860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hjælp!!!! Lopper i huset. Hjælp!!!! Lopper i huset.

Hej alle kattevenner.
Vi har et problem herhjemme med lopper.

Vores katte kan IKKE tåle at der bliver sprøjtet med Trinol810, uanset hvor meget der bliver luftet ud. Så det mærke bruger vi ikke mere og vil heller ikke bruge det igen.

Er der nogen, som kender nogle gode og effektive alternativer?

På forhånd tak.
Mvh.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!!! Lopper i huset.
  • #1   3. jul 2014 Jeg bruger Advantage vet. 100mg, og den har i hvert fald virket. Har brugt frontalitet combo, og den virkede slet ikke, så den vil jeg ikke anbefalde. smiley

• #2   3. jul 2014 Frontline* skide ipad, som retter på ordene ...

• #3   3. jul 2014 Tusind tak Sara N. smiley
    Det vil jeg forsøge mig med.

• #4   3. jul 2014 Det tror jeg trykt at du kan.. smiley det er ikke besynderligt dyrt, og min mor bruger det samme, også kun med succes smiley kram herfra.

• #5   3. jul 2014 Hov, jeg kan se, at det er selve loppemidlet til kattende selv, som du har svaret på. Det er rigtig sødt af dig.

Det jeg søger, er noget som man kan sprøjte med i hjemmet (på gulve, møbler og lignende), men tak fordi at du skrev om det middel til selve kattende. Vi har det allerede. smiley

• #6   3. jul 2014 Åh ups. Misforstod det vist.. Dør lopperne ikke efter i har givet alle kattene en tur? De kan jo ikke leve af mennesker, og slet ikke på kattene, når de har fået kuren. smiley men kender slet ikke til sprøjtemidler, hos mig plejer lopperne at forsvinde, efter katten har fået turen med loppemidlet smiley

• #7   3. jul 2014 smiley Lopper er ikke helt nemme at have med at gøre, da de ligger æg. Jeg fandt en artikel her: http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=14
    Det kan være svært at have med at gøre, specielt hvis kattende (som vores) er blevet katte der kommer udendørs.
    Jeg ville ønske at selve loppekuren til kattende kunne tage det, men det kan det ikke hos os desværre.

• #8   3. jul 2014 Åh ja okay smiley min kat er indekat, så det gør jo en stor forskel! Håber du finder en god løsning! For lopper er et mareridt! Og tak for linket! Elsker at udvide min viden, og lige præcis på loppe området har jeg ikke meget erfaring, da hun som sagt er inde kat, så det er kun en gang hun har haft lopper, der fik hun kuren og en uge efter ikke så meget som en æg at finde.. smiley

• #10   3. jul 2014 Jeg ville ve anbefalet dig at kontakte dette firma:
    http://myrerexpressen.dk/
    De er simpelthen super til alle slags skadedyr incl. lopper, jeg kender et par stykker af den mere eller mindre personligt, men så ser jeg jo at du bor på Bornholm, og der har de jo ikke lige nogen mand smiley men måske du alligevel kan ringe og de kan henvise dig til et effektivt produkt, eller et godt råd

• #11   3. jul 2014 Har haft samme loppe problem for snart længe siden. Kæmpede med frontline på kattene og støvsugning uden held.
    Men da kattene blev behandlet med advantage, og jeg støvsugede ret ofte ( støvsugerposen kom efter hver støvsugning i en pose og derefter i fryseren, ellers smutter lopperne bare ud igen ) så blev vi ret hurtigt lopperne kvit, har ikke haft problemet siden

• #12   3. jul 2014 Jeg har (7,9,13!) aldrig oplevet et massivt loppeangreb, så her har det rakt med Advantage + støvsugning og tekstilvask i vildelse, de par gange jeg har set en loppe.

Men jeg har før hørt om nogen, der virkelig døjer med lopper overalt smiley , og når det er så slemt er jeg bange for at der nødvendigvis må gift til.Og så ville jeg nok vælge at tage kattene med på ferie et par dage og lade et skadedyrsfirma om at udrydde utøjet. Og så fremover give kattene Advantage med 4 ugers interval.

• #13   3. jul 2014 Jeg købte på et tidspunkt noget der hed Ardap. Der var ingen brugsanvisning på dansk.....
    Men effektivt var det, en hveps fik et skvæt lige in i snuden og vupti den faldt til jorden. Jeg kunne næsten høre den hoste, da den kravlede hen mod en åbenstående dør hvorefter den fløj.

Da jeg havde skiftet til Advantage og havde sprøjtet (det lugter bestemtikke godt)
    hjalp det. Nu er jeg gået over til Program Vet injektion 2 x årligt. Katten kan godt få lopper, men æggene er ufrugtbare, så de uddør meget hurtigt og så har jeg altid Capstar i huset, hvis det skulle gå galt.

• #14   3. jul 2014 Mange tak for svar alle sammen.
    Det betyder meget at i har svaret, tak for hjælpen. smiley

• #15   4. jul 2014 Velbekomme - håber I får has på de lopper.

Kommentér på:
Hjælp!!!! Lopper i huset.

Annonce