{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

9. juni kl. 19.05 på DR1 {{forumTopicSubject}}

Kattens hemmelige liv
Dokumentar fra BBC fra 2013.

Hvad foretager din kat sig egentlig, når den går ud af kattelemmen?

I et banebrydende eksperiment er 50 katte fra en engelsk landsby blevet udstyret med gps-halsbånd og kamera, så man dag og nat kan følge enhver af deres bevægelser fra jagt i baghaven til afpatruljering af territoriet. Hvor langt strejfer katten? Hvor meget jager den? Opfører den sig forskelligt inde og ude, og hvor stærkt er båndet egentligt mellem kat og ejer? Her er i hvert fald nogle katteejere, der til deres overraskelse opdager, at deres elskede følgesvend faktisk har to hjem!



Kommentarer på:  9. juni kl. 19.05 på DR1
  • #5   9. jun 2014 Det skal jeg da lige prøve at huske, det lyder som en interessant udsendelse smiley

  • #7   9. jun 2014 Hvis det er en ældre udsendelse tror jeg det har været sendt på animal planet, men derfor skal det nu alligevel ses, det er altid interessant sådan noget smiley

  • #8   9. jun 2014 Det skal da klart ses smiley

  • #11   9. jun 2014 Tænkte lige det samme Jesper

  • #13   9. jun 2014 Har lige set udsendelsen. En fornøjelse - dejlige katte, gode folk og hyggelig landsby. smiley (men ih hvor det forstyrrer mig, når bestemte katte, man udmærket kender kønnet på, bliver omtalt som "den") .

    Jeg fik det indtryk, at de fleste katte var neutraliserede, men ja, mærkeligt at der ikke blev nævnt noget om det, for det er da væsentlig information.


  • #15   9. jun 2014 Var der underlægningsmusik?! Det bemærkede jeg overhovedet ikke :-S

  • #16   9. jun 2014 Ja jeg sad også og tænkte er de mon alle neutraliserede eller hvad???

    Men tror de var neutraliserede, for ellers ville det nok have set en del anderledes ud..

    Sjov udsendelse, men om den ligefrem fortalte vildt meget man ikke i forvejen vidste, det er så et spørgsmål, lidt lærte man da men meget lidt..

    Jesper jeg opdagede heller ikke lige underlægningsmusikken smiley
    Men jeg bemærkede de manglende undertekster i starten smiley


  • #17   9. jun 2014 Jeg var faktisk noget skuffet!

    Tænk, at det kan komme som en total overraskelse, at flere katte kan stortrives sammen uden at slås og tilmed vaske hinanden.

    Og at katte opdeler deres territorier ikke blot fysisk, men også i tid, har man vidst i mange år.

    PS: Jesper, tror du ikke, det er en nabo, der har spillet højt, for jeg hørte heller ikke nogen musik?


  • #20   9. jun 2014 Hahahaha Jesper
    Nårrhh ja lige der hvor vi følger katten der går under bilen det er rigtigt der er underlægningsmusik, men ellers bemærkede jeg ikke noget smiley


  • #21   10. jun 2014 Jeg synes det var interessant, det der med at kattene i et område tilpasser sig efter hinanden, og sådan på skift går ud. Det kan måske forklare hvorfor Tyson i en periode ikke ville ud om natten, hvis der lige havde været en fertil hankat i området. Der er i perioder en stor rød kat som lusker rundt, så det kan være Tyson gerne vil undgå nærkontakt med den smiley

    Ellers synes jeg det var et godt program, det var sjovt at se deres ruter, hvordan de delte kvarteret op mellem sig.


Kommentér på:
9. juni kl. 19.05 på DR1

Annonce