiley


  • #8   21. apr 2014 Mine kan også levere MEGET store klumper smiley nogle gange kommer de hele op, andre gange knækker de på midten. Så er der lidt "vådt smuld" det tager jeg bare bagefter. Det er så lidt at det er nemt at fange smiley
    Jeg synes at det er rigtig godt og så kan jeg godt lide at det vejer så lidt og er biologisk nedbrydeligt. Det kan smides i toilettet eller på komposten, hvis man vil smiley
    Er sikker på at mine skraldemænd er glade, for før røg der flere kg grus i skraldespanden hver uge, tror det er under det halve i vægt nu smiley


  • #9   21. apr 2014 jeg bruger enten Tigerino, Extreme Classic eller Golden Grey eller Van Cat sand. Alle sammen klumpende.

  • #10   21. apr 2014 Hmm N9nna tak for info, det tror jeg da jeg vil overveje hvis ellers Tøsen kan acceptere det smiley

  • #11   21. apr 2014 Mine brokkede sig ikke smiley

  • #12   21. apr 2014 Nej men dine er jo heller ikke mine smiley

    På et tidspunkt, i en enkelt sending tror jeg, var stenene i gruset fra Rema en smule mindre end normalt, der nægtede Tøsen at gå på bakken i et helt døgn, hun startede med at gå ind i bakken og lige vende, gå ud igen, sætte forpoterne ind igen, for derefter at vende om og så ellers holde sig i et døgn, indtil hun simpelthen ikke kunne holde sig længere, næste sending var normal størrelse sten og hun var glas igen..

    Sååå jo jo jeg har en sær dame smiley :D smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #13   21. apr 2014 Heidi..

    Jeg bruger også Cats best öko plus. før brugte jeg Extreme Classic, Man skal lige vende sig til at gruset er lidt størrer og derfor ser det ud af mere på gulvet/tæppet, men det er lettere at feje/støvsuge op og jeg har ikke mere grus i sengen jaaa..og det er meget sjælden jeg ser et grus korn der. smiley

    Jeg startede med at hælde lidt Cats best öko plus op øverst på det andet grus og så mere og mere, mine katte har ikke brokket sig over det nye, heldigvis smiley


  • #14   21. apr 2014 Janne det er netop fordi det ser ud til at være større korn at jeg tænker at Tøsen bedre vil acceptere det, hun kan ikke lide når det er finkornet åbenbart smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #15   21. apr 2014 Ha ha den skønne dejlige sarte Tøsenpigen. smiley
    Ja hvad gør man ikke for sine guldklumper, nåå du kan ikke lide det.....nååå du kan heller ikke lide det ...nååå det kan du heller ikke lide. smiley


  • #16   21. apr 2014 Jeg bruger træpiller, til mit pillefyr, så jeg tænkte at det jo kunne være smart at bruge dem i kattebakkerne også. Men, der var kun en enkelt der ville benytte det. Det sluttede nu hurtigt, for jeg kunne ikke holde stanken ud.

  • #17   21. apr 2014 Hahahaha smiley :D Ja Janne "spot on" smiley :D smiley

    Hvad vi dog ikke gør for de kære pelsklumper smiley


  • #18   21. apr 2014 med 18 rovdyr i huset (indekatte) ja så kræver det sin grus.
    og jeg har prøvet rigtig mange forskellige. Alt fra ak, det billige fra Fakta mm over til div dyrere typere.
    det eneste som kan holde hos os er Superclump fra Petworld. og det er tilmed billigt, 3 sække a 15 kg for 249 kr


  • #20   21. apr 2014 Det tog mig et par forsøg at vænne mine katte til Cats best øko Plus. Nu er de glade for det, og jeg synes det fungerer ligeså godt og drøjt som EC.
    Smulderet spreder sig en del mere smiley men det er økovenligt og støver mindre smiley

    Egentlig var ideen med CBØP, at det skulle være et trin på vejen til træpiller. Men vi bliver hængende ved CBØP.
    Den sæk træpiller jeg købte, står nu uåbnet og dunster ude i skuret (ved sgu ikke hvad det er for en mærkelig lugt - ikke bare trælugt i hvert fald smiley ).

    Janne forresten - var det ikke dig, der havde en video af "den hoppende cats-best-øko-plus-klump" ? smiley


  • #21   21. apr 2014 Jeg blandede lidt i bakkerne med beton grus, da jeg blev utålmodig valgte jeg at prøve at skifte helt i den ene bakke og lade resten være. De valgte cböp bakken begge to og så blev resten også skiftet. Så herhjemme var det heldigvis nemt smiley

  • #22   21. apr 2014 Jeg anbefaler Golden Grey Odeour.

    Klumper godt, lugter ikke og er uden parfume.


  • #23   21. apr 2014 P.S.
    Elvis har lavet det samme nr. som Heidis Tøsen.
    24 timer og han begyndte at søge i hjørner, så stod jeg ude i haven i natkjole, uden briller med Elvis i snor (hundekoldt selvfølgelig) og sagde "Tis så"! Det gjorde Elvis og jeg susede afsted efter Extreme Classic smiley
    Lille djævel!


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #24   21. apr 2014 Tinka
    ""Janne forresten - var det ikke dig, der havde en video af "den hoppende cats-best-øko-plus-klump" ?""

    Jo det er rigtigt Tinka, men jeg har desværre slettet den. smiley


  • #25   21. apr 2014 jer med cat-best-øko-klump, jeg har også prøvet det, men jeg syntes bare at bakkerne bliver så fedtet af det. Har I prøvet det ?

  • #26   21. apr 2014 smiley Hahahaha Marianne, jeg ser senaret for mig og tænker der er nogle naboer der har fået et billigt grin smiley :D smiley

  • #27   21. apr 2014 # 24) Synes nok, det var dig. Det var ellers en god video, Janne smiley

    # 25) Fedtet, narh, men tror jeg ved hvad du mener - at gruset klistrer fast på siden?
    I Bjarnes Kantpissers foretrukne tissehjørne gror grusstøvet hurtigt fast og er ret besværligt at tørre af. smiley
    Hvis man har ret mange kantpissere, så kan det nok hurtigt blive ulækkert.


  • #28   22. apr 2014 Heidi:
    Sikkert, for min hæk er ikke særlig høj smiley


  • #30   22. apr 2014 Jeg har aldrig haft "fedtet" bakke... smiley (og jeg er en af dem med CATS Best osv) smiley

Kommentér på:
Kattegrus

Annonce