417 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Råfodring og vitamintil skud ? Råfodring og vitamintil skud ?
Jeg har en kat på 3 kg, der ikke spiser tørkost. Hun får så sin vådfoder med iblødt tørfoder, men da jeg ved flere lejligheder har givet begge katte råt kød, har jeg erfaret at Mille helt klart gerne ville spise kun råt. Jeg vil gerne gå mere over til råfodering og mit spørgsmål er så, hvordan sikre jeg mig at hun får nok vitaminer og mineraler osv. Findes der flyderende vitamintilskud man kan hælde over eller hvad gør man lige ?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Og du bør ikke blande tørfpoder og vådfoder
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.085
du kan godt blande vådfoder med tørkost- min krumme havde fået en ide om at man da ikke skulle spise tørkost - vådfoder smager jo meget bedre. Så jeg har måtte bruge 3 mdr på at få ham til at spise tørkost igen
mit råd vil dog være at prøve noget forskelligt. Nogle mærker smager bedre for katten end andet. på internattet brugte vi exigent eller sterilised fra rc, hvis vi havde nogen som ikke gad at spise.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Jeg ved godt det ikke er optimalt, men det er foreløbig den bedste løsning, ellers lever Mille kun af vådfoder og det synes jeg bestemt ikke er fyldelstgørende.
Anja:
Tak for linket , det vil jeg da bestemt nærlæse
Jeg har prøvet over 10 forskellige slags og kører stadig med det hun havde med, da jeg fik hende og det er mindre godt.
Jeg har prøvet på alle mulige måder med det tørkost, jeg har også prøvet kun at gi tørkost og så "sultestrejker" hun og det dutter jo heller ikke. Hun rører det bare ikke, hvis det står fremme som tørkost og vådfoder er jo ikke nok alene. Men til gengæld æder hun som en hest, når det er rå mad. Den anden dag fik hun 100 gr. rå lever og det åd hun hurtigt og da bettemanden Speedy ikke var så hurtigt, så åd hun da lige hans også
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.085
det viste sig at hun ikke lige havde tænkt på at de skulle have haft dobbelt så mange vitaminer end hun havde kommet i. Og derfor kunne knoglerne ikke bærer kattens vægt.
så man skal altså sørger for at give vitamin tilskud når man foder med rådt/barf.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
apr 2014
Liv:
Hvis du havde læst mit indlæg, ville du kunne læse, at jeg har en kat der IKKE spiser tørfoder, men til gengæld er hun vild med rå føde, derfor jeg spørger.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
så man skal altså sørger for at give vitamin tilskud når man foder med rådt/barf.
apr 2014
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/vitaminer/182477
mar 2012
og her er to code hjemmesider hvor du kan læse lidt
(link fjernet)
(link fjernet)
apr 2014
Ejjj, tusind tak for linket, så føler jeg mig lidt bedre orienteret
Har jo hele tiden blandet opblødt tørkost med vådfoderet, fordi jeg ikke var sikker på at der var nok af det hele i vådfoderet(LUX) Jeg mener da at LUX er fuldfoder, så jeg kan vist godt springe det tørkost over - jubbiii, så er jeg fri for at se på en kat der bare "rynker på næsen" af maden og så går igen.
apr 2014
mar 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det skulle det være når det er fuldfoder, men jeg har nu heller ikke helt tillid til det.
Men hvis man varierer lidt mellem forskelligt vådfoder, så får katten nok det den skal have - mangler der noget i den ene slags foder, er det nok i den anden slags.
Hvilken slags tørfoder får hun i øvrigt? Kunne være, at der er noget andet hun ville synes om...
apr 2014
Mille er en lille kat på 3 kg., selvom hun er 14 mdr. Hun vejede kun 1,8 kg, da jeg fik hende
Jeg har prøvet meget forskelligt tørfoder(10 slags) men gider ikke bøvle med det længere.
Tørfoderet er fra Aldi med en hvis kat på
Råfodring og vitamintil skud ?