Arrrgh! Stor fremmed kat er efter mine - hvad kan man gøre? Arrrgh! Stor fremmed kat er efter mine - hvad kan man gøre?
Jeg har 3 kastrerede hankatte, som bor udenfor og de enes rigtig godt. Nu er der en kæmpestor fremmed kat, som er begyndt at komme her og der er ofte slagsmål at høre, også om natten. Den virker til at være vild. I morges opdagede jeg så, at den ældste af vores havde et meget grimt sår på bagparten og vi tog straks til doktor dyr. Han blev bedøvet for at vi rigtigt kunne få lov at kigge på det, kom på antibiotika og ligger stadig og er ikke helt frisk endnu. Jeg er simpelthen så GAL - den store fremmede kat var her igen lige for en time siden og jeg løb alt hvad jeg kunne efter den og kastede med sko, men suk... den er jo nok ligeglad. Hvad i alverden kan man stille op? Jeg frygter for de andre to katte og så sandelig også for ham, der er kommet til skade.
Hvordan kan jeg jage den væk og vil det hjælpe at lukke vores egne katte inde om natten f.eks. eller vil den anden så overtage territoriet når de ikke er der?
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 137
nov 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
nov 2011
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Så d kan jo forsøge at kontakte KV og høre om der er en aftale og så få dem til at sætte en fælde om ude ved dig, men det kræver jo selvfølgelig at du holder dine katte inde indtil den fremmede kat er fanget i fælden, for ellers går de jo nok i den..
Hvis det altså er en ejerløs kat, for selv om den virker sky og i ikke kan komme i nærheden af den, så kan den godt have en ejer, den vil måske bare ikke snakke med fremmede mennesker..
nov 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Du kan alligevel forsøge at kontakte KV selvom de ikke samarbejder med kommunen, så forhør dig om du må låne en fælde og sætte op, dog vil aflevering til internatet jo blive eget bøvl og betaling, men det kan måske betale sig i det lange løb, frem for dyrlægeregningerne..
nov 2011
nov 2013
Arrrgh! Stor fremmed kat er efter mine - hvad kan man gøre?