2.423 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
41 Svar
Uvelkomne katte Uvelkomne katte
Sagen er den, at der hvor jeg bor, har vi en gang i mellem problemer med en kat, som mener, at den ejer det hele.
Den er på ingen måde bange for vores hunde, men ligger og hvæser af dem, og langer ud efter dem, inde i vores egen have...
Hvordan ville i som kattemennesker have at jeg taklede situationen?
Jeg ved ikke hvor katten bor, den vader lidt rundt over det hele og i alle haver, så det er lidt svært at finde ud af hvor den bor, og umiddelbart ved ingen det
0 synes godt om
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Er det store racer??
Ellers burde hundene da kunne klare situationen med et dask - og ikke mere.
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
aug 2010
Hvad man gør?
Tjah.. man kan jo prøve at finde ejeren ved hjælp af fremlysninger i byen, Flyers i postkasser mv.
Skulle man være så heldig at finde en ejer, kan man jo tage en pæn snak med dem og sige at den faktisk skræmmer dine hunde, om de ikke kan prøve at holde den lidt mere hjemme eller evt. lave en indhegning af haven? Det er jo også til gavn for katten.
Men hvis du finder ejeren, så vær opmærksom på, at det kan være nogle der synes at deres kat bare skal have lov til at passe sig selv.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jaa du kan hegne haven ind, så det besværliggør katten at komme ind i din have, du kan sprøjte vand på katten så du fortæller den at den ikke er velkommen, du kan sprøjte med gå væk kat rundt om i haven og håbe på det hjælper, husk det skal gentages med mellemrum, da lugten fortager sig..
Men alt det er jo udgifter for dig..
Kan du komme til katten så du kan se om den er øremærket?? Det er jo den nemmeste måde at finde ejer på via øremærke..
Hvis du kan finde ejer kan du forsøge at tage en snak med denne og forsøge ejeren at holde katten væk fra din grund, men chancen for at dette sker er nok desværre minimal..
maj 2014
Katten er noget reserveret, og virker ikke glad ved at jeg nærmer mig, så der leger jeg kylling
Jeg må sætte nogle fremlysninger op.. Og hvis det ikke lykkedes, hvad gør jeg så?
jan 2012
Jeg forstår godt du ikke vil bekoste en hel masse for at holde katten væk, men du spurgte hvad vi ville gøre i din situation, og det er præcis hvad jeg ville gøre, jeg ville starte med at sprøjte vand efter katten hver eneste gange jeg så den, ofte vil det være nok til at katten vil gå uden om din have, hvis det ikke virkede så ville jeg forsøge med gå væk kat..
Og du har vel for øvrigt hegnet haven ind, hvordan holder du ellers dine hunde på din grund??
aug 2010
I øvrigt er internaterne ved at være godt fyldte, så du får nok ikke meget ud af det.
Og hvis du hentyder til oldtidsloven om mark og -vejfred, så søg den i feltet, den er alt for kedelig at gå i gang med så sent.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
er der noget som kan få sindet i kog så er det katte, i nabosammenhænge. Kender det fra da jeg arbejdede for kv. vi havde rigtig mange opkald af den slags, og man kan komme med loven 1000 gange uden at det hjælper. for mange katteejere gider ikke at holde deres katte hjemme.
så næste gang du ser den i haven, tager du en spand vand og smider efter den. det er ikke synd for den tørre igen - bare lov mig at du ikke gør det når det er koldt.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Her er det så slemt mine egne bankede hinanden og kun kan være ude en ad gangen nu
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
aug 2012
aug 2012
jan 2012
Ja i er nogle der mener at folk med fritløbere er uansvarlige og bryder loven og så er vi andre der har en anden opfattelse..
Jeg elsker at få besøg af mine naboers katte i mine have, de hygger sig og nyder livet, de fanger musene der sponser rundt på marker og i haver og mægtig gerne vil ind i mit hus, jeg syntes rent faktisk at fritløbende katte gavner meget mere end de skader..
Og nej jeg ville ikke syntes det var ok at min nabos hund, hest, ged m.m. kom i min have, for de ødelægger meget mere end de gavner..
aug 2012
jul 2008
i byer er der mange som har løsgående katte, og man kan ikke rende rundt og fremlyse alle katte som bare gå forbi ens have.
jeg har da alene i min have 3-4 forskellige katte, og kun 1 ved jeg hvor bor. Resten tjaaa de bor nok et sted. Men jeg har da også en fetil hankat som får vand. Han vil gerne sidde foran min løbegård og drille de andre, så han har altså fået vand. I år har han dog ikke været her men jeg ved at han lever i bedste velgående, så han har nok bare fået for meget vand.
på internattet havde vi også en del mennesker som mente at katten var herreløs hver gang den gik i haven - det var så bare naboens kat. Så man skal lige overveje om den virkelig er herreløs eller det bare er en som går sin tur.
aug 2012
Dog kan jeg godt forstå det er træls hvis den gentagende gange er den samme kat der er til gene, og så må man jo gøre et eller andet.
jul 2008
så det man skal gøre er at gøre ens have til et sted som er uinteressant, og kedeligt
jul 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2006
aug 2012
jan 2012
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Så istedet for alt det "Ihhh hvor er det irriterende, tråden er rodet nu" Tag det da som det er, det er jo ikke alverdens ulykke, vel
Det kommer nok til at ske igen en anden dag at en bruger smutter og det giver en lidt rodet tråd.
Kan I alle have en god aften
feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
Ja der en en lov. - men som ejer kan man altså ikke tage en snak med sin kat om at den ikke må færdes i naboens have.
Det er også en mulighed at man laver en indhegning til sin kat.
Men langt de fleste katte har det Bedst med at være sin egen herre og færdes hvor den vil.
Min egen kat går hvor det passer den- også i alle de andres haver.
Kan de ikke li det- må de skræmme den væk.
Kan de slet ikke li katte - så må de sku blive inden døre
aug 2012
aug 2012
feb 2009
Hvorfor er det så at katte går langt hjemme fra og kan tage ture der varer flere dage ?
Jeg ved at nogle katte trives med en katte gård.
Men der er i virkeligheden også mange der kigger ud igennem "tremmerne" og bare gerne vil ud og være KAT.
Der kan være grunde til at man laver en kattegård til sin kat- måske en stor vej eller andet.
Men det bliver ALDRIG en sur nabo der bestemmer om min kat skal lukkes inde.
Men jeg ville heller ikke blive sur hvis han jagede min kat væk med en spand vand eller andet.
For det må være vilkårene når man ikke er på sit eget område.
- og det ved katte også.
feb 2009
Den er gal i skalden. Og den banker alle katte.
Ser jeg den - så løber jeg efter den. Ligesom den jagter alle de andre katte.
Den er meget sjældent i min have mere.
Den er ikke kommet noget til - og den ved der bor en sur dame her
aug 2012
feb 2009
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
feb 2009
Men liv skrev noget og jeg svarede.
maj 2014
Men okay, hvis det kun handler om hvad dyrene bedst trives med, er jeg sikker på at mine hunde også vil elske at vade ind i andre folks haver som det passer dem..
- og jo, selvfølgelig er vores hegn indhegnet i forhold til hundene. Men en hæk med trådhegn er ikke en hindring for en kat.
Tror ikke den vil blive væk af at få vand.. Jeg har flere gange kastet ting efter den (kun for at forskrække), og det får den ikke til at stoppe med at komme.
Må prøve at få taget et billede af den og fremlyst den, og så håbe at den har en ordentlig og fornuftig ejer, som godt kan forstå den er pisse irriterende for at sige det ligeud
dec 2006
Den er jo ikke blevet våd af at du kaster med ting ;-), så du kunne da lade vand komme an på en prøve.
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 137
aug 2010
En bette spand er sgu da nok og ja, hjortetaksalt kan de ikke lide.
nov 2011
Aflivning - en seriøs omgang vand, jeg foretrækker vandet.
nov 2011
Uvelkomne katte