1.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kan min store kat skade min killing? Kan min store kat skade min killing?

Hejsa! smiley

Vi har netop idag fået en lille ny killing, som skal bo her hos os.
I forvejen har vi Ludvig - en hellig birma blanding på 9 måneder.
Den nye killing er også en hellig birma blanding, men meget lille og tynd. Han er 12 uger gammel og de er netop idag blevet sat sammen - hvilket egentlig også går fint.
Mit bekymring går bare på om Ludvig mon kan skade den lille killing ved for voldsom leg? Han er på ingen måde hverken sur eller træt af den lille ny, han vil bare gerne lege, men den lille ny ser det som "angreb" når Ludvig kommer mod ham og begynder at hvæse og knurre.
Ludvig "lapper" til ham med poten og vil gerne bide ham i nakken - er det normalt det med nakken?
Jeg er simpelthen så bange for, at Ludvig kommer til at gøre skade på den lille, nu hvor den jo er tynd og skrøbelig i forvejen smiley

Killingens vægt er der styr på, og den er under kontrol både med dyrlægevejledning/kontrol og rigtig kost for den lille smiley
Mvh Mette, Ludvig og Lille Ny

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan min store kat skade min killing?
  • #1   4. maj 2014 du har først lige fået den i dag, så jeg syntes at det er flot at han er interessert i den. Og ja den ser ham som værende stor og farlig.
    jeg har haft en 8 uger gammel killing til mine 18 katte uden problemer (han var fundet på motorvejen). De store passede godt på ham, selvom at de gerne ville lege med ham. De tåler mere end de ser ud til at kunne klare. Selvfølgelig skal han ikke have lov til at bide den. Men snart skal den lille nok bide ham.
    så hold øje.

• #3   4. maj 2014 Det er tvivlsomt at Ludvig skulle skade den lille ny, særligt når du fortæller at han har acceptere det og vil lege, i leg vil han normalt stoppe når den lille hyler på en helt særlig måde, så jeg syntes ikke du skal være nervøs..

Det er normalt at den nye vil hvæse og knurre, den er jo usikker på den anden og det med at bide i nakken, det gør Ludvig for at fortælle den ny at det er ham der bestemmer, en form for dominans, og for at sige "nu stopper du"..

• #4   4. maj 2014 Den kan godt, men en voksen kat der er ordenlig i hovedet vil ikke skade en killing uden grund

• #5   4. maj 2014 Det lyder som en nem sammenføring. Så sæt du dig bare på din fingere og lad dem selv klare ærterne smiley

• #6   4. maj 2014 Tusind tak for svar - jeg vil prøve at tage den lidt mere med ro, og lade dem selv finde ud af det smiley

Vil Ludvig med tiden lære at justere sin leg overfor den lille? Det der med at komme hoppende når han løber, så han nærmest "flyver" over i den lille er hans favorit, hvilket så resultere i, at den lille smider sig på ryggen og hyler - men det er vel fint nok, ikke? Han underkaster sig vel bare Ludvig?
    Det eneste jeg er bange for er, at Ludvig vil kunne komme til at gøre skade på ham gennem legen smiley

• #7   4. maj 2014 Ludvig er bare lidt ivrig, med tiden vil den lille finde ud af at Ludvig ikke er farlig..

Når han kaster sig ned og hyler er det for at fortælle at han overgiver sig, når han bliver mere tryg vil han formentligt tage kampen op og lege med smiley

• #8   4. maj 2014 Røde var knapt 2år og vejede næsten 6kg da jeg fik Mitti på 14 uger og 1350g
    Hold da op som de har leget voldsomt smiley og der er aldrig sekt noget, jeg tror roligt du kan regne med, at de bliver venner og vil tumle godt sammen.

På min profil kan du finde videoer hvor drengene leger smiley

profilbillede
  • #9   5. maj 2014 Hvor er I allesammen altså bare søde til at hjælpe og komme med opmuntrende kommentarer! Tak! smiley

Så gik det første døgn, og jeg er faktisk ovenud overrasket over hvor nemt det er gået. Malthe (lille ny) havde et enkelt lille uheld på gulvet igår, da han blev så forskrækket over et af Ludvigs første forsøg på leg, at han kom til at tisse. Han kan snildt finde ud af kattebakken, dog skal vi lige vise ham hvor den står smiley
    Han spiser fint og natten forløb ganske roligt. Han sov hele natten igennem, undtagen en tisse- og spisepause ved 03.00-tiden. I morges så vi endda Ludvig vaske Malthe en lillebitte smule for derefter at kravle op i kurven til ham og sove et par minutter smiley
    Malthe hvæser nu også kun af Ludvig når han er for meget, og Ludvig stopper næsten hver gang den bette hyler smiley

Hvordan med at lade dem være alene? Jeg har fri de næste par dage for en sikkerheds skyld, men jeg vil jo også gerne kunne handle ind, gå i bad eller vaske lidt tøj smiley Kan jeg godt tage over at handle (ca. 30 min) allerede nu, eller bør jeg vente til min kæreste kommer hjem og kan holde "opsyn" :-)?

Vi skal til dyrlægen i eftermiddag for at få fulgt op på den lilles vægt og for at få lavet endnu et sundhedscheck af ham, er der noget jeg bør være opmærksom på mht. gensammenførslen? Har hørt et par gange, at nogle katte ser de katte som har været ved dyrlægen som "nye" igen, da de jo dufter af dyrlæge?

Mvh Mette, Ludvig og Malthe smiley

• #10   5. maj 2014 Smut du bare ud og handle og hvad du ellers skal..

Når i allerede er nået så langt som at Ludvig vasker og sover sammen med Malthe så er den hellige grav velbevaret, hvilket betyder fred og ingen fare smiley :D smiley

Du har fået dig en lykkelig sammenføring, og blot på et par dage endda, vær du glad og lettet for det smiley

Får vi et billede af de søde katte??

• #11   5. maj 2014 En ekstra elle 2 kattebakker kan være en hjælp når der er killing i huset smiley

Dejligt det går så godt smiley

• #12   5. maj 2014 Jako var 1½ kg da han flyttede ind som 12 ugers til min MCO kastrat på 1 år, som vejede en 8 kg dengang.. Det gik fint, og de blev hurtigt hinandens bedste legekammerater. Her er de en uges tid efter han flyttede ind smiley

profilbillede
Kommentér på:
Kan min store kat skade min killing?

Annonce