1.553 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Spjæt med halen Spjæt med halen
Min store hunkat gør en sjov ting, som jeg ikke helt kan greje hvad betyder. Hun spjætter lidt med halen en gang i mellem - halen er holdt højt lige op, eller tilter en smule ind over ryggen, og så giver den lige et par spjæt. Hun gør det i meget forskellige situationer. Både når man kommer hjem og hun hilser, eller når hun kommer ind i et rum, og hun vil have opmærksomhed. Men hun gør det også, når hun går sin vej efter en kæletur, eller hvis man har taget hende op, og sat hende ned fordi hun ikke gad at være hos en.
Er der nogen der ved, hvad det betyder?
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Tror bare det er en af de ting katte bare gør
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Ikke en duft vi mennesker sædvanligvis kan lugte, men dét kan hankattene i omegnen. Måske bedst at få hende steriliseret, før hun bliver drægtig...
Hvor gammel er hun?
De allerbedste hilsener
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Men hun har været brugt i avl og fået et kuld killinger, før hun kom hjem til os og bo. Måske det gør en forskel for hendes adfærd.. For vores yngre hunkat på næsten et år, som aldrig har været fertil, gør det ikke.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
F.eks. min den lille hun har aldrig fuldstændig lige hale, hun går ofte med oprejst hale, men hun laver altid lige et lille knæk eller krølle på halespidsen, det ser ret sjovt ud, har aldrig haft en kat før der gjore sådan, men det er så hendes personlighed..
jan 2010
jan 2012
Jeg tolkede blot dit ord spjæt lidt anderledes, og tænkte det var sådan nogle lidt kraftige ryk hun lavede med halen
jan 2010
jan 2012
Sådan nogle lidt kraftige ryk med halen det vil jeg mene du blot skal se som en del af hendes personlighed
Min den lille som har det med at lave krølle på halen hun har også meget med at når hun går væk efter en kæletur så bevæger hun halen i sådan nogle lette bløde bevægelser fra side til side, det er sådan hun er..
Hvor imod den store jeg har sjældent går med løftet hale, men hvis man så snakker til hende, så ryger halen med det samme direkte i vejret nærmest i sådan en lige linje, de har deres små personligheder de kære dyr
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
Er halen lodret, og dyret nørmest sitre med halen(små korte vip), er det en duftmakering. Neutralicerede katte kan i sjældne tilfælde også duftmarkere - hvilke et menneskes næse ikke kan lugte. (5% af neutralicerede hunkatte og 10% af neutralicerede hankatte duftmarkere).
Når det ikke er en markering, er halen mere afslappet i sin lodrette tilstand, og kattene vipper tydeligt med halen nogle få gange. Jeg ved ikke helt hvad det betyder, men jeg plejer at følge efter dyret, og jeg bliver næsten altid ført hen køkkenbordet, så jeg kan finde en godbid frem.
Heidi N, det lyder som om din ene kat har den samme gen"fejl", som min den ene, han har det der blandt udstillere hedder egernhale. Jeg gætter på det er hybermobilitet i halen, der gør at den nærmest krøller op over ryggen på dyret. Selv ser jeg det som en charme hos min Charlie Egernhale.
jan 2012
Det jeg mente var at den yderste del af hendes hale ca 10 cm ligesom laver en lille krog, hun kan fint strække hale ud, og gør det også, men når hun ligesom går afslapper og ikke er koncentreret eller leger, så laver hun den der lille krølle på hale spidsen, som sagt er det kun de yderste ca 10 cm af halespidsen der laver en krumning og ikke over ryggen...
Det har intet med egernhale at gøre, eller genfejl for den sags skyld, jeg har desværre ikke et billede af det, da jeg ikke har for vane at tage billeder af hende når hun går væk fra mig
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
For dem der ikke ved hvad egernhale er, så har min mand (Flemming) et par billeder af vores Charlie Egernhale, på sin profil.
Spjæt med halen