hvorfor er folk så ligeglade med vildkatte??!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu brugt 4 dage på at fange en lille til skadekommen killing ind.
Jeg har på mine gå ture observeret en lille sort killing som så FORFÆRDELIG ud, ikke kunne gå på sit ene ben,og blødte fra hovedet. Hun var en vildkat og bestemt ikke interesseret i at komme med mig.
Jeg lånte fælde af dyrenes beskyttelse og har så tjekket fælde de sidste 4 døgn hver 3. Time. Var blevet enig med DB om at idag var sidste chance da det så løb ind i weekenden,så alt blev krydset og endelig,endelig gik hun i. Den stakkels lille mis sad i fælden i morges og spruttede og skældte ud. Smed et håndklæde over og af sted til dyrlægen.
Missepigen blev aflivet med det samme,hun havde flækket kraniet fra næse til øre,manglede halvdelen af næsen,havde brækket benet flere steder,blødte fra begge forpoter og var meget tynd. Stakkels stakkels mis som endeligt har fået fred!
Hvorfor er jeg den eneste i en hel by som reagerer på sådan en stakkel,er folk virkeligt ligeglade? Grrr
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Rigtig flot indsats, godt at der er nogen der reagere..
Hvorfor er der så få der gør noget, ja det spørgsmål er der nok en del der stiller sig selv, måske fordi de har nok i sig selv, ikke ved hvad de skal gøre, er bange for at det kommer til at koste dem penge, ikke tænker særligt om katte..
Jeg kunne sikkert komme på mange andre muligheder, men det er i hvert fald nok nogle af grundene..
Jeg er kun selv glad for at jeg ikke bor et sted hvor der er vildkatte, kattene heromkring er alle ejerkatte og ser sunde og raske ud, trods en del af dem dog må være gårdkatte der jeg er omringet af ikke mindre end 5 gårde og så er der alle de almindelige parcelhuse for ikke at snakke om de gårde der ligger et par km herfra, men alligevel ser kattene her omkring fine ud og der er ikke en masse af dem, så vi må have nogle ansvarlige gårdejere og i det hele taget katteejere her omkring..
Ellers havde jeg nok også fået min sag for, for jeg kan ikke se en kat lide eller ikke blive varetaget ordentligt, så det er nok heldigt for mig
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg ved ikke, om det er "tiden", der gør, at mange i dag er sig selv nok. Jeg husker ikke, at det var sådan før i tiden.
Selv husker jeg kun én, som ikke ville hjælpe en tilskadekommen kat.
Hun var mere bekymret for, om det var kommet en bule i hendes bil efter påkørslen, og hun ville under ingen omstændigheder have katten ind i bilen for at få den til en dyrlæge, for tænk, hvis der kom blod i bilen.
Ellers oplever jeg folk meget søde til at hjælpe, men det skyldes måske, at jeg bor i et landbyområde.
maj 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 134
Bliver bare så gal over at ikke en eneste kan tage deres tlf og bare i det mindste prøve at kontakte en eller anden. Havde vi ikke fanget hende var hun død af smerter,sult og tørst.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Når folk ikke hjælper tror jeg ofte det er fordi de oplever at selv skal betale lidt ud af egen pengepung. Eller at de ikke bare lige kan ringe til KV eller DB efter nogen som så kommer og ordner det hele for dem let og elegant. Det er jo desværre ikke kun vildkatte men også herreløse syge umærkede katte som har været i menneske hænder engang som DB får en del henvendelser om. For nogle uger siden drattede der sådan en kat om i en af mine venners boligkvarter. Den havde længe havde gået rundt i området og hutlet sig igennem så godt den kunne . De antog den kom fra en gård og mente faktisk at den klarede sig meget godt. Så forsvandt den i nogle uger og da den kom tilbage var den meget tynd og helt gul i huden og i pelsen. Men jeg tror ikke ret mange vidste at det betød at katten faktisk var ved at dø. Den drattede så om og blev fundet af en som har kat selv . DB blev kontaktet og de fik en tid hos dyrlægen næste dag . Ham der fandt den sad så med den til om morgenen, hvor han så blev nød til at få fat i en taxa og hurtigt køre den til dyrlægen fordi den ikke kunne vente til den aftalte tid. Da katten så havde fået fred og de kom til regningen . Sagde dyrlægen jeg er lige nød til at tjekke at du har fået lov til at komme med katten og DB betaler. Hun fortalte så at de faktisk har oplevet at folk kom med deres egne katte og sagde at DB skulle betale.
Ja man kan godt undre sig over at folk ikke er mere villige til at hjælpe. Jeg tror det kostede ham 250 kr at hjælpe den stakkels kat. Det er jo ikke ligefrem en formue og man kan da i det mindste ringe som du siger og fortælle at der går en skadet vildkat rundt.
hvorfor er folk så ligeglade med vildkatte??!!