1.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Rikke K
Rikke K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Arrrgh! Stor fremmed kat er efter mine - hvad kan man gøre? Arrrgh! Stor fremmed kat er efter mine - hvad kan man gøre?

Jeg har 3 kastrerede hankatte, som bor udenfor og de enes rigtig godt. Nu er der en kæmpestor fremmed kat, som er begyndt at komme her og der er ofte slagsmål at høre, også om natten. Den virker til at være vild. I morges opdagede jeg så, at den ældste af vores havde et meget grimt sår på bagparten og vi tog straks til doktor dyr. Han blev bedøvet for at vi rigtigt kunne få lov at kigge på det, kom på antibiotika og ligger stadig og er ikke helt frisk endnu. Jeg er simpelthen så GAL - den store fremmede kat var her igen lige for en time siden og jeg løb alt hvad jeg kunne efter den og kastede med sko, men suk... den er jo nok ligeglad. Hvad i alverden kan man stille op? Jeg frygter for de andre to katte og så sandelig også for ham, der er kommet til skade.

Hvordan kan jeg jage den væk og vil det hjælpe at lukke vores egne katte inde om natten f.eks. eller vil den anden så overtage territoriet når de ikke er der?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arrrgh! Stor fremmed kat er efter mine - hvad kan man gøre?
  • #1   30. maj 2014 Jeg ville skynde mig at sætte en masse opslag op, for at høre om nogen kender til katten - ejer den eller har samme problemer. Så kan du sikkert få ham indfanget via kattens værn hvis han er herreløs. Ring og tal med dem på mandag. Fandt nummeret til dem smiley 38881200 Hvis du finder ejeren, så bed dem om at få deres kat kastreret, da det kan hjælpe på hans trang til at tæske andre katte.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    nov 2013

#3   31. maj 2014 Nu har vi over 3 kektar grund, så det er ikke lige en mulighed at indhegne. Katten er, så vidt jeg kan se, vild og man kan overhovedet ikke komme i nærheden af den - det tætteste vi har været på er vel ca. 60 meter. Så render den sin vej. Ja jeg kunne jo prøve at søge efter en ejer, jeg tvivler bare på en sådan kat har en ejer.

• #4   31. maj 2014 Hvis den er vild så betal kattens værn for at hjælpe med at få indfanget katten.

• #5   31. maj 2014 Afhængigt hvor du bor så har nogle kommuner en aftale med Kattens Værn om at indfange vilde katte..

Så d kan jo forsøge at kontakte KV og høre om der er en aftale og så få dem til at sætte en fælde om ude ved dig, men det kræver jo selvfølgelig at du holder dine katte inde indtil den fremmede kat er fanget i fælden, for ellers går de jo nok i den..

Hvis det altså er en ejerløs kat, for selv om den virker sky og i ikke kan komme i nærheden af den, så kan den godt have en ejer, den vil måske bare ikke snakke med fremmede mennesker..

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    nov 2013

#6   31. maj 2014 Kattens Værn arbejder desværre ikke sammen med Lemvig Kommune, så det var ikke en mulighed. Jeg har i dag holdt alle 3 katte "inde", dvs. de er i en 200 m2 stor stald med høloft m.v. Her er de vant til at være lukket inde hver nat om vinteren og det er også altid her de får foder året rundt. De virker ikke spor utilfredse. Jeg har ikke set den fremmede kat hele dagen. Har været ude for at rense sår og give antibiotika. Det er et meget grimt bid, det er tydeligt det lige er hjørnetænder der har været bidt med, der er et meget dybt hul og et lidt mindre. Håber virkelig vi kan undgå, at det lukker sig for hurtigt så der opstår bylder. Kryds lige fingre for det...

• #8   31. maj 2014 Det var da en god ide NFO-Moar smiley

Du kan alligevel forsøge at kontakte KV selvom de ikke samarbejder med kommunen, så forhør dig om du må låne en fælde og sætte op, dog vil aflevering til internatet jo blive eget bøvl og betaling, men det kan måske betale sig i det lange løb, frem for dyrlægeregningerne..

• #9   1. jun 2014 Rikke, du kan stadigvæk godt bruge kattens værn, men hvis din kommune ikke har lavet en aftale med dem, så skal du selv betale. Ring og tal med kontoret smiley Jeg synes det er bedst for dine katte at den indfanges. Så kan de undersøge den for øremærke og chip og om den er tam eller vild.

• Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    nov 2013

#10   2. jun 2014 Takker for endnu flere svar - jeg har 7-9-13 ikke set katten de sidste 2 1/2 dage og den var ellers oppe omkring vores indkørsel i dagene omkring slagsmålet. Det KAN jo være den har fundet hjem, hvis den har et hjem, eller er rendt et andet sted hen. Ellers vil jeg tage kontakt til Kattens Værn.

Kommentér på:
Arrrgh! Stor fremmed kat er efter mine - hvad kan man gøre?

Annonce