Hårbolle evt dyrlæge? Hårbolle evt dyrlæge?
Hej alle
Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har overtaget den dejligste semi langhåret kat Nala på 6 år. Hun er min 1 kat og derfor ved jeg ikke det store om katte.
Jeg har kun haft hende i ca 1 måned nu. Problemet er at hun har kastet op nogle gange. Den seneste uge har det været 2 gange. Se billede.
Hun har været svær at fodre på, vil gerne spise tørfoder en dag og næste dag vil hun ikke, så prøvede jeg vådtfoder og det har hun spist i 14 dage nu, men "gider" ikke spise det mere.
Mine spørgsmål er
Er det normalt for katte at være så "kræsne"?
Ser opkastet normalt ud? Som i at det "bare er en hårbolle"?
Jeg ringer til dr dyr i morgen, men vil gerne hører jeres svar
Natacha
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
du skal have fat i noget kattemalt, og så giver du lidt lidt - står på pakken hvor meget man giver
en gang god ting er kattegræs
hvad giver du den af foder ?
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2014
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Jo du skal bruge børst og kam meget, men du vil stadig opleve hårboller når du har en langhåret kat, men her er det sjældent jeg bruger malt, det er jo olie og sukker, og katte skal i mine øjne ikke have sukker.
Min gamle Bimse har alle dage været slem til hårboller, også med børstning hver eller hver anden dag, så kommer der en til to gange i ugen en hårbolle, mine har så have adgang og spiser græs og så kommer de op.
Da jeg havde indekatte uden have, så kunne han finde på, at rå æde af fodret for, at brække sig,,, kan også ske om vinteren hvor han ikke gider ud.
Jeg ville havenoget katte græs til katten,, og hvis din kat bare ligner mine lidt så ender hårboller tit på det eneste tæppe jeg har eller under sengen eller tilsvarende besværlige steder
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
god tør
maj 2014
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hårbolle evt dyrlæge?