{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Fra kornfyldt foder til kornfrit foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle skønne KG'ere smiley

Jeg sidder og skal til at bestille foder fra zooplus, men ved ikke helt hvad jeg skal bestille. Indtil videre har de været på en blanding af RC MC Kitten, RC Kitten og pt også voksenfoderet af RC MC. Så det er lidt af en pærevælling af forskelligt kornfoder.

Jeg har længe gået med ideen om at skifte til kornfrit foder, men turde ikke da begge mine havde det med at tabe sig da de var fertile.

Overvejer at bestille 10 kg RC MC Kitten og 10 kg porta 21 kornfrit og blande op ligeligt, men er bekymret for splattermave eller andre reaktioner på omvæltningen.
Hvad er jeres forslag? Er Porta godt eller skal jeg gå med Applaws, Acana, Kingsmore eller Taste of the wild? Eller helt droppe det kornfri?
Hvis jeg går med det kornfri foder, hvordan skal forholdene være mht omstillingen og i hvor lang tid skal jeg blande kornfoder med kornfrit?

Undskyld de mange spørgsmål, men aner ikke meget om sådan noget smiley

De får forresten omkring 1 dåse vådfoder (LUX) hver per dag ved siden af, så det er ikke meget tørfoder de spiser.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra kornfyldt foder til kornfrit foder
  • #1   5. jul 2014 Jeg blandede lidt i af gangen indtil jeg nåede den blanding jeg ønskede. Mine får 2dele arion, 2dele porta 21 kornfri og 1del "luksus" (køber små poser af de lækre, dyre kornfri foder)
    Derudover selvfølgelig masser af vådt, så der ryger heller ikke meget tørt herhjemme smiley


  • #4   5. jul 2014 Mange tak for de fine svar smiley Jeg vil prøve at den med blande op 1. uge: 4 dele RC/1 del porta, 2. uge: 3 dele RC/2 dele porta og 3. uge: 3 dele RC/3 dele porta.

    Er Porta et udmærket foder? Det virker næsten for billigt til at være sandt, men rent indholdsmæssigt virker det jo godt.

    Det er rart du siger det med at deres efterladenskaber kan komme til at stinke smiley Tror det havde fået mig til at tro at de ikke kunne tåle det.


  • #5   5. jul 2014 Det er forskelligt fra kat til kat, hvilket foder de foretrækker/fungerer bedst på. Herhjemme er det godt.

  • #6   5. jul 2014 Jeg har fodret med både applaws og nu porta 21 grain free.
    Da jeg brugte applaws fik de det bare "rent" men fik en kat der havde lidt tendens til blød mave, så da jeg skiftede over til porta 21 købte jeg samtidig en sæk eukanuba hairball, som har et fint indhold af fibre og blander de to typer ca. 50-50. Det går super fint og de er lige så fine i pelsen som da jeg gav applaws. Så jeg tror at porta 21 er fint foder selvom det er så billigt. smiley
    Jeg har for nyelig vundet en del forskelligt foder på en udstilling, som har varierende grad af korn. Det satser jeg på at blande i det andet, så der måske er 1/3 porta 21, 1/3 eukanuba og så 1/3 af det andet. Vil helst bruge foder med meget protein og fedt, men synes det er fjollet at smide 15-20 kg foder væk som jeg har fået gratis. Og tror fint de kan leve af blandingen.
    Min den "nye" kat lavede også nogle seriøse stinkere det første stykke tid efter han var flyttet ind, men nu hvor han har vænnet sig til foderet, er der ikke de store problemer med det.


  • #7   6. jul 2014 Porta gav min hunkat krystaller i blæren. Der er alt for meget magnesium i, så det kan give problemer med urinvejene.
    Vi har brugt Kingsmoor i et godt stykke tid. Men vores ungkat fik virkelig dårligt lugtende afføring af det, så vi skiftede til Arion. Dog fungerede vores store hunkat super på det, og det har et godt indhold og en god pris.


  • #8   6. jul 2014 Jeg tror ikke der er så stor risiko for krystaller i blæren, når der fodres med vådfoder i relativt store mængder ved siden af tørfoderet. Men det er da selvfølgelig noget man altid skal være opmærksom på.

  • #9   6. jul 2014 I RC er der 0.08% magnesium i, hvor der i Porta er 0,10%. Hvor meget må der være i før det kan give problemer?

    Pt får de ekstra meget vådfoder pga varmen og så med vand oveni, så de får nok at drikke (synes jeg da).


  • #10   7. jul 2014 der må højest være det du skriver og gerne mindre smiley

Kommentér på:
Fra kornfyldt foder til kornfrit foder

Annonce