1.706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

P-piller til kattemor P-piller til kattemor

Jeg kom til at diskutere med en bekendt hvorvidt en kat må få p-piller imens den har diende killinger. Jeg vil sige nej, for at katten får det imens den er drægtig kan skade killingerne, så vil jeg jo også mene at det kan gøre noget ved mælken. Er jeg helt forkert på den? (:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-piller til kattemor
  • #1   17. jun 2014 Kattemor må gerne få p-piller mens hun har diende killinger, det skader ikke killingerne, i meget få tilfælde kan det stoppe mælken, men det er sjældent, oftest vil man gøre det fra killingerne er ca 2-4 uger for at forhindre at mismor går i løbetid igen og mister interessen for killingerne..

• #2   17. jun 2014 Jeg har aldrig oplevet, at p-piller skulle betyde noget. Her får missemor altid p-piller efter fødsel.

• #4   17. jun 2014 Min hun-kat fik killinger for 11/2 uge siden - jeg har nu svært ved at holde hende inde i det gode vejr. Jeg er ret nervøs for at hun skal gå i løb eller blive gravid allerede. Jeg vil sterillisere hende når killingerne er rejst efter 12 uger, men er det p-piller man anbefaler indtil da eller kan hun få en p-sprøjte. Men så længe killingerne dier kan hun vel ikke blive gravid, eller ? Er der ikke risiko for betændelse i livmoderen ved p-piller ? Hun skal kun have dem i 11-12 uger, derefter bliver hun ordnet.

• #5   17. jun 2014 Hun kan sagtens blive drægtig, mens killingerne dier. Det er meget normalt, at en hunkat kommer i løb ganske kort tid efter fødsel.

• #7   17. jun 2014 Afsted efter p-piller i morgen smiley Rigtig svært at holde hende inde, når den anden kat gerne vil ud. Synd at holde Po inde, fordi Pixie har killinger. Pixie holder sig på grunden (en nedlagt kro som er lavet til lejligheder. Hun opholder sig mest på naboens altan. Men ja det er et sats man tager....Men jeg holder dem begge inde til jeg har fået fat i p-piller. Den anden kat er ordnet. Jeg har ingen kattelem og må heller ikke sætte en i her hvor jeg bor til leje, desværre - ellers havde en kattelem med chip været løsningen. En dør eller vindue står åben. Killingerne vil blive holdt i et tilstødende værelse til køkken-alrum med en net-dør for.

• #8   17. jun 2014 Heidi: hvordan kan det være du vil vente 2-4 uger med at give p-piller? Mormis kan vel godt komme i løbetid inden man begynder på det, kan hun ikke? (:

• #9   17. jun 2014 Normalt vil mismor sjældent gå i løbetid før efter killingerne er 2 uger, og oftest venter hun til de er 4 uger, men det er meget forskelligt og de fleste dyrlæger anbefaler at man venter til killingerne er over 2 uger, for at sikre at mælke produktionen ikke stopper..

• #10   17. jun 2014 Jeg giver altid min missemor p-piller en uges tid efter fødsel.

• #12   17. jun 2014 Hun er løbet ud to gange efter hun har født - begge gange har jeg skyndt mig at lukke døren til soveværelset, hvor killingerne er, så hun ikke går ind og henter dem. Dør/vindue står kun åben, når jeg er i nærheden. Når netdøren er lavet kan hun ikke flytte killingerne - så må hun sige til, når hun skal ud eller ind til dem...Dog kommer killingerne også ud i køkkenalrum i kortere perioder, når jeg er der og der vil alt være lukket ud.

• #13   18. jun 2014 Min begyndte på p-piller i går og hun var meget tæt på at gå i løb - det kunne dyrlægen se ved at røre hende på bagpartiet.
    Hendes killinger er i dag onsdag 3 uger gamle, så det går meget stærkt!

• #14   18. jun 2014 Mange tak for svar, så blev jeg lige en tand klogere. (: dejligt.

Det er ikke os selv der har fået killinger, men min faster og hendes familie.

• Dorthe J
    Dorthe J Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #15   18. jun 2014 Min kat fik killinger for knap en måned siden. Tre dage efter fødslen var hun væk i over en dag. Jeg blev bekymret for om hun havde været på drengesjov og ringede til dyrlægen og spurgte, hvor hurtigt´han anbefalede at jeg kunne komme med hende og få hende steriliseret. Han sagde et par uger efter fødslen, så jeg var afsted i sidste uge. Og den var god nok, hun var drægtig igen!

• #16   20. jun 2014 Min Pixie fik en p-pille i går, men det skræmmer da lidt det du skriver Dorthe, for hun var jo ude ved et uheld i 4 timer sidste nat...): Håber ikke der er sket noget. Men hun passer dem stadig lige godt og omsorgsfuldt og har masser af dejligt nærende mælk til dem. Så kan hun vel ikke have været i løbetid og blevet gravid ? Ellers må vi jo tage endnu et kuld ):

• #17   20. jun 2014 jo hun kan sagtens være drægtig igen. Der er jo den mulighed at tage hende med til dyrlæge og få hende steriliseret og hvis der skulle være killinger kan de fjernes i samme omgang. Det ville da være synd for katten at få et kuld killinger så hurtigt igen og når du giver p-piller kan killingerne blive misdannet eller født for tidligt.

• #18   20. jun 2014 Det gør jeg hvis det viser sig hun er drægtig. Hun er meget spinkel, så det ses ret hurtigt. Men vil helst vente med sterillisation til killingerne er rejst. Min anden hun-kat ændrede helt personlighed, da hun blev sterilliseret. De mener hun havde fået en lille hjerneblødning af narkosen - ved godt det sker meget sjældent, men vil helst ikke ricikere det samme, når hun har killinger.

Kommentér på:
P-piller til kattemor

Annonce