{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.827 visninger | Oprettet:

Kattegård {{forumTopicSubject}}

Hej.
Mine store banditter og jeg skal snart flytte ind til byen, og derfor skal jeg have bygget en kattegård da vi kommer til at bo tæt på jernbanen og stærk trafikeret vej.
Jeg har fundet ud af hvordan den skal se ud, men er i tvivl om hvilket noget net jeg skal bruge, om jeg skal bruge alm hønsenet med meget små masker, eller om jeg skal købe rigtig volierenet. Hvad vil i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattegård
  • #1   1. jul 2014 Vil klart anbefale volierenet, den første løbegård vi lavede brugte vi hønsenet, det var fint nok, men holder bare ikke i længden, volierenet er langt mere holdbart og stabilt...

    Du kan købe det i Harald Nyborg til rimelige penge..


  • #4   1. jul 2014 Min er lavet af rionet, og det fungere super! Det er ikke til at bukke eller bide i stykker smiley

  • #5   1. jul 2014 Se evt under mit fotoalbum

  • #6   1. jul 2014 nettet skal helst ikke have større huller end 5x5cm, jeg har 5x10 og har måttet sikre ekstra da jeg havde killing.

  • #7   1. jul 2014 Tak for svar, hvis jeg brugte alm net så ville jeg vælge med så små masker som muligt så de netop ikk kunne få fusserne ind i dem. Men ja er også bange for at de skal bide nettet over for at prøve at komme ud, så det bliver voliere net at vi vælger at bruge. Har i tag på jeres gård eller hvordan? overvejede at sætte tag på så de kan være derude selv når det regner også kan vi også sidde derude, den skal laves rundt om den lille terrasse som vi får.

  • #8   1. jul 2014 hvis du har mulighed for tag, ja klart så vælg det smiley det vil kattene sætte pris på.

    jeg har ikke tag på, det kan ikke lade sig gøre her, og 2 af kattene vil ikke ud hvis det så meget som drypper smiley

    min indhegning er heller ikke egnet til udeliv om natten, den er ikke så høj og har kun 30cm kant ind over i 45 grader vinkel.


  • #9   1. jul 2014 Okay, min bliver total lukket, for den ældste er mester i at klatre, og den bliver ca 4-5 meter på hver led. Den er ikk så stor igen. Men perfekt til mine to rodder. Men ja tror jeg vælger at få tag på også.

  • #10   1. jul 2014 Det smarte med ruineret er at det er stærkt nok til at lægges som tag uden at det vil "bule".
    Men volierenet er også fint, det er bare ikke ligeså solidt


  • #11   1. jul 2014 Det bliver sådan noget bølgetag som kommer på, som tit bliver brugt til udehuse. Det koster ikk så meget og leder vandet væk når det regner, det skal bare lige sættes lidt skævt på så det hælder en smule

  • #12   1. jul 2014 Ditte
    Hvor stor er maskestørrelsen på dit rionet??
    Det rionet jeg kan finde har kun maskestørrelser på 15x15 cm, det syntes jeg er meget, for jeg syntes ellers ideen med rionet er super god...


  • #13   1. jul 2014 Jeg kan finde 5x5, men syns jeg er for stort når det er til katte, der kan de begge to få fusserne igennem

  • #15   2. jul 2014 her DK'S billigste volierenet!!!
    http://www.olt2.dk/index.asp?Action=vb&SeltypeQ=235020&Vnr=2300016200


  • #16   2. jul 2014 Voliere net er stærkere og bøjer ikke så let som fx hønsegårdsnet gør smiley



  • #17   2. jul 2014 Tak Jannik, men bliver for dyrt når det skal leveres, bor ved Holstebro. Og vi vil gerne selv kunne hente det når vi alligevel skal ud og hente træ til gården

  • #18   3. jul 2014 Vi bestilte alt i materialer ved "olt" og fik det leveret til Esbjerg, det var stadig billigere end at købe tingene lokalt! smiley

  • #19   3. jul 2014 Okay, hvad maskestørrelse har i? syns kun jeg kan finde 50x50 mm, og syns jeg altså er for stort. Men ellers vil jeg da prøve at kigge på hvad det koster hos dem i forhold til hvis vi selv skal hente det

  • #20   3. jul 2014 Vi har havehegn / delfinhegn 5 x 10 cm maskestr. (til meget store katte)

    Jeg ville ikke vælge noget tættere end 5 x 5. Det er sikkert nok, og tættere kommer altså til at virke mere indelukket.
    Hvad skulle problemet være med at de kan stikke fusserne igennem?

    Begrebsforvirring: Førhen var volierenet lig med noget stift, meget finmasket net. Nu kan jeg se at også 5 x 5 cm kaldes volierenet.

    Og så er der hønsetråd og kyllingetråd og hønsenet osv. men den slags er alligevel ikke at anbefale. Går for nemt i stykker.


  • #21   3. jul 2014 Okay, tak for hjælpen, syns bare det virkede lidt stort, er nok bare bange for at de skal komme til skade hvis de får benet igennem og falder ned hvis de prøver at kravle op

  • #22   3. jul 2014 # 21) Aha. Jeg tror nu, at den største risiko ved at kravle i hegnet er, at de kan sidde fast med en tå, og det kan ligesåvel ske med meget tætte masker.



  • #23   3. jul 2014 Ja det er rigtigt. Men mon ikk nok at de holder sig nede på fliserne, der bliver nok også sat lidt op til dem derude som de kan klatre i, men kan jeg først lige se når vi får den bygget da den ikk er så stor terrassen, og der skal også være plads til have møblerne.

  • #24   3. jul 2014 Narh, hvis der er fugle i hækken, så gætter jeg på at det kniber med at blive nede ved jorden ;-). Her er det godt nok kun Bruno der af og til pludselig sidder i hegnet.

    Fed ide med noget klatrehalløj :-).
    Jeg kender desværre udmærket til problemet med for lidt plads smiley , så mine katte har kun et par solhylder på muren. (jeg skal jo have plads til mit tørrestativ osv. og klatreting o.a. må ikke stå for tæt på hegn, da de så kan hoppe over).

    Forresten, så noget græs også smiley . Hvis der kun er fliser er det lidt kedeligt.


  • #25   3. jul 2014 Ja regner med at de skal have en potte med græs, men kan ikk plante det da der er fliser over det hele, så vil købe en stor potte som jeg kan så noget i og have en med jord, den yngste elsker at grave, dog ved jeg at han så også skider i det. Men det må han jo så om. hehe. Og den kan jo altid tømmes for bæ hvis vi skal sidde derude. Tørrestativ kan vi heldigvis sætte ud på den anden side af lejligheden, så det er ikk noget problem.
    Hvad vil du forresten forslå at man kan lave sådan at de ikk smutter ud af hoveddøren? min kærestes lejlighed er lidt dum da den er ud i et fra gang til stue/køkken og der er et stort skab i vejen for at jeg kan sætte noget låge for så de ikk kan komme over, havde tænkt på at sætte en netdør på udenfor hoveddøren, den går nemlig ind af, men om det er effektivt nok ved jeg ikk lige. Men er det eneste som jeg lige har kunne komme i tanke om at man kunne gøre når den er så dum indrettet.


  • #26   3. jul 2014 Du kunne også fjerne en enkelt kvadratmeter fliser og så græs smiley (og måske lave en bette sandkasse derude, så der er noget at grave og skide i smiley )

    Åh det med at sikre hoveddør - det ved jeg sørme ikke :-S
    Jeg kunne virkelig godt selv bruge et vindfang eller en indhegnet forhave, for kan ikke lukke noget af her heller.
    Tror ikke at netdør vil hjælpe noget, da den jo skal åbnes for at I selv kan komme ud og ind og ikke kan lukkes før fordøren er lukket.
    Men hvis fordøren er den eneste måde i kan få gennemtræk på (?), så ville netdør ikke være nogen tosset ide smiley


  • #27   3. jul 2014 Ja det ville hjælpe til at lufte ud, men ja man skal jo self selv have røven med sig før at netdøren kan lukkes. Men er lige det eneste jeg kan finde på for at sikre det lidt, normalt kan jeg få dem væk fra hoveddøren herhjemme hos os selv hvis jeg har glemt at lukke ud til gangen og de ikk må komme ud. Så mon ikk nok at det går. Ville gerne kunne hegne det foran ind også, men så kan kæresten ikk komme ind med bilen så det går ikk. Ja må se efter om det kan lade sig gøre med sådan en lille sandkasse, men tror desværre ikk rigtigt at der er plads når møblerne også skal være der. Men må se når først det kommer op. Håber vi snart kan flytte. Hvor meget har du givet alt i alt for at få lavet gården? er ikk lige klar over hvor mange penge jeg skal lægge af til det, og er det nemt nok selv at lave det, har tænkt at jeg skal have hørt kæresten om han ikk har en tømmer i familien eller en som i hvertfald ved hvad han laver, for tror ikk at jeg kan lave det selv, mange ting er jeg god til, meeen pænt bliver det nok ikk så.

  • #28   3. jul 2014 Ak ja, ikke nemt når det er lidt trangt. Det kender jeg så udmærket smiley

    Mener at det kostede mig omkring 3000 kr for at indhegne og lave låge til lille rækkehushave, men tror nok der har været både stige, værktøj (deriblandt en boremaskine) osv. med i den pris, så mon ikke man kan indhegne hæderligt for et par tusind inklusive alt.

    Jeg havde også meget! hjælp til at lave hegn, for jeg er desværre en dør til sådan noget handy-noget.


  • #29   3. jul 2014 Okay, ja havde regnet med ca 5000 kr, skal have sådan en hæftepistol, gider ikk stå og banke de der dumme krampere i, de bøjer sku altid og jeg ved ikk hvad. Og hammer altid mig selv over min tommelfinger. hehe. Om ikk andet hvis kæresten ikk kender nogen så hyre jeg sku en til det, så er jeg også fri for at købe et pælebor.

  • #30   3. jul 2014 Køb en rigtig god hæftepistol så. Jeg havde en, der var latterligt uanvendelig til at sømme hegn på stolper, så det blev med hammer og kramper (og jep, du har SÅ ret i at de altid bøjer!) .

    Jeg har også tænkt mig at hyre en handymand næste gang jeg flytter. Men det er træls med den ekstra udgift, når det er midlertidig bolig, som jeg kan forstå jeres også er (?)


  • #31   3. jul 2014 Ja det bliver kun en vi kommer til at bo i et par år, den er lidt for lille til hvis der skal udvides med et familiemedlem mere smiley men vi regner med at skulle overtage hans forældes gård en dag, og der kommer de til at rende frit, men ja vil ikk smide alt for mange penge i det når det jo skal pilles ned igen når vi flytter, overvejer lidt om man måske kunne give det væk en gang når vi flytter væk, eller sælge det billigt. Men nu må jeg se. Først skal jeg lige have snakket med kæresten om hvornår jeg må flytte ind smiley hehe.

  • #32   3. jul 2014 Ok, 5000- for en kattegård der skal holde et par år, er da også pengene værd så.

    Fedt med gård i sigte ude i fremtiden smiley


  • #33   3. jul 2014 Ja det syns jeg bestemt også at det er, ja det bliver lækkert, kattene er nok ikk lige enige med mig da de går normalt går fri, men vi flytter ind til byen, og kommer til at være nabo til jernbanen og en trafikeret vej lige bagved huset, så derfor har jeg sagt at de ikk kommer til at løbe frit derinde, og der er jo som reel også flere katte inde i byen, og gider ikk at de kommer op at slås, den ældste har fået skrammer nok i sit 4 årige liv syns jeg, og den yngste er ikk så glad for fremmede katte efter han blev overfaldet for 1½ måned siden, og igår kom han så hjem med endnu en skramme, han har fået en på hovedet, om det er af en fremmed kat eller den ældste det ved jeg ikk helt. Heldigvis er det ikk så slemt, kun lige lidt pels der er røget og en enkelt lille rift i huden så det har blødt lidt. Og da jeg jo har en dyr kat så vil jeg ikk risikere at han bliver stjålet. Så derfor så er en gård det bedste. Og bare det at de kan komme ud det gør jo alt

  • #34   3. jul 2014 Jeg håber virkelig de finder sig til rette med den mindre udendørs plads så! Ellers så må overtagelsen af gården fremskyndes ;-).

  • #35   3. jul 2014 Det skal de nok, bare de kan komme ud så er de glade. Tror de vil få mere ro ved det da de jo så ikk skal slås med andre katte om territorier og kan gå i fred i deres egen lille have og bare nyde livet. Det eneste jeg selv skal huske på det er at de jo så heller ikk får så meget motion som de plejer, så skal have skåret lidt ned i foderet.

  • #36   3. jul 2014 Ja, det kommer jo an på kattene. Jeg tror ikke enhver kat kan vænne sig til indhegning. Men når den mindre plads sker i forbindelse med flytning, så er der da god chance for at de affinder sig med det.
    Fodermængden ville jeg ikke gøre noget ved - måske bare forkæle lidt ekstra med mere vådfoder, der jo ikke feder så meget, og så vil de nok æde mindre tørfoder ... måske.


  • #37   4. jul 2014 Okay, mit eneste problem med at fodre med mere vådkost er at jeg har fundet ud af at de får problemer med tænderne, den yngste er 1½ år og skal nok allerede have en tandrensning inden året er slut, og den ældste har lige haft problemer med tænderne fordi de fik vådkost to gange om dagen i en længere periode og næsten ikk spiste tørkost. Vil jo helst gerne give dem så meget vådkost som muligt, men vil jo også gerne passe på deres tænder.

  • #38   4. jul 2014 Tørkost hjælper altså ikke mere på tænderne end kiks gør på vores smiley måske kan det hjælpe med special tand kost, eller MC til siameser.

  • #39   4. jul 2014 De får tørkost som er beregnet til store katte, så pillerne er gode store. Har tidligere kørt med royal canin til main coon's men skiftede over til den anden da de kastede en del op og efter jeg er gået over på det andet foder så er det stoppet.

  • #40   4. jul 2014 Den bedste naturlige tandbørste er kød med brusk og sener. Så hvis de kan lide det, så vil det være rigtig godt at give dem. smiley

  • #41   4. jul 2014 Giv dem rå kylling med ben og hele pivtøjet, skåret/hakket ud i mindre stykker (husk at frys det inden de får det)

  • #42   4. jul 2014 ?? er det ikke fisk som skal fryses før det må serveres, i optøet tilstand, for kattene??

  • #43   5. jul 2014 også kylling, så er man sikker smiley

  • #44   6. jul 2014 Det er ikk dem begge to som vil spise råt kød, jeg giver en gang i mellem, men har ikk råd til at give dem det hele tiden, og er kun den yngste som vil spise det, og de vil ikk have det når der er ben i. Og det er den ældste som døjer mest med tænderne. Så der hjælper det ikk

  • #45   6. jul 2014 Du kan få inspiration her
    www.katteindhegning.dk


Kommentér på:
Kattegård

Annonce