Kan min store kat skade min killing? Kan min store kat skade min killing?
Hejsa!
Vi har netop idag fået en lille ny killing, som skal bo her hos os.
I forvejen har vi Ludvig - en hellig birma blanding på 9 måneder.
Den nye killing er også en hellig birma blanding, men meget lille og tynd. Han er 12 uger gammel og de er netop idag blevet sat sammen - hvilket egentlig også går fint.
Mit bekymring går bare på om Ludvig mon kan skade den lille killing ved for voldsom leg? Han er på ingen måde hverken sur eller træt af den lille ny, han vil bare gerne lege, men den lille ny ser det som "angreb" når Ludvig kommer mod ham og begynder at hvæse og knurre.
Ludvig "lapper" til ham med poten og vil gerne bide ham i nakken - er det normalt det med nakken?
Jeg er simpelthen så bange for, at Ludvig kommer til at gøre skade på den lille, nu hvor den jo er tynd og skrøbelig i forvejen
Killingens vægt er der styr på, og den er under kontrol både med dyrlægevejledning/kontrol og rigtig kost for den lille
Mvh Mette, Ludvig og Lille Ny
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
jeg har haft en 8 uger gammel killing til mine 18 katte uden problemer (han var fundet på motorvejen). De store passede godt på ham, selvom at de gerne ville lege med ham. De tåler mere end de ser ud til at kunne klare. Selvfølgelig skal han ikke have lov til at bide den. Men snart skal den lille nok bide ham.
så hold øje.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det er normalt at den nye vil hvæse og knurre, den er jo usikker på den anden og det med at bide i nakken, det gør Ludvig for at fortælle den ny at det er ham der bestemmer, en form for dominans, og for at sige "nu stopper du"..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
apr 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
Vil Ludvig med tiden lære at justere sin leg overfor den lille? Det der med at komme hoppende når han løber, så han nærmest "flyver" over i den lille er hans favorit, hvilket så resultere i, at den lille smider sig på ryggen og hyler - men det er vel fint nok, ikke? Han underkaster sig vel bare Ludvig?
Det eneste jeg er bange for er, at Ludvig vil kunne komme til at gøre skade på ham gennem legen
jan 2012
Når han kaster sig ned og hyler er det for at fortælle at han overgiver sig, når han bliver mere tryg vil han formentligt tage kampen op og lege med
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Hold da op som de har leget voldsomt
På min profil kan du finde videoer hvor drengene leger
apr 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
Så gik det første døgn, og jeg er faktisk ovenud overrasket over hvor nemt det er gået. Malthe (lille ny) havde et enkelt lille uheld på gulvet igår, da han blev så forskrækket over et af Ludvigs første forsøg på leg, at han kom til at tisse. Han kan snildt finde ud af kattebakken, dog skal vi lige vise ham hvor den står
Han spiser fint og natten forløb ganske roligt. Han sov hele natten igennem, undtagen en tisse- og spisepause ved 03.00-tiden. I morges så vi endda Ludvig vaske Malthe en lillebitte smule for derefter at kravle op i kurven til ham og sove et par minutter
Malthe hvæser nu også kun af Ludvig når han er for meget, og Ludvig stopper næsten hver gang den bette hyler
Hvordan med at lade dem være alene? Jeg har fri de næste par dage for en sikkerheds skyld, men jeg vil jo også gerne kunne handle ind, gå i bad eller vaske lidt tøj
Vi skal til dyrlægen i eftermiddag for at få fulgt op på den lilles vægt og for at få lavet endnu et sundhedscheck af ham, er der noget jeg bør være opmærksom på mht. gensammenførslen? Har hørt et par gange, at nogle katte ser de katte som har været ved dyrlægen som "nye" igen, da de jo dufter af dyrlæge?
Mvh Mette, Ludvig og Malthe
jan 2012
Når i allerede er nået så langt som at Ludvig vasker og sover sammen med Malthe så er den hellige grav velbevaret, hvilket betyder fred og ingen fare
Du har fået dig en lykkelig sammenføring, og blot på et par dage endda, vær du glad og lettet for det
Får vi et billede af de søde katte??
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Dejligt det går så godt
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Kan min store kat skade min killing?