1.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Råfodring af Main coon killing :) Råfodring af Main coon killing :)

Jeg har 3 katte... en ældre Ragdoll herre på 9 år, en almindelig tilløber dame på 6 og nu sidste skud på stammen... en Main Coon killinge pige.. Hun er dog anderledes end de andre... stok døv, polydactyl med 6 tæer på alle 4 poter, hvid som sne og med et blåt og et brunt øje :O) En rigtig lille charmetrold.
Mine to andre er ikke vant til råfodring, så for dem er dette noget nyt. Men hun er vant til det og har fået det lige siden hun begyndte at få fast føde og dette vil jeg så fortsætte med. Indtil videre får hun optøet kød, da jeg er begyndt på det som jeg ikke selv gider spise i min fryser.. dvs... lettere frostskadede bøffer af okse, koteletter og fiskerester/afpuds....men hvad med kylling rå? og må man give hakket svin??

Nogle der har erfaringer med andre udskæringer, som katten ikke kløjs i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råfodring af Main coon killing :)
  • #1   12. maj 2014 et ting du skal huske - nemlig at hun får de vitaminer hun skal have. ellers kan det endelig grusomt galt - kender en avler som også foder med rådt, og hun havde ikke lige tænkt over det med vitaminerne, så hun endte med to killinger som på 2 dage brækkede benene. Hun var virkelig grædefærdig. Så hun endte med at både at foder med rådt og med tørkost. Hun truer ikke andet. Den ene var næsten solgt til USA, så det var øv

• #2   12. maj 2014 Da de andre ikke er til rå fodring, så står der altid Hills tørkost fremme til dem og masser af vand. Der er også en kæmpe krukke med kattegræs, da de alle er indendørskatte... dur ikke hvis man er døv at komme ud smiley
    Så det er KUN ment som et lækkert supplement til dem og hvor jeg slipper af med det jeg ikke selv gider spise. Samtidig får hun øvet jagtinstinkterne, da dyret jo lige skal dræbes en ekstra gang smiley

• #3   12. maj 2014 Ja, du må gerne give rå kylling, og giv hende især gerne lår så hun kan få gnavet godt. Daggamle kyller kan også være et hit?

Men ja, får hun meget råt kød, så husk at det ikke kun skal være muskelkød, da de så kommer i mangel af forskellige vitaminer og mineraler smiley
    Råt hakket må man gerne give, bare husk at det indeholder så meget mere overflade = flere bakterier, så det er ikke noget jeg giver råt selv af den grund (dårlige erfaringer med det).

Svin kan indeholde en eller anden livsfarlig bakterie (Aujeszkys sygdom), der dog skulle være udryddt her i DK. Men jeg giver af den grund kun tilberedt svinekød til mine smiley
    http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Aujeszkys-sygdom.aspx

• #4   13. maj 2014 Eva, der gjorde du mig da lige lidt bange smiley for en stund, for giver nemlig mine hakket kød engang imellem

Sygdommen har været udryddet i Danmark siden 1991 ifølge dit link smiley

• #5   13. maj 2014 i mine foderbøger, som bla er fra 2008 står der også at råt svinekød er en dårlig ting.
    Mine får kun råt oksekød - dem som gider det

• #6   13. maj 2014 A.P. - Jamen hvis dine ikke får dårlig mave af det, så er det næppe noget problem? Det har jeg bare oplevet et par gange hos mine når jeg har givet råt hakket, sandsynligvis pga. E.coli smiley

• #7   12. jun 2014 Holder mig vist bare til kylling, fisk, lam og okse smiley

• #8   13. jun 2014 Eva K.
    Ok, men nu har jeg kun givet dem det hakket kød, som jeg selv har spist, så hvis jeg kan spise det, kan de vel også smiley

• #9   13. jun 2014 A.P. Nu har jeg alligevel taget mig sammen og spurgt nogle bekendte som arbejder på Landbohøjskole og de siger at så længe produktet har været frosset i et par dage, så kan det sagtens tages op og serveres råt for dyrene.. både gris, ko, kylling, fisk mv, for så er bakterierne dræbt.

• #11   13. jun 2014 A.P. - Ja, men du spiser vel ikke råt hakket okse? smiley Det er jo det jeg snakker om, ikke tilberedt..

• #12   17. jun 2014 Annette M - Det er det nu som regel også. smiley

Eva - nå nej, det gør jeg altså ikke smiley

Kommentér på:
Råfodring af Main coon killing :)

Annonce