{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.355 visninger | Oprettet:

Kræsen kat? {{forumTopicSubject}}

Nu synes jeg efterhånden jeg har prøvet alle mulige slags vådfoder til min kat Ferb, men han er simpelthen sådan en diva. Han dufter til den serverede mad, og så kigger han på mig som om han tænker "det der kan du da selv spise". Alle mine andre katte har bare spist hvad der er blevet serveret, så jeg har aldrig tænkt over det før.

Min veninde kom så forbi med et brev whiskas (hvilket jeg aldrig har hørt godt om), og så spiste han det med stor velbehag smiley

Jeg er virkelig ikke fan af at skulle give ham whiskas, og tænkte på at forsøge mig med hills sience. Nogle erfaringer med det? Eller er i stødt på noget andet som bare har faldt i god smag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsen kat?
  • #2   21. jun 2014 Jeg har det på samme måde. Uden helt at kunne sige hvor jeg har det fra, så har jeg altid set whiskas som katteverdenens svar på junkfood. Det er heller aldrig med i undersøgelser el. lign. smiley

    Jeg har altid brugt multifit selv, da mine katte altid har fået en lækker pels af det og stor ros fra dyrelægen, så det var det første jeg forsøgte mig med. Jeg har forsøgt mig med aldi's idet de med deres tørfoder lå i toppen af en tænk test, jeg har forsøgt med alle slags fra "de billige hylder" i maxi zoo, samt netto's, fakta's og så videre. Nu er der så kun de dyrere mærker tilbage og jeg tænkte jeg ville spørge herinde før jeg rev ned af hylderne. smiley

    Har ellers en nabo, som er lykkelig idet hun det sidste stykke tid har fået en enorm mængde vådfoder ind til hendes katte hver gang han ikke kunne lide det smiley


  • #3   21. jun 2014 prøv at kigge på zooplus.dk der er rigtig mange forskellige slags.
    Vores er vilde med det der hedder gourmet. Jeg har også købt cosma, det er de ikke så vilde med.
    Det kan købes lidt billigere på zooplus.de


  • #4   21. jun 2014 Ej hvor sjovt, jeg sad faktisk lige derinde. Tusind tak for tippet med .de!

    Så må vi prøve at se hvad divaen siger til gourmet smiley


  • #6   21. jun 2014 Afveksling er kodeordet her - med mindre det bare er et stykke svinekød, det kan man ALTID spise her!

  • #7   21. jun 2014 her hos mine 17 rovdyr hedder det
    tørkost: rc sterilised
    vådfoder:smilla (KUN med tun+), bozita, pussi, miamor, goument, catessy (sikkert ikke lige det bedste men kattene elsker det, især det i gele)

    de skal så prøve almo nature næste gang jeg bestiller fra zooplus


  • #8   21. jun 2014 Hvis du giver et godt kvalitets mærke tørfoder..
    Og det eneste du kan få dem til at spise af vådfoder er Whiskas så er det jo bedre end ingenting, så længe atten ikke lever udelukkende af Whiskas, ser jeg ingen grund til at gå i koma over det..

    Jeg er heller ikke fan af Whiskas, men er det det eneste katten vil æde, "so be it"
    Evt kan du forsøge at købe Royal Canin til senior kat, det skulle dufte kraftigere, og det kan jo være det kan lokke, ellers måske prøv at give vådmaden et par sekunder i microovnen så det bliver lunt, det forstærker også duften..



  • #10   21. jun 2014 Jeg har lige købt catessy vådfoder i sovs, og det bliver gerne spist smiley

  • #11   22. jun 2014 Lige nu er det eneste, som rigtigt falder i min vådfoder-kræsenpind Biancas smag i øjeblikket, Applaws tun med rejer og Applaws tun med ansjos. Ved stort set alt andet jeg har prøvet snuser hun knapt til det før hun går igen, spiser måske af det første gang det bliver serveret, men det er så også dét. Og det til trods for at hun normalt ikke får det samme serveret to gange i træk smiley Men bare det at hun får noget vådfoder indenbords, er da altid noget smiley

  • #12   24. jun 2014 Prøv applaws.. Det er uden korn, som kattes maver faktisk har rigtig svært ved at fordøje. Origins er også rigtig godt!! Eller hos dyrlægen kan du købe id/ad vådfoder og det er kanon godt!! Royal Canin er tildels godt foder, men næsten halvdelen af indholdet er korn, hvilket katte fra naturens side ikke er bygget til at spise. Applaws er 80 procent kød og har absolut ikke sparet på noget. Rigeligt med vitaminet og mineraler. Fantastisk foder! Id/ad er dyrt vådfoder, men det går ind og styrker mave, levet og nyrer.. Så det er bestemt det værd.. Håber jeg var til nogen hjælp smiley

  • #13   24. jun 2014 Btw: whiskas er skidt foder fordi de ikke har alt i som en kat behøver, som feks taurin osv. Og de bruger enormt mange konserveringsmidler, hvilket bestemt ikke er godt ! Foder til katte er ligesom til mennesker, hvis vi spiser sundt lever vi længere og hvis en kat får ordentlig foder, lever de længere, får stærke negle, flot pels og godt mave-Tarm fordøjelses system. Man slipper for skæl osv. Whiskas er skidt for katte, og hvis det endelig er, så giv meget lidt ad gangen som en lille snack. Så snart min kat har spist lidt whiskas, kaster hun det op igen - især med deres mad sticks.. Så min erfaring er at man skal holde sig fra det!

  • #15   24. jun 2014 jeg har også prøvet nogle af de kornfri. mine gider dem simpelhen ikke
    desuden så har min dyrlæge advaret imod dem, idet de ser flere og flere katte med foderallergi efter at ejeren er startet på kornfrit.
    ja de kan også få det af andet, men lige netop kornfrit er en synder

    Men jeg er så hellere ikke modstand af korn i dyrs foder. Selv mine heste får det.
    DET som jeg er hys med er hvor meget magnesium der er i foderet. dog er jeg alligevel lige endt med en kat som fik urinvejsproblemer (han har tidligere haft det) pga manglende væske. Jo og så vil jeg helst give dem vådfoder med så meget kød som muligt.

    jeg har selv brugt rc i en del år nu, og alle mine katte trives på det.
    whiskas er jeg ikke meget for. vådfoderet er endelig godt nok, men jeg har desværre en som bare at han ser på posen, får dårlig mave. Så det er bandelyst her i huset.

    Men prøv at tjek zooplus når du nu leder efter vådfoder.
    http://www.zooplus.dk/specials/kat/trial_specials

    flere af dåserne kan man købe bare en af. Så kan man jo altid prøve lidt forskelligt
    jeg har lige prøvet cosmo med ren tun. det måtte jeg da gerne have spist selv, hvis man spørg mine katte. Nu skal vi så prøve almo natur.
    men fast her i huset er altid bozita på dåse og smilla. Det går rent ind.

    jeg fandt nemlig ud af at det var nemmere at bestille på zooplus. For ellers var jeg samtlige butikker igennem for at finde noget de gad at spise. ja man kan få meget fint, bla lux (det gider mine slet ikke) og så er der noget i netto som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, det går endelig meget godt med. Men ikke flere dage i træk
    så blev jeg gjort opmærksom på hjemmesiden. så nu køber jeg foder til 1 mdr både våd og tørfoder. køber en masse blandet så man lige har noget til den mest kræsne kat

    lidt sjovt: for flere år siden da rc kom med deres tørkost til kræsne katte, fik jeg en prøvepose. Mine var åbenbart så kræsne at de hellere ikke gad det. Så det endte over hos vores genbo. det skal dog siges at de gode gider at spise det i dag - bruger det nemlig i stedet for at købe godebidder.


  • #16   30. jun 2014 Har selv hest, og vil aldrig fodre med korn/havre til min hest. Der er videnskabeligt bevist at heste der får korn har 4 gange så større sandsynlighed for at få mavesår , skal nok lige få fundet linket der understøtter mine udtagelser. Det er desværre ikke helt sandt med kornfri, kornfri er det absolutte bedste at fodre med, da det er det tætteste du kommer på hvad kattene har brug for. Der findes ikke det fuldkommen perfekte foder, derfor skal du supplere med vådfoder, pga væskemangel. Men det er det eneste jeg mener er sand i din udtagelse. Magnesiumet er ikke et problem i applaws, hvis du lige læste lidt om det - men mit råd til katte og heste ejere er aldrig at fodre med korn, korn i meget små mængder er intet problem, men der er en grund til at næsten ingen fodre med korn til heste mere og tror bestemt også på at det ender sådan med katte smiley men det er jo bare min holdning.

  • #17   1. jul 2014 Og alle dyrlæger har forskellige holdninger, og ude i verden findes der både skide gode dyrlæger og rigtige møg lorte dyrlæger, så hvad de siger tror jeg aldrig helt på, medmindre jeg selv kender dyrlægen og ved at han ved hvad han snakker om. Har en dyrlæge jeg stoler på, og er ikke den dyrlæge jeg bruger (med mindre det er alvorligt, hun er dyr) og hun rådede mig netop til kornfrit, det er fremtiden til kødædere, men udelukker ikke at det kan forbedres og det bliver det garanteret også, men aldrig om jeg vil fodre med korn igen, ved at jeg nu med største sandsynlighed slipper for mavesår og hård mave..

  • #18   1. jul 2014 Min begrundelse for at give vådfoder som supplement til tørfoder er fordi jeg engang læste en artikel om at det giver katte en bedre væsketilførsel samt nogle andre ting som var vigtige for katten. Jeg har haft killinger igennem tiden som kom fra dårlige kår, og der har jeg brugt det i forbindelse med vægtøgning så de kunne få lidt sul på kroppen. Og så er det jo en dejlig lille snack om morgenen. Mine katte ved at når kaffemaskinen lyder, så kommer der en skål med lidt lækkert.

    Hvad angår min dyrelæge og hendes mening om foder, så har jeg altid haft mere tillid til hende når det kommer til sygdom og lign. end valg af foder (medmindre der er tale om specialkost). På samme måde som at spørge en i matas om hvilken foundation der er bedst, så har min dyrelæge en stor afdeling med dyrefoder og det er jo en vare de ønsker at få solgt.

    Jeg ville aldrig kunne drømme om at spare på mine dyr, men ofte kan man risikere at ende op med at betale en formue for noget som blot er et "navn" hvor billigere mærker giver præcis det samme.

    Jeg forsøgte mig med hills sience, på baggrund af at den har vundet flere tests, og jeg tænkte de måske havde forsket i smagen, men min lille diva kiggede på mig med et blik som sagde "virkelig???"..

    Jeg må nu også indrømme at (trods kattemad ikke ser super tiltrækkende ud), så lignede hills vådfoder altså til forveksling øllebrød smiley


  • #19   1. jul 2014 Jeg har også en kræsen kat her i huset. Men jeg har fundet ud af at gourmet gold med kylling og oksekød i tomatsovs det er bare et stort hit. Jeg har også brugt en formue på at finde noget som min ville spise, aldis vil han ikk spise eller noget som helst andet. Nu kan han så smut begynde at spise lidt andet også, min indtil videre har jeg kun 3-4 forskellige dåser som han vil have, og det er alle sammen de dyre dåser med kun 85 g i. Men så længe han vil spise dem så vil jeg også gerne bruge penge på det

  • #20   2. jul 2014 Hvis nogen er i tvivl om rigtig godt vådfoder, så er id/ad rigtig godt! Det koster spidsen af en jetjager, men der er så mange gode ting i, som styrker lever, nyre, tarm mm. Hvis min kat er syg, får hun kun id/ad og efter få dage er hun tilbage igen med at spise sin tørkost. Det var min tidligere dyrlæge i Skanderborg der foreslog det, og nu har både mig og min mor altid id/ad på lager, men bruger det ikke til at supplere med, der er det for dyrt - bruger applaws vådfoder til at supplere med, stadig lidt dyrt, men det er et hit!

  • #21   2. jul 2014 Id/ad kan ikke købes i maxizoo eller zooplus, det skal købes hos specielle dyrlæger, da det udelukkende bruges til syge katte, eller katte med svag nyre, lever mm. Min gamle kat havde en leversygdom og hun fik det foder, hun blev 17 år gammel, så det hjælper så meget!

  • #22   6. jul 2014 En lille sjov tilbagemelding på hills sience... smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Kræsen kat?

Annonce