1.162 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Majbrit
Majbrit
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

bugspytkirtel og sløv kat bugspytkirtel og sløv kat

Jeg er ny her men har før kigget råd og vejledning som gæst .
nu springer jeg dog ud i det og beder om hjælp og råd selv.
Sagen drejer sig om min 9 årige hankat som lige har fået konstateret bøvl med bugspytkirtlen og er sat på slankekost.
det startede for små 14 dage siden hvor lysten til mad blev mindre og mindre. En dag efter arbejde kom jeg hjem og fandt ham helt slap. Kontakter dyrlægen og får taget blodprøver og der bliver givet væske, vitamin og binybarkhormon. 

Den næste uge går med en mere kvik mis der dog stadig foretrækker at sove under sofaen. Onsdag må jeg så til dyrlægen igen, han kan pludselig ikke stå på sine bagben men tilter nemt sidelæns med bagkroppen. Han bliver indlagt natten over og får væske igen. Efter samtale med dyrlægen er hun nu i tvivl hvad der mere kan være galt og mistænker en hjerneblødning/blodprop. 
Fik min lille mis hjem i går og han er træt men kan spinde og kommer selv op i sengen til lidt putte. Maden glider ned og vand kan jeg osse få i ham. Men her til morgen er han asocial igen, spiser og render under sofaen.

Dyrlægen mener at aflivning er næste skridt men jeg aner ikke mine råd, han kan spinde og putte og spise men er ikke social. (Dertil skal siges han aldrig er rigtig social og før har gemt sig længe)

Er der nogen der har prøvet noget lignende ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bugspytkirtel og sløv kat
  • #1   11. jul 2014 Nej har ikke prøvet det..

Men når din dyrlæge anbefaler aflivning, så er det alvorligt..

Og min indstilling er at hvis ikke katten har livskvalitet så er det ikke rimeligt at holde liv i den fordi man selv har svært ved at sige farvel..

At spise og drikke for en kat er jo overlevelse, spinden betyder jo ikke kun velvære, men kan også være fordi den har smerter eller på anden måde har behov for at berolige sig selv..

Du skal stille dig selv det spørgsmål - har min kat det godt, har han livskvalitet, kan der gøres noget for ham som garantere han får livskvalitet, hvis svaret er nej til disse 3 spørgsmål, så er der kun en vej og det er den vej dyrlægen allerede har nævnt.. smiley

• Majbrit
    Majbrit Tilmeldt:
    jul 2014

#3   11. jul 2014 Har snakket med dyrlægen og er blevet enige om at se tiden lidt an.
    Bare rolig her er ikke tale om at forlænge kattens liv pga mig, men derfor vil jeg gerne være sikker på den rigtige beslutning.
    Han har altid været sær og asocial, præsterede at bo et år under en sofa og kun komme frem til spisetid, ham er født i en stald af en staldkat så vi har altid ment det var årsagen til hans specielle væremåde. Derudover er han mere til mandligt selskab så da 'far' ikke er hjemme for tiden er det endnu en grund til at lege gemme.
    lige nu ligger han helt udstrakt på yndlingsstolen og putter, de foregående dage har han ligget på alle fire og sovet, så er naiv og håber det at han sover med blottet maveskind er et okay tegn.

• #4   11. jul 2014 Det er klart du skal være sikker på at du tager den rigtige beslutning, det er jo ikke en nem beslutning at tage smiley

Og når du har dyrlægen med på sidelinjen så er du jo forberedt og har eksperten med på råd, derfor er det jo altid rart at få andres erfaringer smiley

At han er kommet frem og ligger og nyder livet og putter sødt, det må man som bekymret moar altid tolke som et positivt tegn smiley for det er det eneste halmstrå man har at gribe fat i smiley :D smiley

Håber på et godt udfald for dig, og du lyder til at have kattens bedste i tankerne.. smiley

• Majbrit
    Majbrit Tilmeldt:
    jul 2014

#5   11. jul 2014 Jeg hiver i alle de strå jeg kan finde lige nu. Han er vores lille babymis smiley
    Men det sagt er nød planen osse klar smiley
    Grunden til dyrlægen forslå den udvej skyldes osse hans specielle sind, vi har simpelthen bange for at scanning er og undersøgelser for eventuelle blodpropper/hjerneblødning vil stresse ham for meget.
    Han er sådan en lille tosse at da dyrlægen ville se ham gå kunne han kun krybe langs panelet, man skal jo ikke stole på fremmede smiley

• #6   11. jul 2014 Åhh jeg har også en kat med et specielt sind, og hun er ikke en stald mis, hun er blot egenrådig..

I januar der fik hun problemer med sit knæ, og da skulle dyrlægen jo også se hende gå, og hvad gjore min stor mis??? Hun nærmest kravlede til nærmeste hjørne og krøb sig sammen smiley så det var begrænset hvad dyrlægen fik lov at se hende gå og da hun ville tage katten og løfte hende op på bordet så hvæste hun af dyrlægen og så meget ond ud, så der måtte jeg lige redde dyrlægen smiley :D smiley og selv løfte hende op..

Min Tøsen bryder sig ikke om andre mennesker end dem der bor her i huset smiley det er lidt trist for hun er sååå selskabelig og kærlig og kælen med os, men andre må helst ikke røre hende, dog stresser hun ikke mere når vi får gæster det gjore hun en overgang..

Hun er vokset op her, så det er blot hendes personlighed..

Jeg krydser fingre for din "baby" smiley

• Majbrit
    Majbrit Tilmeldt:
    jul 2014

#7   11. jul 2014 Hihi Hulda har bare en tendens til at blive cirka en cm høj og kan ret faktisk løbe selvom han er så sammenkrøbet. Tror det tog lige omkring tre år før han viste sig for mine veninder, igen man er vel lidt kostbar.
    Tak for de krydsede fingre smiley

• Majbrit
    Majbrit Tilmeldt:
    jul 2014

#8   15. jul 2014 Så fik babymis fred smiley

• #9   15. jul 2014 smiley :'( smiley
    R.I.P lille mis..

Og trøste kram til dig Majbrit, det er så hårdt at sige farvel til sin elskede følgesvend smiley

Kommentér på:
bugspytkirtel og sløv kat

Annonce