{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

katten skranter, baby og hus på vej {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Balder er 7 år, og har det seneste år skrantet. Først begyndte han at snotte, så løb øjnene og derefter hoste. Blev behandlet med ronaxan og prednisolon to gange, hosten stoppede, men han har stadig perioder med snot og løbende øjne. Dyrlægen mener ikke der er mere vi kan gøre ved det.
I maj fik han så blod i urinen, vi har behandlet med foder s/d hills samt clavubactin, det hjalp og vi har nu skiftet til vedligeholdende foder...og nu er blodet tilbage, han har ondt og kvalme. Skal til dyrlægen med ham senere. De samlede regninger det siddte år er rundet 12000 kr.
Han er endvidere meget let stressbar, og snotten kommer oftest i perioder hvor han er syg, eller hvor vi har været meget væk så han har været alene med vores yngre hankat, der leger lidt vildt. Han rr desuden meget lydfølsom.
Nu ligger landet sådan at vi har købt hus, og skal flytte om en måned, og til November bliver vi forældre. Jeg er i tvivl om hvorvidt han magter disse ændringer, og om jeg skal tage ham med..og om vi har råd til at behandle videre på ham. Jeg kan ikk lide at tænke i penge, men er jo også nød til at være realistisk. Han er jo stadig en sød glad og kælen dreng når han har det godt, men det er desværre kortere perioder efterhånden. Jeg er i syv sind. Hvad tænker i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katten skranter, baby og hus på vej
  • #1   30. jun 2014 At en aflivning vil være det bedste for din mis, desværre. En flytning og et barn er meget nyt og oveni meget stressende for katten, især når den er lydfølsom. Så stop mens legen er god (:

• #2   30. jun 2014 Jeg tænker lidt der lyder til at han har herpes virus
    http://www.netdyredoktor.dk/kat/sygdomsleksikon/h/herpesinfektion.aspx

En virus der jo giver udslag særligt i stress tilstande, hvilket jo passer rigtig fint med det du beskriver..

Men det var vel ikke det du egentligt ville vide, du spørger om vi mener om du skal fortsætte med at kæmpe for ham, nu hvor i skal have baby og hus...

Egentligt er jeg lidt splittet, for generelt syntes jeg ikke at man bør opgive sine dyr blot fordi man får baby og der sker store ændringer i ens liv, men som sådan lyder det heller ikke 100% på dig som at det er pga du skal have barn, men mere at det er fordi du er i tvivl om han kan klare disse store forandringer i hans liv, og det er jo rigtig svært for os andre at svare på da du er tættest på katten..

Hvis jeg skal skære det firkantet ud og rigtig læse hvad du skriver, eller det som jeg tror du skriver..
    Så tolker jeg at Balder og din yngre hankat ikke fungere så godt sammen og alene det stresser ham, Balder takler ikke forandringer særligt godt og hverdagen skal helst være ret forudsigelig..
    Se den beskrivelse hænger jo ikke særligt godt sammen med en bebs, men hvis vi tager den ud af liningen, så er det store spørgsmål jo - trives Balder??? Har Balder livskvalitet sådan i det store hele?? Eller er han stort set syg hele tiden??
    Er dine svar negative til disse spørgsmål, så skal Balder nok ikke med og skal nok helst have fred..

Men i bund og grund, syntes jeg du skal vende den med din dyrlæge, han/ hun kender Balders sygdoms forløb og hvad han præcist fejler og kan måske hjælpe dig med beslutningen..

En kat skal bestemt ikke holdes i live hvis den ingen livskvalitet har, men den skal heller ikke aflives fordi det ikke passer at have dyr og børn.

Og i øvrigt uanset hvem man er så er økonomi jo en faktor, det må blot ikke altid være den afgørende, men jeg har selv været tæt på at stå i den situation hvor jeg måske skulle vælge liv og død for katten pga økonomi, det er ikke en sjov situation smiley

• #4   30. jun 2014 Nu har jeg talt med dyrlægen, og hun siger aflivning.
    Hun peger på at begge hasn lidelser kan være stressinduceret, hvilket jo ikke ligefrem er smart i kombination med to store forandringer på kort tid. Derudover peger hun på at hans krop er svækket , nyrene er påvirket og den konstante nysen og de løbende øjne tyder på generelle problemer med infektion. Sidst er der urinvejsproblemerne, som hun mener vil komme igen (da han har haft det to gange på så kort tid) eneste reelle behandling er operation og det vil jeg ikke byde ham. Ellers er det specialfoder, men han vil ikke spise det.
    Så nu har jeg fået ham hjem, med smertestillende og kvalmestillende, og så tager vi ned med ham imorgen og siger farvel.

Jeg synes stadig det er svært, fordi jeg primært gør det forebyggende. Han vil få problemer gentagne gange, med smerter og behag til følge, skal igennem en stresset periode - og ja han trives jo så heller ikke så godt med min yngre og noget mere sprælske hankat. Men lige nu og her virker han jo ikke som om han lider, selvom det jo er svært at sige med katte. Hvis ikke vi skulle flytte og have et barn, havde jeg nok forsøgt lidt længere tid - givet rolige omgivelser osv - men det kan jeg ikke tilbyde ham, og så tænker jeg det er bedre at gøre det nu.

Vi skal ikke have flere dyr før baby er ældre, da overskuddet skal være der både økonomisk og ikke mindst menneskeligt.

• #5   30. jun 2014 Tak for jeres input:-)

• #6   30. jun 2014 Det skal siges at var han frisk og rask, havde jeg uden at blinke taget ham med trods både barn og hus, den anden kat jeg har skal med da han sagtens kan håndtere forandringer og tager alt i stiv arm.

• #8   30. jun 2014 Næh han har ingen problemer overhoved..og de har boet sammen i hele perioden.

• #10   30. jun 2014 Nina jeg tror det er den rigtige beslutning du tager trods det ikke er en nem beslutning, da han jo har gode perioder..

Men ud fra din beskrivelse så lyder det til at det er det bedste for ham..

Brug nu aftenen på at nus og kæl ham og få sagt rigtig farvel, så du har et godt mine smiley

• #11   30. jun 2014 Tak heidi..jeg kan jo godt se på mine egne skriv at det er det rigtige valg. Det er bare skide svært, så det er rart at høre at i andre katteelskere er af samme holdning.
    Vi hygger med ham i aften og han har fået lidt lækker mad, og så tager vi den svære tur med ham imorgen.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #12   30. jun 2014 I gør det helt rigtige for jeres dejlige kat, men sørg for at blive hos ham helt til dyrlægen har lyttet på ham og erklæret ham død.

De allerbedste hilsener

• #13   30. jun 2014 Ja Nina nogle gange hjælper det at skrive tingene ned og læse dem, eller få andres syn på sagen, fordi man er så tæt på og har følelser involveret, så er det så sindsygt svært nogle gange at sige hvornår er nok nok..

Så jeg syntes det er en sej, men rigtig beslutning du har taget, og din dyrlæge er jo enig med dig, så der må ingen tvivl være..

Du får et trøste kram med på vejen af mig, fr jeg ved at i morgen så vil du i særdelshed have brug for det smiley smiley

• #14   2. jul 2014 Så endte min dejlige dreng sine dage på dyrlægens bord igår kl.13:40.
    Han blev bedøvet og faldt stille i søvn, og fik derefter sprøjten og var væk efter 5 minutters rolig søvn. Jeg var ved hans side og holdt om ham hele vejen, og er ikke i tvivl om at det var det rette at gøre, selvom jeg savner ham helt forfærdeligt lige nu.

• #15   2. jul 2014 R.I.P Balder, god tur over regnbue broen smiley

Kommentér på:
katten skranter, baby og hus på vej

Annonce