2.596 visninger
|
Oprettet:
Lære at bruge kattelem og kattebakke m. låge? {{forumTopicSubject}}
Hej alle kattemennesker.
Jeg har i dag været ude at investere i en ny kattebakke hvor der er låge i. Men min kat er virkelig bange for den, så hun har ikke brugt bakken = hun har haft tisset på gulvet.. Hvordan lærer jeg hende at bruge den? For det går jo ikke at hun tisser eller skider på gulvet.
Jeg har udover en kattebakke også købt en kattelem, da det er meningen hun skal kunne være ude om natten også, men stadig komme ind hvis hun vil have mad. Men når hun i forvejen er bange for lågen i kattebakken, hvordan skal hun så lære at bruge kattelemmen?
Håber I kan hjælpe :).
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Mht kattelemmen tror jeg ikke du behøver at være urolig. Når først hun finder ud af hvor spændende det er at være ude, så bliver hun også mere interesseret i at lære det med kattelemmen. Hun skal lære at gå ud af den først...
Held og lykke med det
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 173
Hun har det med at gøre det, OGSÅ selvom at der både er ren kattebakke og mulighed for at gå ud.. Ved ikke hvorfor hun gør det, hun kan finde på at tisse under vores gamle skrivebord i køkkenet i stedet for at gå ud i kattebakken :(. Og hun ér neutraliseret og ved godt hvordan man bruger en kattebakke..
Hm, så man kan starte med at sætte den i døren, lukke døren og så vise hende at det er den vej ud hun skal? Hun synes allerede nu at det er utrolig spændende, vi har døren åben stort set hele dagen så hun render rundt i haven :).
Mange tak :).
apr 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
De første par dage pillede vi lågen af, så han begyndte at bruge den nye bakke. Derefter satte jeg mig ned ca. 10 minutter om dagen med ham og "undersøgte" lågen. Viste ham, at den kunne vippe og hvad der var derinde bagved. Ludvig blev mere og mere tryg ved at gå derind mens jeg holdt lågen og til sidst var han helt derinde. Så slap jeg lågen, så han selv skulle finde ud at, at han skulle "puffe" til den med hovedet for at få den op igen
Efter et par dage på den måde var det ikke nødvendigt at jeg holdt lågen for ham når vi "undersøgte"
Du skal self. pille lågen efter I har undersøgt den sammen, indtil hun er tryg ved selv at gå derind.
aug 2010
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
aug 2010
Vi må prøve når min far har tid til at sætte den op, forhåbentlig i weekenden :).
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
kattelemmen. du tager katten og lukker op for lemmen mens en anden sidder på den anden side og hjælper hende ind. Og det gør man så nogle gange, uden at lukke lemmen op. Mange lærer det meget hurtigt.
aug 2010
Tak, vil jeg prøve :).
Lære at bruge kattelem og kattebakke m. låge?