{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.394 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
11. okt 2006
Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367

Stakkels stakkels Perle dreng {{forumTopicSubject}}

Nok lidt langt, men skal bare ud med det. smiley


Ja det ser ikke godt ud for Perle drengen, det har stået på siden i Onsdag, hvor han kom til dyrlægen på grund af at han ikke kunne tisse. For et 1 1/2 års siden havde han sten i blæreren og har siden fået Royal Canin Urinary S/O moderate calorie mod blærer sten, med lav kalorier fordi han også skal tabe sig.

Kom til dyrlægen hurtig i Onsdag, da jeg opdagede han ikke kunne tisse om formiddagen.
Dyrlægen tog et kateter op for at få urinen ud, hun sagde at hans penis var meget lille og viste mig at kun det mindste kateter kunne komme igennem. Spurgte om han stadig havde sten siden han ikke kunne tisse, nej ikke hvad vi kunne mærke, da kateteret ikke stødte imod noget. så nu var der passage gennem urinrøret. hmmm Ok... De fik en masse urin ud med lidt blod i.

Der var ikke bakterier i urinen og alt så godt ud, derfor fik han ikke antibiotika, men skulle have smertestillende hver dag.

Så skulle jeg holde øje med om han tissede om aften/nat, så jeg havde han inde i soveværelset sammen med mig. Han havde tisset 5 bitte små tis tårer, på størelse med en 1 krone. Så ringede Torsdag morgen og fortalte det. Jeg skulle sørge for han drak meget vand og spiste meget vådfoder.

Sagde i tlf at hvorfor de ikke havde taget et røngen billede igår, for at se om han stadig havde sten.
"Dyrlægen - det kan vi ikke se på et røngen, det er bedre at vi bestiller en skanningvogn, som for 1 1/2 år siden, der kan vi se meget mere.. Nå vi aftalte at næste ugen skulle vi se på det...fik ingen tid...

Underligt at sige det når vi for 1 1/2 år siden opdagde at han havde sten, da de tog et røngen billede.

I dag fredag morgen opdagede jeg at han nu slet ikke kunne tisse igen, så 1 kop kaffe imens jeg fik ringet og så bare afsted så hurtigst som muligt..

DER tog dyrlægen sørme det røngen som undrede mig ikke blev gjort om Onsdagen. Der fandt de nogle småsten som hun viste mig på røngen billedet og lige inden for urinrøret var en eller 2 små sten, det var derfor han ikke kunne tisse. Nøjjj inderst inde blev jeg godt nok gal.. smiley

Så nu skulle vi til Valby dyrehospital med ham, da de ikke var der imorgen. Afsted igen i bil til dyrlæge hospitalet. Stakkels Perle hele dagen i den varme havde gået med dèt.

På dyrehospitalet sagde dyrlægen "mand" at Perle skulle i narkose og de vil tage stenene ud, sætte et kateter i urinrøret til i morgen og skuppe den sten der sad i urinrøret ind i blærer igen og have væske drop... De vile lige undersøge hvilken sten der var tale om.. Men det bedste sagde dyrlægen HVIS Perle havde tendens til sten ville det være det bedste at fjerne penis knoglen, "En større operation" så han aldrig ville få problemer med det mere, men det kunne man gøre i fremtiden og ikke idag.

Men hvorfor filen Grrrrr kunne min dyrlæge ikke have taget et røngen billede i Onsdags, som jeg spurgte om, så ville de jo have set den lille sten som blokerede i urinrøret.. Så Perle ikke skulle alt det her igennem fra i Onsdags og jeg fylder rund på Søndag, men selvfølgelig er det vigtigst med Perle drengen at han bliver rask..

Jeg ved ikke hvornår han kommer hjem, håber på i morgen så jeg har ham hjemme på min fødselsdag.

Hvis nu dyrlægen havde taget det røngen i Onsdags, så ville det hele ikke kommet til at havde koste ca 10.000 kr. Men pyt det er ikke pengene, men alligevel ærgeligt og rigtig synd at Perle skal alt det her igennem.

Jeg er bare sååå ked af det, håber snart at dyrlægen ringer, så jeg kan høre mere.

Undskyld hvis det er skrevet lidt forvirrende, det håber jeg ikke, for er selv forvirret og rigtig ked af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels stakkels Perle dreng
  • #2   23. maj 2014 Årrhh nej stakkels Perle og stakkels dig Janne..

    Jeg ville godt nok også være frustreret hvis jeg var dig, for hvorfor søren tog de dog ikke det røntgen i onsdags, når han før har haft sten, øv altså hvilke smerter det kunne have sparret Perle for og dig for bekymringer smiley

    Jeg håber snart du høre noget og han kommer hjem igen, samt at han snart vil være på toppen igen smiley

    Kram til dig Janne smiley


  • #3   23. maj 2014 Åh nej da. Jeg håber, at Perle snart er frisk igen. Og så ville jeg nok tage en meget alvorlig snak med den dyrlæge.

    Kram smiley


  • #4   23. maj 2014 Nu er jeg forvirret - man ser om der er krystaller/sten i urinen ved en simpel urinprøve

  • #5   23. maj 2014 Øv for pokker for en masse unødig smerte og stress i har været igennem fordi dyrlægen ikke gad at tage et røntgen billede smiley
    Sender varme tanker og overskud til jer smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #6   23. maj 2014 Susan..Tusind takker, ja man bliver ski ked og fortvivlet over at ens guldklump skal alt det igennem. smiley Tak for krammet til Perle og mig det luner. smiley

    Heidi..Tusind takker. Ja man fatter ikke at jeg selv skulle spørge om Hvorfor de ikke tager et røngen og så viste det sig idag at de godt kunne se problemet på røngen billedet alligevel.
    Tak for krammet det luner smiley

    Susanne...Tusind takker. Jeg håber også at Perle snart er frisk igen og kommer hjem imorgen xxxxx.. Susanne jeg tager fra nu af en anden dyrlæge, som jeg ved er dygtige nemlig Skovlunde- Herlev dyreklinik..Jeg tror ikke at jeg vil snakke mere med de dyrlæger mere. Tak for krammet det luner smiley

    Lis...Ja det kan jeg godt forstå du er forvirret, alle dyrlæger ved da det, men de sagde kun at der ikke var bakterier i urinen og alt andet så fint ud og intet om stenene. smiley

    N9nna..Tusind takker..Ja det bare såå synd for Perle drengen med alt det han har være igennem med smerter og stress i alle de dage. Tror godt de gad tage et røngen, men nej nej det kunne man ikke se på et røngen billede..Men Idag tog de et og sørme kunne man se det, ævv
    Tak for du vil sende noget varme og overskud, det luner. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #8   23. maj 2014 Hej Tøsen 1987....Tusind tak skal du have. smiley
    Nej det er forfærdeligt når vores kære dyr bliver syge, det gør rigtigt ondt i hjertet. smiley

    Men jeg er rigtig ked af at høre du har mistet din dejlige kat, ja det gør virkelig ondt, men jeg tror også det var det bedste du kunne gøre for din kat, Nu har hun heldigvis ingen smerter mere og leger med mine og de andre katte i deres kattehimmel. smiley

    Ja jeg har besluttet mig for at bruge en anden dyrlæge nu. smiley
    Har du ikke en katte opsparing, det har jeg haft i mange år, jeg sætter lidt hver måned ind, det kan hurtig blive til mange penge, hvis man selvfølgelig ikke er så uheldig at ens kat bliver syg inden man har sparet lidt penge til dyrlæge regningen.
    Tusind takker for din bekymring for Perle, det luner. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #9   23. maj 2014 Jeg har stadig intet hørt fra dyrehospitalet, smiley tør dårlig at lave noget, render rund med min mobil i lommen, skulle gerne i bad, men tænk hvis de ringede imens,
    Jeg håber det er godt nyt at jeg ikke har hørt fra dem, selv om han sagde han ringede engang i aften, så jeg fik lidt at vide hvordan det går Perle mm.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #11   23. maj 2014 Ja det er nemlig rart at vide man har lidt på kistebunden, hvis der skulle ske noget.

    Jeg har haft Perle siden han var 14 måneder. Han fylder 9 år her den 21-7 smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #13   23. maj 2014 Takker Tøsen. smiley

  • #14   24. maj 2014 Lyder mærkeligt - både hvad angår røntgen og urinprøve.
    Dyrlægen skulle også gerne kunne se forskel på, hvilken type sten der er tale om, da de to typer har forskellig facon.

    Struvit-sten kan opløses med medicin og korrekt foder. Kalcium-sten kan kun bortopereres.

    Det kan for øvrigt være en stakket frist at skubbe en sten tilbage i blæren, for den kan kort tid efter falde ned i urinrøret igen.

    Held og lykke hos den nye dyrlæge - og tillykke med fødselsdagen.

    PS: Min mors ene kat fik i sin tid bortopereret penis på sin hankastrat pga sten.
    Der var efterfølgende ingen problemer ud over, at han ikke var helt "tæt".


  • #15   24. maj 2014 Åh altså, hvor er det synd for jer smiley . Det er i sig selv rigelig slemt at have en syg kat, og det bliver da endnu værre af dyrlægesjusk.

    Jeg krydser fingre og tæer for, at Perle snart er frisk og rask!



  • #16   24. maj 2014 Åh nej Janne smiley
    Det er jeg ked af at læse.
    Synes ikke det er længe siden , der sidst var noget.
    Krydser alle de tæer og ben og fingre jeg kan.
    Rigtig god bedring med stakkels Perle smiley

    Godt Janne at Perle har dig som mor smiley


  • #18   24. maj 2014 Jeg håber Perle får det godt igen og at du kan få ham hjem på din runde dag smiley og tillykke med den runde dag smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #19   24. maj 2014 <b>Mega</b> Mange tak skal du have.

    Dyrhospitalet har lige ringet og Perle skulle have det godt, men hævet i urinrøret og har ikke spist noget.
    Der var mange små sten og Perle har desværre ifølge dyrlægen tendens til at få sten, det er ikke sten der kan gå væk med medicin. smiley
    Da jeg spurgte om jeg i fremtiden kunne give ham trænebær for at gøre urinen sur, sagde han, at det kan også risikerer at danne sten, at urinen blive mere sur, da der er flere forskellige arter af sten. Det blev jeg meget overrasket over at høre, da jeg aldrig har hørt at trænebær kunne gøre det værer. Men mon ikke det er en mere sjælden art af urinsten, det kan blive værer med. ?

    Men Perle skal ligge med kateteret i til i morgen og så skal de observerer han til på mandag om han tisser normalt. Så jeg får ham nok ikke hjem før Mandag, måske, det vil de ringe om i morgen.

    Mega ""Det kan for øvrigt være en stakket frist at skubbe en sten tilbage i blæren, for den kan kort tid efter falde ned i urinrøret igen.""

    Det tænkte jeg også da dyrlægen fortalte det, men jeg håber de ved hvad de gør.

    Mega.."" Min mors ene kat fik i sin tid bortopereret penis på sin hankastrat pga sten. Der var efterfølgende ingen problemer ud over, at han ikke var helt "tæt""

    Det er dejligt at høre at det kan lade sig gøre, men synes det er synd hvis de går og drypper. Men det kan være de idag er blevet bedre til at lave et indgreb, så katten ikke går og små drypper. Han snakkede noget om penis knoglen, skulle fjernes. Men vil lige høre nærmere om det, når jeg snakke med dyrlægen igen. Da det ikke er noget vi skal gøre nu.

    Mange takker for fødsdags hilsen. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #20   24. maj 2014 Tinka...Ja man er slet ikke sig selv, når ens kat er syg. Ja...Jeg har prøvet et par gange nu, hvor dyrlæger har sjusket og måtte finde en ny dyrlæge.

    Havde jo i mange år haft en af de dygtigste dyrlæger herhjemme, hun havde kun katte i sin praktisk. "Katteklinikken" Men hun flyttede til Grønland.. ævv ævv
    Der blev jeg godt nok ked af det. smiley

    Mange tak for de krydsede finger og tæer til Perle drengen. smiley


  • #21   24. maj 2014 Ja Janne
    Det er utrolig hårdt når ens nærmeste syge.
    Glad for at hører at det går. smiley
    Og Megas fortælling viser heldigvis der kan gøres noget.

    Kan forstå du fylder rund i morgen, tillykke og noget tyder på vejret bliver fint smiley
    Hejser lige flaget. smiley
    Skal du holde gilde ?

    PS et foto af eget flag der var hejst i anledning af Christians konfirmation. smiley


    profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #22   24. maj 2014 <b>Tine</b> Mange tak skal du have. smiley

    Ja jeg synes heller ikke det er så længe siden, der sidst var noget, Det var med Tulle pigen.

    Tak...Ja hvad gør man ikke for sine guldklumper.. smiley

    Og Takker for alle de krydsede tæer, ben og finger og god bedring til Perle. smiley



  • #23   24. maj 2014 smiley <3

  • #24   24. maj 2014 Jeg krydser stadig fingre for snarlig bedring.

    Nå nå så du holder stor fest i morgen, hvornår skal vi komme? smiley

    Stort tillykke med i morgen. smiley



  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #25   24. maj 2014 Lotte Tusind takker, for en god bedring til Perle og fødselsdags hilsen, det luner. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #26   24. maj 2014 Jette..Tak..Ja jeg håber også Perle får det godt igen uden at skal døje med urinsten "Aldrig" mere. xxxx Men jeg får desværre ikke Perle hjem i morgen, det gør lidt ondt. Men måske er det det bedste, både for ham og mig selv. smiley

    Og mange tak for fødselsdags hilsen... smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #27   24. maj 2014 <b>Tine</b> Ejjj takker hvor sødt af dig og så endda dit eget flag, smukt.. smiley

    Ja selvfølgelig er og bliver vejret fint i morgen, kan det andet..hehe smiley

    Nej det er blevet udsat i Onsdags.. Jeg kan ikke rigtig nyde dagen, når jeg ved Perle ligger på dyrehospitalet, så hellere udsætte det, så alle har det godt.. Så vi bliver kun et par stykker til god mad, rødvin mm og LAGKAGE som jeg elsker og skal lave her i aften.



    profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #28   24. maj 2014 Susanne...Tak.. Hvor er du sød, smiley så kan alle de krydsede finger, da kun gøre Perle drengen rask og frisk igen.

    Du kommer bare, bare ikke fra morgen stunden af haha..men der er masser af god mad mm. til dig også,, smiley

    Og Tak for fødsdags hilsen. smiley


  • #30   26. maj 2014 Jeg har været fraværende hele weekenden pga træf og konfirmation, så først nu er jeg kommet til computeren..

    Så et forsinket tillykke med fødselsdagen i går, jeg håber du havde en god dag trods Perles fraværd, og så håber jeg selvfølgelig at det går bedre med Perle nu.. smiley


    profilbillede
  • #31   26. maj 2014 Nåå

    Et sødt kort Heidi smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #32   26. maj 2014 Tusind takker <b>Vibse og Heidi.</b> smiley

    Sikke et dejligt fødsdags billede Heidi. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #33   26. maj 2014 Update om Perle drengen.

    Dyrlægen ringede i formiddags og sagde Perle havde tisset fint nu, så jeg kunne komme og hente han idag. jaaaaa smiley

    Hvor blev jeg altså glad, vi kom efter han ved ca 15.30 tiden
    Dyrlægen sagde at Perle havde lidt feber og at han savlede, de var sikker på at det var stress, Han har aldrig savlet herhjemme, så jeg tror også det er stress han har, .for at havde være på dyrehospitalet i 3 dage, hvor han fik den helt store tur, ang hans urinsten og har være i narkose.. Men kan ikke lide at han skulle i narkose, men det var jo nødvendigt,

    Da jeg kom ind og så ham i transportkassen, kunne jeg godt se at han blev rigtig glad for at se mig og høre min stemme snakke til ham, så jeg fik åbnet lågen og nussede han som jeg plejer, nøjj det nød han.. Kunne også se at han ligesom smaskede, det gør han normalt ikke.

    Han skal have 2 tab 2 gange daglig af antibiotika i 5 dage plus smertestillende i 5 dage. Har lige givet han det første gang herhejmme.

    Ja de andre katte var jeg sikker på ikke ville ham, de gik en stor bue uden om ham og hvis de snuste til han væste 2 af kattene. Men han har ligge lidt under sengen og andre steder, ligesom om han ikke kunne finde ro, så jeg lukkede døren ind til soveværelset og blev der inde lidt med ham og da han opdagede at døren blev lukket, kom han ud fra sengen og så nussede vi til den store guldmedalje og han nød og spandt sørme, det gjorde jeg et par gang i løbet af aftenen, det faldt han lidt til ro på. smiley

    Her til aftenen har han ligge på gulvtæppet og strækket og rullet sig imens jeg sad hos han, og hold da op hvor han spandt. Så kommer det "sjove" imens han lå der healede jeg han ved maveregionen, han lå mussestille, det har han aldrig ville så langt tid, men har kunne mærke at der skete noget godt og pludselig begyndte han at drømme, altså spjætte lidt med benene og kroppen midt på stuegulvet.. haha det gik faktisk hurtigt at han sov så fast, sad der i ca 15 - .20 minutter og healede han.

    Han han ikke spist ret meget, måske 10 stykker tørfoder. men jeg tager han ind i soveværelset kun ham og mig i nat og der får han vådfoder og meget lidt tørfoder, da dyrlægen som jeg siger at han SKAL slankes.

    Har lige kikket hvor han ligger, han ligge under sengen i soveværelset, det kan jeg ikke lide, for det plejer han ikke at gøre, mon ikke det er fordi han lige skal blive sig selv oven på de 3 dage på hospitalet, tror det har være ret slemt og stresset for han. smiley
    Håber han bliver sit dejlige jèg igen i morgen. xxx smiley

    Tak til alle jer der har krydset både finger og tæer og ben og ønsket han god bedring, I er bare guld vær..En stor krammer til jer..Takker. smiley


  • #34   26. maj 2014 Jeg håber han har det bedre i morgen og ikke under sengen smiley

  • #35   26. maj 2014 Janne
    Sikke skønne nyheder smiley <3

    Tak for Update smiley


  • #36   26. maj 2014 Hvor er det godt at høre at han har tisset selv og er i bedring..

    Savleriet kan jo skyldes 2 ting, stress og hvis han har været i narkose har han måske været indtuberet, og det kan jo have generet slimhinderne så han ikke rigtig har styr på mundvandet..

    Jeg tror at grunden til han gemmer sig er fordi han er stresset og utryg, han har lige været et fremmede sted i 3 dage og nu er han hjemme og ingen af de andre katte kan lide ham, jeg tror egentligt godt han ved han er anderledes nu, så han skal lige finde sin plads igen..

    Der kan måske godt gå et par dage før alt er tilbage til normalen igen, men jeg tror bestemt det liver godt igen smiley
    Syntes det er rigtig fint du lader man være for sig selv igen i soveværelset, så kan det være han bliver hurtigere tryg samt han vil ikke være utryg ved at gå på bakke, for det er jo altafgørende at han ikke holder sig for længe lige nu..


  • #37   26. maj 2014 Sikke en dejlig update. Nu krydser jeg for, at han er sig selv i morgen, og at pillerne hjælper ham til at blive helt rask igen. smiley smiley

  • #39   27. maj 2014 Velkommen hjem perle! Håber at du hurtigt bliver dig selv igen smiley

  • #40   27. maj 2014 Velkommen hjem Perle smiley

Kommentér på:
Stakkels stakkels Perle dreng

Annonce