{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Ann
Ann
Tilmeldt:
29. okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 155

Buller på springtur igen - nu med krave {{forumTopicSubject}}

Buller-katten er nu kommet til skade igen smiley Den har revet forbenet så slemt at den skulle syes. Kæresten tog afsted med den, i mens jeg passede børnene. Nu er den kommet hjem med krave (hvilket den slet ikke kan finde ud af ) og ordre på at være inde i 10 dage (normalt er han 80% udekat)

Spørgsmålet: Lærer den at gå/spise/drikke osv med den krave (som er kæmpe stor) og skal den virkelig være på i 10 dage?

Suk!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Buller på springtur igen - nu med krave
  • #1   3. maj 2014 Ville i hver fald sørger for at den kan drikke og spise af de skåle den har til rådighed

  • #2   3. maj 2014 Naturligvis. Den har lige spist - den er stadig lidt panisk for kraven, den går mærkeligt og stadig ind i alle ting. Prøver at få kraven af og prøver at komme ud. Men det er nok naturligt... Det er bare så frustrerende at se på...

  • #3   3. maj 2014 Årh hvor er det synd. Hvor har Buller dog også været uheldig. Var det ikke ham med øjet. God bedring

  • #4   3. maj 2014 Ingen katte kan lide de der kraver smiley

    Jeg må sige jeg var blød søden, og gav Manne pause fra kraven nu og da når jeg kunne holde øje med ham smiley

    Det er nok super vigtigt, at han ikke kommer ud før han er hel igen.


  • #5   3. maj 2014 Jo det var ham med øjet og ham med dit og dat smiley Er glad for jeg fik lavet en forsikring til ham da jeg fik ham smiley
    Vi beholder ham også inde de 10 dage ( det gjorde vi også sidst selvom han miavede/kradsede på døre og var rigtig træt af det hele)
    Jeg er bange for, at tage kraven af ham - hvis han så slet ikke vænner sig til det. Men det er da virkelig noget fanden har skabt - det hele ser besværligt ud. Man kunne ikke give noget forbinding på i stedet ? Eller piller han mon det af for hurtigt...



  • #6   3. maj 2014 Ja selv om det virker ondt og det er synd for katte, så sal du følge dyrlægens anvisning og lade ham have kraven på i 10 dage og holde ham inde i den tid..

    Han vi efterhånden lære at den siger lyde når han spiser og når han rammer noget med den, efterhånden vil han også sjældnere gå ind i ting, men lige i starten er det lidt skræmmende for ham også fordi lydene nok bliver en smule forstærket med kraven på..

    God bedring med ham..


  • #7   3. maj 2014 Ja en forbinding vil han hurtigt gnave af, og så vil jeg tro såret heler hurtigere når det får luft..

  • #8   3. maj 2014 Tak for råd smiley

    profilbillede
  • #9   3. maj 2014 Benet

    profilbillede
  • #10   4. maj 2014 Så fik Buller kraven af til aften - det var rigtig dejligt at kunne vaske sig selv diverse steder. Det nåede han jo ikke i lørdags inden han blev pakket i transportkassen og afsted til dyrlægen. Det er en dejlig afbalanceret kat, der lige pludselig ikke søger kattelemmen/dørene mere. Håber det går godt med at få kraven på igen inden sengetid - så må vi se om han kan få lov til at få den lidt af en anden dag igen.

  • #11   4. maj 2014 Ja det var også sådan jeg gjorde smiley og vådkost smager også bedst uden krave.

    Du kan give ham en godbid hvergang du giver ham den på igen.


  • #12   4. maj 2014 Ja det ligner han også en der synes. Kraven trængte også allerede til en klud hehe

  • #13   4. maj 2014 Jep den bliver hurtigt snasket.
    Min var rigtig god til ikke, at skade såret så efter nogle dage havde han ikke krave på mere,,,, men der skal man jo virkelig kende sin kat og være meget hjemme smiley


    profilbillede
  • #14   4. maj 2014 Åh Gud Manne ser lidt mere forslået ud smiley har heldigvis nogle fridage midt på ugen, så må jeg dedikeret dem til Buller. Det var ikke det fedeste at få kraven på igen. Verden ser helt anderledes ud ??

  • #15   5. maj 2014 Han vag gennem en planlagt operation smiley og er syet ved det ene øje.

  • #16   12. maj 2014 Så klarede Buller den endnu en gang - og nyder igen livet ude smiley

  • #17   12. maj 2014 Det var godt at høre. smiley

  • #18   14. maj 2014 Jeg kan ikke rumme det!
    Vågnede i morges til en Buller der ikke kunne støtte på det andet ben (end den tråden startede med at omhandle) afsted til dyrlæge i akuttiden, da ingen af os havde mulighed for at tage fri og kører til alm konsultation 8.30 - og kunne heller ikke byde katten det.
    Efter røntgen senere på dagen var deres vurdering, at der var et brud på spolebenet/knoglen - påkørsel -fik ikke fat på det, da de ringede til min kæreste. Ikke et splintret brud, men et brud der ku ordnes med et søm ved en operation imorgen.
    6-7000kr - heldigvis er vi forsikret.... Men stakkels stakkels kat...
    Jeg er der hvor jeg slet ikke kan magte det på dens vegne mere, hvis i forstår...


  • #19   14. maj 2014 Øv så uheldigt, hvor er det synd for jer smiley .
    Jeg håber operationen går godt, og at Buller lynhurtigt bliver frisk og fit ..... og IKKE kommer mere til skade!


  • #20   14. maj 2014 Aj altså hvor uheldigt..

    Hvor er det da synd for Buller og frustrerende for jer..
    God at i er forsikrede, ellers er han jo en dyr herre, må man sige smiley

    God bedring med ham.. smiley


  • #21   14. maj 2014 smiley håber det går godt.

    I ender jo med, at guldklumper må i bankboksen, han er jo en dyr værdigenstand smiley

    Har i mulighed for en løbegård? Tænker der er sorger og penge, at spare.


  • #22   14. maj 2014 Har også truet med pengeskabet mange gange!
    Nope ingen indhegning... Så jeg har lært på den hårde måde, at jeg aldrig mere skal have udekatte (dvs katte generelt(da de for mig skal have mulighed for at komme ud)) - ja medmindre jeg altså fik mulighed for en voliere eller lignende.
    Gud hvor jeg savner ham - og hvor er jeg ked af han sidder og venter i et bur et fremmed sted smiley
    Selvom de forsikrede mig om det ikke ville være smart at tage ham hjem og overnatte, har jeg verdens dårligste smag .... smiley


  • #23   14. maj 2014 smiley
    Mangler en trøstekrams-smiley! Det må være ganske rædsomt at have sin kat til overnatning på dyrehospital.


  • #24   15. maj 2014 Tak - endelig er han hjemme smiley Åhh så dejligt....

  • #25   15. maj 2014 smiley

    profilbillede
  • #26   15. maj 2014 NÅrhh, stakkels Buller - men heldigvis ingen krave denne gang smiley

    Dejligt du har ham hjemme igen. God bedring med ham!


Kommentér på:
Buller på springtur igen - nu med krave

Annonce