Carlo Carlo
Er han ikke bare dejlig.
Carlo ude på det frie gulv. Det havde jeg ikke troet for bare nogle uger siden, men takket være jeres gode råd og en del tålmodighed, er det lykkedes. Han bliver stadig lidt bange for hurtige bevægelser, men så snart han hører vores stemmer, bliver han rolig igen.
På næste onsdag skal han kastreres, og først derefter vil jeg tage på gåtur med ham udenfor. Jeg kan mærke at det trækker i ham, og den fornøjelse vil jeg ikke fratage ham.
Hvilken blanding tror I, at han er? Jeg har meget svært ved at se det, da det er første gang, vi har sådan en langhåret fyr.
Endnu en gang mange tak for jeres gode råd og vejledning, for den har hjulpet mig, da det så allersortest ud.
Endnu et par spørgsmål brænder på: Hvilken slags tør- og vådkost vil I anbefale til ham, og, jeg har ofte læst herinde, at nogle giver deres kat råt kød: hvilken slags råt kød, og hvad er det godt for?????
mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Jeg foretrækker kornfri og sukkerfri til mine (både vådt og tørt) og går efter høj kødprocent. Min Sofus klør sig hvis han får for meget kylling. Jeg blander 3 slags tørt med forskelligt kødindhold for at undgå at de bliver allergiske (jeg håber at det virker)
Herhjemme er det tørre: arion steriliseret/adult (2 dele), porte 21 grain free (2 dele) sidst i blandingen er 1 del af enten sanabelle, granata pet eller andet kornfrit på tilbud.
Vådt: bozita i papkarton, bozita i dåse, lux fra Aldi, Smilla kornfri, cosma, miamor osv.
Mht råt: det er sundt for tænder og tandkød
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
du skal vælge noget foder han gider at spise. det er det vigtigste.
personligt er mine til rc sterilised, og det trives de super på. og så får de vådfoder, somregle er det bozita, smilla + lidt forskelligt til de mere kræsne. Lux gider de slet ikke, og det har jeg hørt fra flere hvis man bruger det for meget.
men prøv lidt forskelligt, og se hvad han kan lide.pas på med for meget magnusium i foderet, når han nu er en dreng.
jeg har også prøvet at sætte mine på kornfri, men niks det gider flere af dem ikke. og jeg vil hellere have katte som trives, end noget som de ikke gider bare fordi jeg syntes.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Tørfoder: Forskelligt kvalitesfoder. Jeg skifter og blander lidt. Fx Hills adult, RC sterilized, Kingsmoor, Porta 21 ... for variationens skyld, og så tænker jeg også, at hvis der er mangler ved den ene slags foder, så opvejes det nok af noget andet foder.
Til en nervøst anlagt kat, synes jeg, det vil være en god ide at supplere almindeligt tørfoder med noget Calm-foder. (alternativt give colostrum eller zylkene).
Vådoder - tja, hvad katten nu vil æde.....
Her er det begges kræsenhed og Bjarnes sarte mave der bestemmer, hvilket vådfoder, de får. Det er mest Lux og Miamor. Og så supplerer jeg med kogt kylling.
Jeg fodrer ikke selv med råt, men ved at kødlunser (altså i modsætning til hakket kød) er bedst. Dels er hele stykker godt for tænderne, dels er der øget risiko for bakterier ved rå fars).
Prøv dig frem og se hvad han kan li'
Carlo