492 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Natacha S
Natacha S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hårbolle evt dyrlæge? Hårbolle evt dyrlæge?

Hej alle smiley

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har overtaget den dejligste semi langhåret kat Nala på 6 år. Hun er min 1 kat og derfor ved jeg ikke det store om katte.
Jeg har kun haft hende i ca 1 måned nu. Problemet er at hun har kastet op nogle gange. Den seneste uge har det været 2 gange. Se billede.
Hun har været svær at fodre på, vil gerne spise tørfoder en dag og næste dag vil hun ikke, så prøvede jeg vådtfoder og det har hun spist i 14 dage nu, men "gider" ikke spise det mere.

Mine spørgsmål er
Er det normalt for katte at være så "kræsne"?
Ser opkastet normalt ud? Som i at det "bare er en hårbolle"?

Jeg ringer til dr dyr i morgen, men vil gerne hører jeres svar smiley

Natacha

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårbolle evt dyrlæge?
  • #1   27. maj 2014 det der er bare en hårbolle
    du skal have fat i noget kattemalt, og så giver du lidt lidt - står på pakken hvor meget man giver
    en gang god ting er kattegræs

hvad giver du den af foder ?

• Natacha S
    Natacha S Tilmeldt:
    maj 2014

#2   27. maj 2014 Okay godt nok. Jeg har købt noget der hedder premiere High 5 adult, som skulle være godt mod hårboller, men hun har kun fået det i 2 dage nu, så det er begrænset hvor meget det virker. Før det fik hun fit+fun som er vådtfoder, men det gider hun ikke spise mere.

• Natacha S
    Natacha S Tilmeldt:
    maj 2014

#4   27. maj 2014 Ok det prøver jeg. Tak for svar smiley

• #5   27. maj 2014 Jep det er en lille fin hårbolle smiley bare vent til der kommer en på 6-8 cm og bliver skudt ud som en kanon og lander 1/2 m fremme smiley
    Jo du skal bruge børst og kam meget, men du vil stadig opleve hårboller når du har en langhåret kat, men her er det sjældent jeg bruger malt, det er jo olie og sukker, og katte skal i mine øjne ikke have sukker.
    Min gamle Bimse har alle dage været slem til hårboller, også med børstning hver eller hver anden dag, så kommer der en til to gange i ugen en hårbolle, mine har så have adgang og spiser græs og så kommer de op.
    Da jeg havde indekatte uden have, så kunne han finde på, at rå æde af fodret for, at brække sig,,, kan også ske om vinteren hvor han ikke gider ud.
    Jeg ville havenoget katte græs til katten,, og hvis din kat bare ligner mine lidt så ender hårboller tit på det eneste tæppe jeg har eller under sengen eller tilsvarende besværlige steder smiley

• #6   27. maj 2014 eller bag en høj skab som står op af væggen hvor man så ikke lige opdager det før efter et godt stykke tid smiley vi er lige ved at skal pakke så der bliver ryddet lidt op, og så skulle den ene skab lige ud og støvsuges bagved. Her lå en hårbolle som havde taget turen ned af væggen smiley
    god tør

• Natacha S
    Natacha S Tilmeldt:
    maj 2014

#7   27. maj 2014 Hehe gode historier! ja den første hun lagde lå på min seng. Mums hehe de er nu ret søde de katte smiley

• #8   28. maj 2014 ... eller brække sig godt og grundigt ned mellem de to plader på en radiator!

Kommentér på:
Hårbolle evt dyrlæge?

Annonce