{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}


Hej alle sammen, håber i kan hjælpe mig..

Jeg har 4 hun katte der hjemme, katte som altid har haft det godt sammen.. Men i går var jeg akut på dyrhospitalet med den ene (Tumle), da hun tisse rent blod... Dyrelægen kunne ikke finde nogen fysisk grund til hendes problem. Jeg fik af vide at hun havde/har en voldsom infektion i din blære, som ikke kommer af sig selv, men kan komme af stress.

Problemet er så, at der ikke er sket noget i kattenes eller min kærestes og mit liv, som skulle kunne give hende stress, det eneste der muligvis kunne være en grund er min kat BaeBae, som er Tumles legekammerat. Baebae har noget mere energi, og er i perioder grov overfor de andre katte, især Tumle...


Jeg vil ikke have at Tumler bliver syg igen, derfor har kæresten og jeg snakket om, om det ville være bedst at finde et nyt hjem til Baebae (bøllen), men hun er min baby og det gør virkelig ondt, bare tanken om det får mig til at bryde tudende sammen, bare det at skrive dette bringer tårerne frem..

Hvad synes i jeg skal gøre, skal jeg bare tage mig samme og bide i det sure æble, eller skal jeg prøve at købe en Feliway?

Vil jo gerne gøre det der er bedst for mine katte..

På billedet kan man set Tumle (flere farvede) og BaeBae (den helt hvide)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre?
  • #1   24. apr 2014 Kan det måske ligge i foderet?

  • #2   24. apr 2014 kender det for godt. har Micky som får blærebetændelse af stress. Han får så metacam i en periode, og så går det væk.
    Men han har haft det 3 gange på 2 mdr. Og det er kun fordi at jeg har mistet en af de ældre katte, at to af dem lige skal finde ud af hvor deres nye plads er

    men jeg har sat feliway op og så får han så metacam når han begynder. Pt ser det ud til at feliwayen virker.
    det tager jo 2-3 uger inden man kan se resultatet af den.

    prøv evt at lege med "bøllen" så han bliver mere træt så han ikke har et stort behov for at drille.


  • #3   24. apr 2014 Dyrlægen tjekkede hendes urin for krystaller, og fat intet, hun tog et røngtenbillede af hendes blærer, da hun mistænkte sten, pga den kraftige blødning, men fandt intet, det hendes hun fat var en slem infektion - Ligesom en meget slem blærebetændelse for os.

    Hvis hun har krystaller så var det kosten, men da der ikke var noget, har kosten ikke noget at sige.. - Spurgte jeg nemlig også selvom smiley


    Anja N - Hvad er metacam? jeg har ikke lyst til at skulle medicinere min kat for at da skal kunne sammen, synes jeg personligt er synd...


  • #4   24. apr 2014 Spurgte også, om det ville hjælpe at få BaeBae steriliseret, men det mente dyrlægen ikke - desuden har jeg heller ikke råd til en sterilisation lige forløbeligt, efter denne tur smiley

  • #5   24. apr 2014 metacam er smertestillende som samtidig virker på stress.

    nu har jeg været på KV i mange år, og kan kun sige at det er noget HØ det din dyrlæge siger. BaeBae vil ændre sig meget ved at få hende steriliseret. hun er fuld af homoner når hun ikke er ordet, og derfor vil hun forsøge at få de andre til at smutte. Hun har jo kun en ting i hovedet, nemlig hankatte. Hun vil stresse de andre katte meget, og derfor har den anden kat fået blærebetændelse
    desværre er der alt for mange dyrlæger som ikke sætter sig ordenlig ind i katte og deres adfærd.
    så få skrabet pengene samme til at få hende ordnet. så slipper du helt sikkert for problemer med den anden kat.
    find samtidig en ordenlig dyrlæge som faktisk kender noget til katte


  • #6   24. apr 2014 sterilisering af din anden kat kunne måske godt hjælpe. Er nogen af kattene steriliseret? En hunkat der ikke er steriliseret kan stresse meget pga. hormoner og det kan sagtens stresse din anden kat. Prøv at spørge dyrlægen om du måske kan afdrage på en sterilisering.

  • #7   24. apr 2014 Det vil jeg gøre mange tak, planen var også at Baebae skulle ordnes..

    Har også lige snakket med min katte avler, og hun siger også at jeg bare skal slappe af, og at en blærebetændelse kan komme af mange ting, hun har dog aldrig hørt at stress skulle være en af årsagerende..



  • #8   24. apr 2014 blærebetændelse kan komme af stress. Min Micky får det. Og han er tjekket. fik altid det på internattet om efteråret når vi fik alle missemøderne ind på selv internattet. Så var der meget uro, idet for mange hunkatte på et sted, er lidt et helvede. De er meget hys.

    Så jo det kan komme af stress.


  • #9   24. apr 2014 Er ingen af dine fire hunkatte neutraliseret?
    Hvis nej, får de så bare lov til at komme i løbetid, eller får de p-piller?


  • #10   25. apr 2014 2 af dem er neutraliseret.. De to andre er ikke, og får heller ikke p-piller, da de alle er indekatte, og jeg gerne vil have killinger på i hvert fald en af dem, har bare ikke besluttet mig om hvilken en det er.. men det er nu 3 måneder siden af der har været i kat i løbetid, og det varede kun 4 dage..

    Men jeg har besluttet mig, kæresten og jeg tager chancen, og beholder BaeBae, og så lever vi på en sten, får de sidste to neutraliseret og sætter en Feliway op, og så må vi holde øje med Tumle og hendes bakke-besøg..

    Og lige nu holder vi Tumle adskilt fra flokken, så længe hun er på antibiotika og smertestillende.

    Det eneste jeg ønsker er, at mine dyr har det godt, de er mine børn og vil gøre ALT for dem..



    Ved ikke hvad i synes om den konklusion, og i er mere end velkommen til at kommentere det, på positivt og negativt..


    profilbillede
  • #11   25. apr 2014 Jeg synes det lyder super at få de sidste to steriliseret. Der bliver meget mere harmoni imellem kattene når der ikke er hormoner til at drille.

  • #12   25. apr 2014 Kan jeg kun give dig ret i Kristina K, selvom de ser meget harmoniske ud på billedet smiley


  • #13   25. apr 2014 Hvorfor vil du have killinger? smiley

  • #14   25. apr 2014 Der er ingen ide i at få killinger i sådan en stor katteflok, da det især ville stresse de andre katte.
    Desuden kan killinger blive mange gange dyrere end en neutralisering. Det koster i hvert fald 500 kroner fra start til slut med en killing og kommer der 6 killinger, kræver det ikke meget hovedregning. Og 500 er den virkelig skrabet udgave

    Så med andre ord, er det en rigtig god ide. Det vil bringe harmoni mellem kattene


Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre?

Annonce