894 visninger
|
Oprettet:
øv micky er blevet indlagt {{forumTopicSubject}}
er lige kommet hjem fra dyrlægen. Micky er blevet indlagt til i morgen, med krystaller i urinen -øv øv øv
hans urin var fuldt med betændelse og der var noget i urinvejen som gjorde at de ikke kunne sætte et kateter op.
han blev syg i går aftes, men tissede da i det mindste. han har flere gange tidligere haft problemer med blærebetændelse som kom af stress, derfor troede jeg jo også bare at det var sådan en tur igen. Men til morges var han dårlig og ville ikke have noget med. Lå bare i sin kurv, og tissede. Så af sted til dyrlægen - syntes at der var MEGET langt der ind i dag.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Godt at han kommer hjem imorgen
jul 2008
men heldigvis er det ikke samme kat hver gang - dog har Tille taget en god del af æren i de sidste par år, men vi håber at det hjælper når vi flytter fra skimmelsvampen. Det mener dyrlægen at det vil.
mne jeg kan hente ham i morgen formiddag/middag, så burde han være frisk igen. Stakkels kat at skulle sove hos dyrlægen når han nu er vant til en god varm seng med tæpper mm.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Jeg føler virkelig med dig og micky drengen
Da jeg selv lige har være turen igennem med Perle drengen, han kunne pludselig ikke tisse, han havde også nyresten, som var blevet til små sten efter han har fået speciel nyre foder i 1 års tid, så de var blevet meget mindre, men der sad en sten ved urinvejen, så han måtte overnatte på dyrehospitalet i 3 dage.
jul 2008
det er sjovt for Birger kan ikke finde Micky. De to plejer ellers at være uvenner - vil bestemme begge to. Men Birger har været lidt sjov hele dagen - han lå også foran Micky i nat hvor jeg var oppe. Ligesom om at han kunne mærke at der var noget galt
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det specialfoder, "blærekatte" får, indeholder jo et stof, som forsurer urinen.
Kan det tænkes at have irriteret hans blære?
Har dyrlægen talt om at foretage en kikkertundersøgelse af blæren?
jul 2008
han får pt sterilised fra rc, da jeg tidligere har snakket med rc omkring urinay. Her fik jeg at vide at steriliseden var lige så god som urinay når det galt katte med tendes til blærebetændelse
men nu skal han så tilbage på urinay igen. Hvilket bliver sjovt når man har 16 andre og mad stående fremme 24/7.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
(og god fornøjelse til Anja med specialfodring .... hvordan det så lader sig gøre med 17 katte :-S )
jul 2008
jeg håber at han kan få det nogle gange i løbet af dagen,og at det ikke gør noget hvis han spiser lidt af det andet.
han vil helst have vådfoder, og det plejer han i forvejen at få 2-3 gange om dagen.
det jeg bare ikke helt kan forstå, er hvorfor han har fået krystaller. Jeg er meget huk på i forvejen hvad de får at spise. alt bliver tjekket inden de får det . Så det skal jeg lige hører af i morgen.
selv det foder som jeg bruger som godbidder, ligger lavt i magnusiumen. faktisk ligger det lavere end deres normale foder.
vådfoderet har jeg ikke kunne finde noget i.
det eneste kan være tunen om morgen. Ellers ved jeg ikke hvad det skal være. Og her er det sådan en mega lille portion de får (16 katte om to dåser)
men det håber jeg på at jeg får at vide i morgen
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg spørger, fordi det viste sig, at min ene kat, som også var dårlig pga blæreproblemer, i forbindelse med undersøgelsen fik taget blodprøve, der konstaterede dårlige nyrer.
jul 2008
så er Micky kommet hjem igen. Han skal være på urinay i et stykke tid, og har fået indsprøjtning med pencilllin og skal have "blå piller" i nogle dage.
De mente at det hele er startet fordi han ikke har drukket nok i de sidste par dage, samtidigt med at han har brugt lidt for meget tid i vores vinduskarm med ca 35 graders varme. Han plejer nemlig at få vådfoder flere gange om dagen, men i de sidste dage har han ikke været inde og få noget.
Da vi kom hjem drak han lige et par spande vand. Han ville ikke have mad eller vand hos dyrlægen, og han blev da også meget glad da han så os.
har da også haft det lidt dårligt med at han skulle overnatte der oppe. Han har boet på internat i 4 år inden jeg fik ham hjem. Så man havde da lidt om han troede at han var kommet tilbage.
men nu er han hjemme og ligger lige nu og snokker ude på køkkenbordet
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
God bedring med Micky
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jul 2008
men hvor er han træt. virkelig træt. Men der var også en del betændelse til stede, og han har været en del igennem, så man kan nu godt forstå ham.
Og Birger blev glad igen, da Micky kom ind af døren. De bliver ikke perlevenner, men den anden må ikke være væk.
øv micky er blevet indlagt