457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

R.I.P Kairo R.I.P Kairo

Fro to dage siden måtte jeg stå hos dyrelægen og sige farvel til min fantastiske killing Kairo som ikke engang nåede at blive et år. Han blev påkørt af en bil lige foran vores hus, og bilen stoppede ikke engang for at se om han led. Heldigvis er jeg (og mine katte) kendt i byen, så de hentede mig straks. Kairo havde gemt sig under en bil, og jeg samlede ham op og tog ham indenfor. Først kunne jeg ikke se nogle skader, og intet blod og håbede hans jamren var fra chok.

Da jeg satte ham ned kunne jeg dog straks se han var hårdt ramt, idet han ikke kunne stå på sine bagben, og han afførede ukontrolleret på mit gulv. Jeg kørte ham til den nærmeste dyrelæge, og han lagde Kairo til at sove så han kunne blive undersøgt. Dyrelægen sagde fra starten at det var ret alvorligt, men forsøgte sig alligevel med røngten (mit lille håb), hvor det var tydeligt at der intet var at gøre.

Kairo havde fået knust sit bækken, og havde store skader på sine hofter. Dyrelægen fortalte at det ville kræve mange operationer, samt total ambutering af halen og ville ende i at koste mig minimum 20.000kr, og selv da ville han ikke kunne garantere mig at det ville være vellykket. Han sagde at han har set katte komme sig fra svære skader, men at det kunne gå begge veje. Jeg valgte derfor at få Kairo aflivet, og han sov ind mens jeg snakkede til ham, og nussede ham.

Det er første gang i min tid med kat at jeg har måtte lade en kat aflive efter en ulykke, og jeg brød fuldkommen sammen. Jeg er bare så evigt taknemmelig over at der var nogle der hentede mig så jeg kunne hjælpe Kairo, for hvem ved hvor længe han havde ligget der på den måde nu personen der påkørte ham ikke følte behov for at stoppe skønt Kairo var en stor dreng på 3kg og folk der vidnede hændelsen råbte efter bilen.

Modbydeligt hårdt at miste et kæledyr på den måde. R.I.P dejlige Kairo.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R.I.P Kairo
  • #2   19. jun 2014 Årrhh stakkels Kairo..

God tur over regnbuen, nu har du ikke ond mere smiley

• #3   19. jun 2014 RIP Kairo. Godt at du kom hurtigt til så han kunne få fred så hurtigt efter! smiley

• #4   19. jun 2014 smiley

• #5   19. jun 2014 R.I.P lille Kairo

• #6   19. jun 2014 smiley
    Stakkels Kairo og stakkels dig, men godt at du fandt ham så han ikke led længere end højest nødvendigt.

R.I.P.

• #7   19. jun 2014 Åh nej hvor trist
    Godt du gav Kairo fred smiley
    Trøstekram herfra.

• #8   20. jun 2014 Jeg havde jo stadig to andre herhjemme, men jeg valgte at Chaplin (min sort/hvide som er vokset op sammen med Kairo) kom ud og bo på den gård hvor han er vokset op og hvor hans søskende er. Ferb (min gamle kat) er ikke så tit hjemme og gider ikke rigtig lege.

Jeg prøvede at holde Chaplin inde, men han rendte bare rundt i vinduerne og peb. Det var tydeligt at han ikke ville kunne affinde sig i at være indendørs igen, og det ville også kræve jeg som minimum fik noget selskab til ham, hvilket jeg ikke er klar til. Så Chaplin bor på en gård, langt væk fra trafik hvor jeg kan komme ud og besøge ham, og så nusser jeg bare om Ferb. Han er lidt ældre, og indtil videre har han vist stor respekt for vejen.

Ferb ændrede fuldkommen sind efter jeg fik de to små, og var aldrig hjemme, og når han endelig var gad han slet ikke kæle. Han spiste bare maden og så gik han igen. Efter de to små ikke er her mere er han blevet vildt kælen, og han hoppede selv op til mig igår da jeg sad og så film. Så under omstændighederne tror jeg vi er nået frem til den bedste løsning.

Kommentér på:
R.I.P Kairo

Annonce