{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Charlotte O
Charlotte O
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Sur mor - 9 uger {{forumTopicSubject}}

Hej

Min mors killinger er 9 uger.
Missemor har haft et kuld killinger før.- for flere år siden.
Og min mor kan ikke mindes at hun var så "sur"

Meget af tiden hvæser hun af killingerne (det er startet for et par dage siden)
Eller hvis de nærmer sig hende når hun spiser eller drikker vand, så hvæser hun og jagter dem lidt.
Han vasker dem selvfølgelig også indimellem,
Men meget af tiden er hun godt nok gal på dem.

Er det normalt?

Min mor ville gerne beholde en af killingerne, men er blevet i tvivl om missemor vil acceptere det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur mor - 9 uger
  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#3   15. jul 2014 Jo måske det er opdragelse.

For os ser det bare ud som om at hun ikke gider dem, og at hun helst bare vil være i fred.

• #5   15. jul 2014 Der er kun grund til bekymring hvis der er sår efter opdragelsen, og selv i den situation skal de blive ved mor.

Jeg har selv i næsten 9 år levet med en kat, som var fyldt med sår fra mor og søskende, og alligevel var det en fejl, at lukke ham inde på et værelse når ejeren var på arbejde, han var hele sit liv en sky kat og temmelig sær nu og da.
    Når sådan noget sker, er det normalt en enkelt killing det går ud over.

• #6   15. jul 2014 Det lyder til at det delvist er opdragelse, men det er også normalt at mismor på et tidspunkt trækker sig lidt væk fra killingerne, fordi nu har hun fået nok, men i budn og grund er det en del af opdragelsen, for killingerne skal jo lære at klare sig selv, derfor er hun jo nød til at puffe dem ud af reden og trække sig, men tro ikke at hun ikke holder øje med dem, og vil skride ind så snart noget truer dem eller ikke går som det skal..

Om din mor kan beholde en killing afhænger af mange ting og kan nok først afgøres når de er ved at være flytteklare, men tænker at det som minimum kræver at både killing og mismor bliver neutraliseret, for ellers vil mismor nok forsøge at jage afkom på porten, eller også går hun selv..

• #7   15. jul 2014 Vores missemor begynder altså at hvæse af killingerne på et tidspunkt, det er hendes måde at sige nu skal i flytte hjemme fra smiley Har selv et kuld som er 8 uger, men missemor er ikke begyndt i nu smiley

• #8   15. jul 2014 Vores missemor gør det også fordi hun siger til dem at det er slut med mælk at de skal kun spise føde smiley

• #9   15. jul 2014 MIne killinger bliver 12 uger imorgen, de dier stadig lidt, og missemor hvæser kun af dem hvis deres leg er blevet for voldsom..

Du skriver din hunkat ikke var sådan sidst.. Personligt ville jeg tage hende til dyrlæge og få hende tjekket igennem, så du er sikker på hun ikke har ondt

• #10   15. jul 2014 Hendes opførsel er for så vidt normal, MEN tjek lige hendes patter for yverbetændelse. De må ikke være røde. hårde og hævede og gøre ondt ved berøring.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#12   15. jul 2014 Tak for svar.
    Det er min mors kat- ikke min smiley

Min mor har fortslt hun startede for sent op på P piller efter hun havde født.
    Så hun er bange for hun er drægtig igen (kom i løb 8 dage efter fødsel)
    Hun er også små tyk, men det kan være svært at vurdere når hun har født for 9 uger siden.
    Jeg synes endda jeg mærkede et lille spark o hendes mave idag.

Så der er bestilt akut tid til sterrilation imorgen, for hun har jo fået p piller de sidste mange uger.

Så tænker at det kan være med til at forklare hendes adfærd.
    - jeg må indrømme at hun også virker lidt mere gal end en missemor bør være på hendes killinger, og hun hugger til når hun bider.

• #13   15. jul 2014 God beslutning, at hun bliver neutraliseret smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#15   19. jul 2014 Lige en update.

Nu er katten nautraliseret.
    Men hun var ikke drægtig.
    Min mor fortæller at mormis har været udenfor hele dagen, de få gange hun kom ind for at spise jagtede hun killingerne væk.
    Og gik ud igen.
    Så sammenlagt har hun måske været inde i 30 min idag.
    Hvad gør man?

Killingerne er bange for deres mor.
    Der er fundet nye hjem til killingerne, min mor overvejer at lade dem flytte på fredag hvor de er 10 1/2 uge.

Vi kender godt til loven! Men hvad gør man i denne situatuon hvor de er så gamle.
    Mormis, vil ikke have noget med dem at gøre mere, og hun bider og jagter dem som om de var fremmede for hende.

• #16   19. jul 2014 Er mormis ordentligt smertedækket, og fik hun medicin med hjem til efter operationen?

• #18   19. jul 2014 Det er ulovligt at sælge killingerne før de er 12 uger

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#19   19. jul 2014 Hun render ikke på tur, men lægger sig nede under æbletræet i haven hvor hun altid ligger.
    Hun er en dame på snart 7 år, og hun forlader aldrig sin have.

Hun har fået medicin med hjem efter OP i tirsdags.

Jeg kender godt til lovgivningen.
    Men lige nu virker det ikke som om mormis gavner dem.

Killingerne har selvfølgelig hinanden.

Jeg kan sagtens forstå min mor står i en svær situation.

• #21   19. jul 2014 Jo, mormis lærer dem at være katte.. Hun opdrager på dem..

Det gavner dem skam..

Loven SKAL overholdes...

• #22   19. jul 2014 plus de har brug for hinanden også til at lære hvordan man slås osv.. De må ikke skilles ad

Kommentér på:
Sur mor - 9 uger

Annonce