2.994 visninger
|
Oprettet:
Madmed højt fiber indhold {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en kat, der døjer med afføring der sætter sig fast i numse på hende efter toiletbesøg, lidt ala slap bagtil. Dyrelægen har foreslået at købe mad med højt fiber indhold i, men foder er et helt alfabet i sig selv. De er vandt til at få Acana Gracland men der er for meget protein i.
Er der nogen der kan anbefale foder med højt fiberindhold i, som jeg kan fodre med og dermed gøre at min kat for hår afføring ?
Hilsen Sophia
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Jeg gir selv mine det, da min den ene kat slikker sig meget, så han får både hård mave og har svært med at komme af med hårbolderne, hvis han ikke får kattemalt et par gange om dagen.
jul 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og måske noget zoolac eller Canikur (mælkesyrebakterier mm) kan rette op på tarmfloraen.
Kattemalt mener jeg ikke er det rette, når afføringen er for tynd.
dec 2006
forstår ikke hvad du mener med "ala slap bagtil"
Betyder dette:
**Er der nogen der kan anbefale foder med højt fiberindhold i, som jeg kan fodre med og dermed gøre at min kat for hår afføring**,
at du ønsker at din kat får hårdere afføring? Eller skulle der stå "gøre at min kat IKKE får hård afføring"?
jul 2008
har katten problemer med hård mave, skal den drikke mere (vådfoder).
Og så kan man købe Actilax på apotektet, det hjælper tarmene til at arbejde
jeg har selv en kat som blev med at få forstoppelse, men efter at jeg begyndte med actilax ja så er det hele blevet væk. man skal bare give katten 1 dråbe om dagen, indtil at den har normal afføring, og så lige nogle dage efter.
men når katten har dårlig mave, og den er lidt løst, så skal man nok ikke give den noget imod hård mave.
Måske zoolac kan hjælpe men jeg bruger somregle bare det fra RC, det plejer at give bedre mave i løbet af kort tid. Og så kan kattene somregle godt lide det.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Og ville gerne have bud på foder jeg kan give hende ?
jul 2008
jul 2008
dec 2006
Og det sædvanlige Acana-tørfoder kan du blande med noget hårbollekontrol-foder for at øge fiberindholdet. (ved dog ikke hvor højt proteinindholdet er). Eller noget Sensitive Stomach. Der er flere foderfirmaer der har mave-tarm-varianter.
Hvis du handler på zooplus kan du evt. prøve Kattovit mave/tarmdiæt. Det fås i både våd- og tørfoder.
nov 2010
Jeg forsøger at finde noget mod sart mave, har bare lige for en uge siden skiftet foder, så er nok nødt til lige at få hendes mave i balance igen inden jeg starter med nogen nyt igen.
Jeg må på apoteket efter Zoolac, vi er udgået fra det herhjemme i huset nemlig
Har godt hørt det med loppefrøskaller/HUSK, men kunne ikke huske hvor jeg havde hørt det og da jeg spurgte den ene af dyrelægerne hvor vi går, vidste hun ikke om det hjalp eller om man kunne give det til kat. Men nu har jeg hørt det direkte fra kattekyndige herhinde, så det må jeg også skaffe mig
Men lige 2 ting:
1: hvor kan jeg købe løppefrøskaller hvis det ikke skal være fra mærket HUSK (eller er det kun dem der laver det ?)
2: Kan jeg give det på andre måder end i maden, de får kun tørfoder nemlig, kan det blandes med zoolac eller kattemalt ?
dec 2006
Jeg køber Urtekrams psylliumskaller i Kvickly. Jeg ved det ikke, men tror altså ikke det er en god ide at give uden væske, da skallerne suger virkelig meget.
Kunne du ikke introducere kattene for lidt vådfoder også? Det er jo godt for nyrerne med noget væske.
nov 2010
Derudover røre min kat ikke andet end tørfoder, så det bliver lidt svært
Hvor meget skal hun have af om dagen ?
dec 2006
nov 2010
dec 2006
Men igen, jeg tror altså ikke at det egner sig til tørfoder. Hvis hun er helt og aldeles afvisende overfor vådfoder, så ville jeg nok i stedet give flere fibre ved at supplere det vanlige tørfoder med noget hårbollekontrol-foder.
Hvis hun kan lide A 38, så kunne det måske være godt til at blande psylliumskaller i.
Madmed højt fiber indhold